درخواست دولت از صداوسیما: فرصت پاسخگویی دهید

درخواست دولت از صداوسیما: فرصت پاسخگویی دهید

نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار اختصاص فرصتی مناسب و در اسرع وقت برای نمایندگان دولت برای پاسخگویی به اتهامات ناروا و بی پایه در نخستین مناظره انتخاباتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری شدند.

کد خبر : ۹۴۵۲۰
بازدید : ۶۵۴

مناظره انتخابات 1400

نخستین مناظره انتخاباتی ۷ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر یکشنبه به صورت زنده از صداوسیما پخش شد که در این مناظره انتخاباتی، برخی از نامزد‌ها به طرح اتهامات و ادعا‌هایی علیه دولت یازدهم و دوازدهم و رئیس این دولت پرداختند.

پس از پایان مناظره‌ها حالا دولت خواستار زمان برای پاسخگویی به انتقادات شده است.

نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار اختصاص فرصتی مناسب و در اسرع وقت برای نمایندگان دولت برای پاسخگویی به اتهامات ناروا و بی پایه در نخستین مناظره انتخاباتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری شدند.

در نامه نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما به عبدالعلی علی عسگری آمده است: "متاسفانه در اولین مناظره انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری، بعضی از کاندیدا‌ها اتهاماتی علیه دستگاه‌های دولتی و شخص رئیس جمهوری وارد کردند که نیازمند پاسخگویی و دفاع از حقوق تک تک اشخاص حقیقی و حقوقی است که نامی از آن‌ها در جریان این مناظره برده شد. "

در این نامه تاکید شده است: "براساس ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری که تاکید دارد اگر ضمن برنامه زنده «مناظره»، هر یک از نامزد‌ها درخصوص سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت و یا مطالب مغایر با قوانین رسمی کشور بیان کند، به میزان مناسب، زمان برای پاسخگویی در نظر گیرد، اینجانبان به عنوان نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به جد تقاضا داریم به منظور رعایت انصاف و شفاف سازی، در اسرع وقت فرصتی برای نمایندگان دولت برای پاسخگویی به این اتهامات ناروا و بی پایه و تنویر افکار عمومی فراهم شود. "

پیشتر علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در نامه‌ای به علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرده بود که تاکنون فرصت پاسخگویی به دولت در مقابل اتهامات فاحش داده نشده است.

نامه واعظی به رحمانی فضلی

در همین راستا محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور نیز نامه‌ای به رحمانی فضلی وزیر کشور نوشت.

واعظی در این نامه خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی، تاکید کرده است: "با توجه به طرح اتهامات، نسبت‌های ناروا، تحریف اطلاعات و ارائه آمار غلط و سیاه نمایی از وضعیت کشور و اظهارات خلاف واقع و غیر منصفانه علیه دولت تدبیر و امید از سوی برخی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در مناظره زنده تلویزیونی امروز، ضمن بررسی این موضع از سوی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، طبق قانون می‌بایست با در نظر گرفتن فرصتی مناسب در برنامه مناظره دوم داوطلبان و پیش از آغاز مناظره و سخنان آنان، امکان پاسخگویی به این اتهامات در رسانه ملی فراهم شود. "

در نامه رئیس دفتر رئیس جمهوری به وزیر کشور تاکید شده است، متاسفانه در مناظره اول شاهد سیاه نمایی‌ها در مورد شرایط کشور و بیان اظهارات بعضا غیرمنصفانه از سوی برخی نامزد‌ها علیه دولت و انتصاب مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی ۳.۵ ساله و شیوع ویروس کرونا به آنچه "ناکارآمدی دولت" خوانده شده، بودیم که ضروری است برای روشن شدن افکار عمومی و پاسخ به اتهامات و ابهامات مطرح شده، پاسخ‌ها و دفاعیات دولت در مناسبت‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع مردم شریف کشور رسانده شود.

معزی: حتی در مناظره غیابی با روحانی هم پیروز نشدند

در همین حال علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری در توئیتی با اشاره به مناظره هفت کاندیدا تاکید کرد که حتی در مناظره غیابی با روحانی هم پیروز نشدند.

معزی در این توئیت نوشت: "حتی در مناظره غیابی با روحانی هم پیروز نشدند گواه آنکه مخالفان کوچکترین اشاره‌ای به تاثیر جنگ تحریمی و کرونا بر اقتصاد ایران نداشتند و تاریخی‌ترین فشار اقتصادی و مهیب‌ترین بحران سلامت عمومی را سانسور کردند. "

او افزود: «جالب آنکه این دو واقعیت حتی در سوالات طراحی شده رسانه ملی هم وجود نداشت. هر روایتی از واقعیت بدون ترامپ، تحریم و کرونا، تلاشی است برای فرار از شکست حتی در مناظره‌های غیابی، تلاشی برای پنهان کردن صورت مساله‌های بزرگ و منحرف کردن افکار عمومی از فقر و ضعف پاسخ‌ها و ساده‌سازی‌ها.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید