گروگان‌گیری دوباره کودکان در نیجریه

گروگان‌گیری دوباره کودکان در نیجریه
کد خبر : ۹۴۳۹۷
بازدید : ۱۵۳۰
کودکان ربوده شده
گروگان‌گیری دانش‌آموزان در روز یکشنبه (۳۰ مه) حدود ساعت ۱۵ در شهر «تگینا» اتفاق افتاده است

یک گروه مسلح در نیجریه تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای دینی را در ایالت «نیجر» ربودند. گروگان‌گیری دانش‌آموزان و دانشجویان در کشور نیجریه بار‌ها اتفاق افتاده و بر اساس گزارش مقامات این کشور از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز و دانشجو در حملات مسلحانه گروگان گرفته شده‌اند.

به گزارش رویترز به نقل از پلیس ایالت نیجریه، گروگان‌گیری دانش‌آموزان در روز یکشنبه (۳۰ مه) حدود ساعت ۱۵ در شهر «تگینا» اتفاق افتاده و مهاجمان در حالی که اقدام به تیراندازی کرده بودند، تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه اسلامی را با خود بردند.

«ابوبکر تگینا»، مدیر مدرسه که شاهد این گروگان‌گیری بوده در گفتگو با رویترز گفت که ۲۰ تا ۲۵ موتور سوار را دیده که حدود ۱۵۰ دانش‌آموز را با خود بردند، اما با این وجود نمی‌توان تعداد دقیق کودکان ربوده شده را ا اعلام کرد، چون هنوز برخی از آن‌ها وضعیت خود را به مدرسه اعلام نکرده‌اند. به گفته تگینا در این مدرسه حدود ۳۰۰ دانش‌آموز بین هفت تا ۱۵ سال در حال تحصیل هستند.

بر اساس اعلام فرماندار ایالت نیجر در جریان حمله مسلحانه به مدرسه دینی در تگینا یک نفر کشته و یک نفر زحمی شد و مهاجمان، سرنشینان یک اتوبوس را نیز به گروگان گرفتند. از میان کودکان ربوده شده تاکنون ۱۱ نفر که خیلی کوچک بودند، آزاد شدند.

حمله روز یکشنبه به مدرسه دینی شهر تگینا یک‌روز پس از آزادی ۱۴ دانشجویی بود که ماه گذشته در ایالت «کادونا» گروگان گرفته شده بودند. در کشور نیجریه گروه‌های تبهکار، با ربودن افراد به خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان باج‌خواهی می‌کنند.

در ماه فوریه سال جاری نیز افراد ناشناسی با حمله به یک مدرسه شبانه‌روزی در ایالت «زامفاره» در شمال غرب نیجریه حدود ۳۰۰ دختر دانش‌آموز را گروگان گرفتند.
دختران ربوده شده یک هفته بعد آزاد شدند، اما حمله گروه‌های تبهکار و تروریستی به مراکز آموزشی و گروگان‌گیری کودکان همچنان ادامه دارد. گروه تروریستی و افراطی «بوکوحرام» یکی از این گروه‌هاست که در سال ۲۰۱۴ به یک مدرسه دخترانه در شمال شرق نیجریه حمله کرد و بالغ‌بر ۲۰۰ دانش‌آموز را گروگان گرفت.
بوکوحرام یک گروه تروریستی است که پیشتر به القاعده منصل بود، اما در سال ۲۰۱۵ پس از بیعت با ابوبکر بغدادی، نام خود را به «ولایت مغرب آفریقا دولت اسلامی» تغییر داد. علاوه بر بوکوحرام، گروه‌های تبهکار محلی نیز با استفاده از گروگان‌گیری کودکان، اقدام به باج‌خواهی می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید