بازار دلار افزایشی شد

بازار دلار افزایشی شد

ساعت ۴ بعدازظهر اولین روز کاری هفته، دلار با قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد که اختلافی ۳۲۰ تومانی با قیمت روز پنج‌شنبه داشت.

کد خبر : ۹۴۵۹۷
بازدید : ۸۶۵

دلا

بازار ارز در واکنش به برگزاری دور اول مناظرات انتخاباتی در مسیر افزایشی حرکت کرد. اسکناس آمریکایی که در انتهای هفته گذشته به زیر محدوده حساس ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان سرازیر شده بود، روز دوشنبه را با افزایش قیمت آغاز کرد و به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی سرک کشید.

ساعت ۴ بعدازظهر اولین روز کاری هفته، دلار با قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد که اختلافی ۳۲۰ تومانی با قیمت روز پنج‌شنبه داشت.

نوسان‌گیری مناظراتی در بازار دلار

به گفته فعالان، نوسان‌گیران پس از برگزاری دور اول مناظرات انتخاباتی، فروش‌های خود را متوقف و سعی کردند خرید‌های ارزی خود را افزایش دهند. شماری از معامله‌گران عنوان می‌کردند که صحبت خاصی در مناظره‌ها درباره مساله تحریم‌ها مطرح نشد و همین مساله تا حدی انتظارات بازیگران حاضر در بازار را تحت تاثیر قرار داد.
در کنار این، برداشت بازار از صحبت‌های برخی نامزد‌ها در روز‌های اخیر این‌طور بود که احیا‌ی برجام در اولویت کاری آن‌ها قرار ندارد. آن‌ها با جوسازی پیرامون همین باورها، تلاش کردند که میزان خرید‌ها را در معاملات پشت خطی افزایش دهند. تلاش آن‌ها حداقل در معاملات پشت خطی و روز کاری اول هفته ثمربخش بود.
برخی فعالان عنوان می‌کردند، نوسان‌گیران در معاملات پشت خطی نفوذ بیشتری دارند و از همین نفوذ برای جهت دادن به قیمت استفاده کردند.

روز دوشنبه برخی از نوسان‌گیران، سعی کردند با برجسته کردن صدور قطعنامه توسط شورای حکام بازار را هیجانی‌تر کنند، ولی چنین اتفاقی رخ نداد. بازار در این روز گرایش خاصی برای نوسانات سنگین نداشت و بر موج احتیا‌ط حرکت می‌کرد.

نگاه کاهشی‌ها به بازار دلار

شماری از فعالان عنوان می‌کردند که مذاکرات هسته‌ای در جریا‌ن است و انتخابات ریا‌ست‌جمهوری نمی‌تواند اثر معناداری در پیشبرد یا عقبگرد، این مذاکرات بگذارد. آن‌ها اعتقاد داشتند، رفتار نوسان‌گیران در معاملات پشت خطی بیشتر ناشی از هیجانات زودگذر بود و سعی داشتند از طریق تلقین هیجان به بازار، ضرر دلاری خود در انتهای هفته گذشته را جبران کنند.
بسیا‌ری از معامله‌گران انتظار افت قیمت دلار در انتهای هفته گذشته را نداشتند و در نزدیکی مرز ۲۴ هزار تومان خریدار شدند. طبیعی بود که این گروه سعی کنند قیمت دلار را در روز اول کاری هفته به سطوح پیشین برگرداند و از ضرر خود جلوگیری کند.

به گفته فعالان در صورتی می‌توان از تغییر وضعیت در بازار ارز سخن گفت که قیمت دلار طی روز‌های آتی بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی تثبیت شود. صعود دلار به محدوده یا‌د شده می‌تواند زمینه‌ساز ورود تقاضای جدید به بازار شود. برای اینکه قیمت در جهت نزولی قرار بگیرد، لازم است که اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود.

صعود دلاری سکه امامی

برگشت قیمت دلار به نزدیک مرز ۲۴ هزار تومانی موجب شد که سکه امامی نیز در مسیرصعودی قرار بگیرد. سکه در اولین روز هفته توانست خود را بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بکشاند و ساعت ۴ بعدازظهر در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان قرار بگیرد.
این قیمت ۱۸۰ هزار تومان بیشتر از روز پنج‌شنبه بود و بار دیگر انتظارات افزایشی را در بازار سکه و طلا تقویت کرد. مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در بازار سکه از اهمیت زیا‌دی برخوردار است و شکست آن موجب شد که گروه‌های افزایشی در بازار فلز‌های گرانبهای داخلی بار دیگر قدرت بگیرند.
این قدرت گیری در حالی صورت گرفت که بهای طلا در بازار‌های جهانی تا ساعت ۸ بعدازظهر صعود خاصی نداشت. در صورتی که طلا به بالای محدوده هزار و ۹۰۰ دلاری برگردد، قدرت افزایشی‌ها در بازار سکه بیشتر هم خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید