واکنش سیدمحمد خاتمی به ردصلاحیت‌ها

واکنش سیدمحمد خاتمی به ردصلاحیت‌ها

اگر دست‌آورد بزرگ انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی است که در آن رأی آزادانه مردم اصل و میزان است، طبعاً باید انتخابات فرصت و زمینه‌ای باشد برای حضور هرچه بیشتر مردم با گرایش‌های مختلف در صحنه، و امید و اطمینان یافتنِ مردم به اینکه با رأی خود راه رسیدن به آرمان‌ها را کوتاهتر و امکان تحقق و برآورده شدن خواست‌ها و نیازهایشان را بیشتر می‌کنند.

کد خبر : ۹۴۲۱۰
بازدید : ۳۲۵۳

انتخابات ریاست جمهوری

سیدمحمد خاتمی در پیامی به دومین کنگره سراسری حزب توسعه ملی ایران اسلامی گفت: «مهم‌تر و تأسف آورتر از محروم ماندن بخش‌های مهمی از جامعه و جریان‌های مختلف از داشتن نامزد مطلوب خود آن است که میزان بودن رأی مردم و مبنا بودن آن برای نظام سیاسی نفی می‌شود.»

به گزارش کانال تلگرامی رئیس دولت اصلاحات، متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم با اظهار خوشوقتی از برگزاری دومین نشست سراسری حزب توسعه ملی ایران اسلامی، موفقیت همگان و گشایش در کار احزاب و جریان‌هایی که خیر ملت و کشور را می‌خواهند و با کمال تأسف راه‌های تأثیرگذاری آنان در جامعه تنگ است را از خداوند منان خواهانم.

انتخابات واقعی نماد نظام‌هایی است که مردم_سالاری را پذیرفته‌اند و به نوبه خود استحکام‌بخش اصل زرین «حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش» است.

اگر دست‌آورد بزرگ انقلاب اسلامی، «جمهوری اسلامی» است که در آن رأی آزادانه مردم اصل و میزان است، طبعاً باید انتخابات فرصت و زمینه‌ای باشد برای حضور هرچه بیشتر مردم با گرایش‌های مختلف در صحنه، و امید و اطمینان یافتنِ مردم به اینکه با رأی خود راه رسیدن به آرمان‌ها را کوتاهتر و امکان تحقق و برآورده شدن خواست‌ها و نیازهایشان را بیشتر می‌کنند.

آنچه این روز‌ها در جریان معرفی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری رخ داده است، ناشی از رویکرد، برداشت و اقدامی است که پیش از این هم عرصه را بر انتخاب مردم تنگ کرده و این‌بار بی‌پرده‌تر و بی‌پرواتر ظهور و بروز داشته است.

مهم‌تر و تأسف‌آورتر از محروم‌ماندن بخش‌های مهمی از جامعه و جریان‌های مختلف از داشتن نامزدِ مطلوبِ خود آن است که میزان بودنِ رأی مردم و مبنا بودنِ آن برای نظام سیاسی نفی می‌شود و در واقع جمهوریت نظام که مبتنی بر رأی آزاد ملت است و روز به روز هم کم‌رنگ‌تر شده است، مورد تهدید جدی‌تر قرار گرفته است و هیچ جریانی با هر وابستگی و رویکردی که دارد نمی‌تواند و نباید نسبت به این خطر بزرگ بی‌تفاوت باشد!

سیدمحمدخاتمی
پنجم خردادماه ۱۴۰۰
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خودشان مي گويند نبايد بي تفاوت بود و خودشان بي تفاوتند و ساكت!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید