افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای تهران

افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت آلاینده «ازن» و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی امروز (۸ خرداد ماه) در مناطق پرتردد پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۴۲۵۳
بازدید : ۱۹۰۳

آلودگی هوای تهران

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۸ خرداد ماه) کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی، وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کاهش نسبی تندی باد طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد علاوه بر این با حضور عوامل کافی جهت تولید و افزایش غلظت آلاینده «ازن» کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با استمرار این شرایط جوی تا اواخر وقت انتظار می‌رود که در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۹ خرداد ماه) باعث کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا نسبت به شب گذشته خواهد شد. افزایش نسبی تندی باد در ساعات بعدازظهر تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا شود.

وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۹ خرداد ماه) شرایط مناسب را برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۳ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید