قتل در عروسی

قتل در عروسی

من که از دیدن این صحنه عصبانی شده بودم وارد دعوا شدم. همان موقع یکی از دوستان علی به هواخواهی از او با چاقو ضربه‌ای به شانه‌ام زد و همین مسأله باعث شد تا درگیری بالا بگیرد. من هم در یک لحظه از شدت عصبانیت با چاقویی که در جیبم داشتم روی سینه علی کشیدم.

کد خبر : ۹۴۵۴۵
بازدید : ۵۵۷۵۸

متهم به قتل

پسر نوجوانی که در یک مراسم عروسی مرتکب قتل شده بود پس از دوبار محاکمه به پرداخت دیه و ۵ سال حبس محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از ۵ سال پیش با گزارش یک درگیری مرگبار در جشن عروسی آغاز شد. پس از آن مأموران به محل جنایت که یک تالار پذیرایی در بلوار الغدیر تهران بود اعزام شدند و با پیکر بی‌جان پسر ۲۴ ساله‌ای به‌نام علی مواجه شدند.

مأموران تحقیقاتشان را با پرس و‌جو از میهمانان آغاز کردند و ساعاتی بعد مشخص شد که درگیری حین رقص چوب میان مقتول و پسر جوانی به‌نام حامد ۱۶ ساله رخ داده است.

در ادامه پلیس دوربین‌های مداربسته تالار را مورد بازبینی قرار داد و حامد را شناسایی و او را در شهرک ولیعصر بازداشت کرد. متهم پس از دستگیری به ناچار به قتل علی اعتراف کرد و گفت: شب عروسی در حال رقص چوب بودیم که علی وارد حلقه شد و می‌خواست چوب را از یکی از میهمانان بگیرد.
به همین خاطر پدرم به او اعتراض کرد و گفت بهتر است اجازه دهد ابتدا بزرگان فامیل به پایکوبی بپردازند. ولی علی عصبانی شد و با مشت به‌صورت پدرم زد.
من که از دیدن این صحنه عصبانی شده بودم وارد دعوا شدم. همان موقع یکی از دوستان علی به هواخواهی از او با چاقو ضربه‌ای به شانه‌ام زد و همین مسأله باعث شد تا درگیری بالا بگیرد. من هم در یک لحظه از شدت عصبانیت با چاقویی که در جیبم داشتم روی سینه علی کشیدم.

پس‌از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و متهم محاکمه شد. در آن جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند. حامد هم در دفاع از خودش گفت: من چاقو را روی سینه علی کشیدم، اما فرو نکردم.
تعدادی از میهمانان چاقو داشتند و ممکن است یکی از آن‌ها ضربه کشنده را به مقتول زده باشد. در پایان جلسه قضات با توجه به نظریه کمیسیون ۳ و ۵ نفره پزشکی قانونی که اعلام کرده بود متهم هنگام ارتکاب قتل رشد عقلی نداشته وی را در راستای ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف کردند و او به پرداخت دیه و ۵ سال حبس محکوم شد. اما این حکم در دیوان عالی کشور تأیید نشد و قرار شد متهم دوباره محاکمه شود.

پس از آن پرونده به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران رفت و متهم دوباره اظهاراتش را تکرار کرد. وی درباره اینکه چرا چاقو حمل می‌کرده به قضات گفت: خانواده من و علی از سال‌ها قبل بر سر یک قطعه زمین با هم اختلاف داشتند.
ولی من به این خاطر با علی درگیر نشدم. بعد از پایان اظهارات متهم دو شاهد در جایگاه ایستادند و شهادت دادند حامد، ضربه چاقو را به علی زده است. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه و ۵ سال حبس محکوم کردند که حکم این‌بار در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید