قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۵

امروز ۱۵ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۹۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۴۴۹۰
بازدید : ۷۵۶
قیمت طلا
فرادید | طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۵ خرداد ماه با ثبت کاهش ۰.۰۲ درصد به ۱۸۹۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه به دنبال قوی شدن ارزش دلار و اوج گیری بازده اوراق قرضه، تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا به پایین‌ترین حد بیش از دو هفته اخیر نزول کرد.

به گزارش فرادید؛ اما پس از آمار ضعیف اشتغال بخش غیرکشاورزی NFP و در بازگشایی بازار نیویورک، شاخص دلار با ۰.۴۶ درصد کاهش به سطح ۹۰ رسید و مجددا طلا را برای دارندگان ارز‌های دیگر ارزان کرد. در حالی که بازده اوراق خزانه داری ۱۰ ساله به ۱.۶۰ ٪ کاهش پیدا کرد.

سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارتر در یادداشتی گفت: داده‌های حقوق و دستمزد غیر مزرعه‌ای ایالات متحده ضعیف‌تر از آنچه انتظار می‌رود، در کوتاه مدت باعث افزایش بیشتر طلا خواهد شد. به خصوص اگر نرخ بازدهی اوراق به شدت کاهش یابد و دلار هم ضعیف شود.

جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نسبت به قیمت طلا در هفته جاری خوش بین مانده اند. با این حال احساس بدبینی رو به رشد است به طوری که بعضی از تحلیلگران هشدار دادند بازار در قیمت بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس به نظر می‌رسد وضعیت بیش خرید پیدا کرده است.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: با وجود ریزش قیمت روز پنج شنبه، بازار طلا در یک روند صعودی قوی نسبتا ثبات داشت و موفق شد سطح حمایتی مهمی را حفظ کند. با این همه وی افزود که نسبت به طلا نظر خنثی دارد، زیرا انتظار دارد بانک مرکزی در خصوص رشد فشار‌های تورمی واکنش نشان دهد. گریدی گفت: قیمت طلا ممکن است برای حفظ بالای مرز ۱۹۰۰ دلار به تقلا بیافتد.
بانک مرکزی آمریکا مدیریتی روی تورم ندارد و تورم دائمی‌تر از تصور مقامات بانکی خواهد بود. طلا فضا برای صعود به قیمت بالاتر دارد، اما در مقطعی بانک مرکزی آمریکا به دلیل تورم ناچار است حداقل خرید اوراق قرضه را تعدیل کند. این امر به منزله پایان جشن طلا خواهد بود.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز گفت: به دقت قیمت نهایی روز جمعه را نظاره می‌کند. اگر طلا نتواند هفته را بالاتر از قیمت نهایی هفته پیش که ۱۹۰۵ دلار و ۳۰ سنت بود به پایان ببرد در این صورت در کوتاه مدت پایینتر می‌رود.
قیمت طلای جهانی در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید