واکنش‌ها به سریال زخم کاری اثر محمدحسین مهدویان

واکنش‌ها به سریال زخم کاری اثر محمدحسین مهدویان

با وجود اینکه تنها یک قسمت از سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان منتشر شده است، اما در همین ابتدای راه واکنش‌ها به آن بیش از انتظار بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر واکنش‌ها به قسمت اول زخم کاری مثبت بوده است. این دسته معتقدند که در ادامه موفقیت سریال «می خواهم زنده بمانم»، «زخم کاری» نیز به دلیل ظرفیت‌های قصه، کارگردان و بازیگران و... می‌تواند منتقد و مخاطب را راضی نگه دارد.

کد خبر : ۹۴۵۷۹
بازدید : ۴۲۴۷
واکنش ها به سریال زخم کاری اثر محمدحسین مهدویان
فرادید | انتشار سریال زخم کاری نخستین مجموعه نمایش خانگی محمد حسین مهدویان روز‌های گذشته آغاز شد. بررسی واکنش منتقدان و مخاطبان نشان می‌دهد که اغلب نگاه‌ها به شروع سریال مهدویان مثبت بوده است. برخی نیز می‌گویند که باید منتظر قسمت‌های بعدی سریال ماند و سپس زخم کاری را در معرض نقد و بررسی قرار داد.

به گزارش فرادید؛ یک سال پس از ساخت فیلم سینمایی کمدی شیشلیک، محمدحسین مهدویان سریال زخم کاری را ساخت و حالا نخستین قسمت آن از پلتفرم آنلاین فیلمیو منتشر شده است. سریالی که با استقبال بخش اعظم مخاطبان مواجه شده است.

مهدویان پیش از این «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «رد خون»، «لاتاری» و «درخت گردو» را ساخته است که در ژانر تاریخی، امنیتی و سیاسی دسته بندی می‌شوند. اما دو اثر اخیر او یعنی شیشلیک و سریال زخم کاری به ترتیب در ژانر کمدی و اجتماعی ساخته شده اند.

در واقع به نظر می‌رسد که مهدویان با این تغییر رویکرد می‌خواهد پیش فرض‌های جناحی و حزبی که از سوی رسانه‌ها به او نسبت داده می‌شود، را از بین ببرد. البته این مسئله باعث شد تا برخی از رسانه‌های اصولگرا پس از ساخت فیلم سینمایی شیشلیک از او انتقاد کنند.

حالا هم محمدحسین مهدویان سراغ سوژه‌ای اجتماعی رفته است تا مهر تاییدی بر تغییر رویه کاری حرفه‌ای خود بگذارد.
«زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان جمعه هرهفته ساعت ۲۰ پخش می‌شود. این سریال با تصمیم ساترا، با درجه‌بندی سنی ۱۵+ سال روی پلتفرم فیلیمو عرضه می‌شود.
واکنش ها به سریال زخم کاری اثر محمدحسین مهدویان

واکنش‌ها به سریال زخم کاری

با وجود اینکه تنها یک قسمت از سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان منتشر شده است، اما در همین ابتدای راه واکنش‌ها به آن بیش از انتظار بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر واکنش‌ها به قسمت اول زخم کاری مثبت بوده است. این دسته معتقدند که در ادامه موفقیت سریال «می خواهم زنده بمانم»، «زخم کاری» نیز به دلیل ظرفیت‌های قصه، کارگردان و بازیگران و... می‌تواند منتقد و مخاطب را راضی نگه دارد.

روزنامه خراسان در این رابطه با تحسین زخم کاری می‌نویسد: «زخم کاری» در قسمت نخست، میخ خود را محکم می‌کوبد. گره اصلی و چند گره فرعی در داستان زده می‌شود و شماری از شخصیت‌های اصلی که به نظر می‌رسد به دقت پرداخته شده‌اند، معرفی می‌شوند. علاوه بر آن چه که درباره فیلم نامه این اثر بالاتر گفته شد، کارگردانی قدرتمند محمدحسین مهدویان، این سریال را در جایگاهی بالاتر از بسیاری از سریال‌های پرمخاطب این مدیوم قرار می‌دهد.»

در این میان مصطفی قاسیمان خبرنگار حوزه سینما و تلویزیون در صفحه توئیترش از قسمت اول زخم_کاری، به عنوان بهترین شروع یک سریال نمایش خانگی تا امروز یاد کرده است.
البته برخی از منتقدان هم می‌گویند که با دیدن یک قسمت از یک سریال نمی‌توان نقد درستی ارئه داد و منتظر انتشار قسمت‌های بعدی سریال ماند.

در مقابل برخی از منتقدان و مخاطبان معتقدند که سریال زخم کاری مهدویان بسیار ضعیف عمل کرده است. ایزد مهرآفرین، منتقد سینما و تلویزیون در این رابطه در توئیتر نوشت: «زخم_کاری بیش از حد معمولی و بدون ویژگی است. از انتخاب بازیگران تا شخصیت پردازی و حتی دیالوگ نویسی بیشتر نمود یک کار تلویزیونی روتین را می‌دهد. این حجم از موسیقی واقعا بی ربط و اذیت کننده است. منتظر قسمت‌های بعدی می‌مانم!»

بیشتر منتقدان زخم کاری می‌گویند که استفاده بیش از حد از موسیقی در طول قسمت اول به اثر ضربه زده است.
واکنش ها به سریال زخم کاری اثر محمدحسین مهدویان

در سریال زخم کاری کاری چه می‌گذرد؟

سریال ۲۰ قسمتی زخم کاری، اقتباسی از یک داستان نیمه بلند تحت عنوان بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی‌زاد است. رمانی که قصه آن تصویری هولناک و تکان‌دهنده از هم‌آغوشی فساد و قدرت زیرپوست ایران معاصر را تداعی می‌کند. روایتی که مشخصا از یک‌سو با کهن‌الگوی سقوط و تراژدی مکبث قابل مقایسه است و از سویی دیگر با قصه‌های جنایی و نوآر که حالا در جغرافیایی آشنا بازآفرینی شده است.

براساس اعلام فیلیمو قصه با کد‌هایی مشخص و ظریف سعی دارد یادآور تمام ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها درباره فساد سازمان‌یافته و پنهان در سال‌های اخیر باشد؛ از قرارداد‌های غیرشفاف و پولشویی گرفته تا دست‌هایی که به خون آلوده شده است.

همچنین در خلاصه داستان این سریال آمده است: «مالکی از مدیران شرکتی موفق است که نعمت ریزآبادی آن را اداره می‌کند. ریزآبادی، مالکی را مامور می‌کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ها وارد مذاکره شود. نروژی‌ها بعد از عقد قرارداد می‌خواهند مبلغ قراردادی را که چندین میلیون دلار است، به حساب شرکت واریز کنند؛ اما...»

در قسمت اول وارد زندگی پر از فشار عصبی و بی‌خوابی مالک مالکی (جواد عزتی) می‌شویم. سمیرا، همسر مالک (رعنا آزادی ور) هم بیش‌ترین تاثیر را در تحت فشار و استرس بودن او دارد. سمیرا برادر زاده ابراهیم ریزآبادی (سیاوش طهمورث) رئیس هلدینگ ریزآبادی است که مالک در این هلدینگ یکی از مدیران میانی است و با تلاش‌هایش قرار داد‌های خوبی را برای شرکت ثبت کرده است.

سمیرا دائم به همسرش سرکوفت می‌زند که سود تمام کار‌ها و تلاش‌هایش نصیب حاج ابراهیم می‌شود و او با تمام دک و پزش یک دلال بیش نیست. سرکوفت‌ها و فشار‌های سمیرا خواب و بیداری مالک را پر از تشویش می‌کند.

با این حال، در جریان قرارداد بزرگی که قرار است با شرکتی نروژی بسته شود، مالک دست به کاری می‌زند که شروع دردسر‌هایی تازه و عجیب برایش می‌شود. مالک به جای شماره حساب شرکت شماره حساب خودش را می‌دهد...

جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، کاظم هژیر آزاد، منوچهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی، سیاوش طهمورث، مرتضی امینی‌تبار، سارا حاتمی، نیوشا علی‌پور و مه‌یاس پازوکی ترکیب اصلی بازیگران سریال ۲۰ قسمتی زخم کاری را شکل می‌دهند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید