هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۸

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۸

سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۸ خرداماه ۱۴۰۰ برای اغلب استان‌های کشور جو پایدار، آسمانی صاف و آفتابی را پیش‌بینی کرد.

کد خبر : ۹۴۶۰۹
بازدید : ۱۵۱۲
فرادید | با توجه به آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، از امروز ۱۸ خردادماه تا شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار، آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان و بارش پراکنده و به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی و همراهی لایه‌های میانی جو، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه و ارتفاعات استان‌های کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

همچنین طی این مدت به تناوب در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رعد و برق با احتمال بارش پراکنده و وزش باد‌های شدید موقتی رخ خواهد داد.

به گزارش فرادید؛ روز‌های پنجشنبه و جمعه افزایش دما حدود ۵ تا ۷ درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد خواهیم بود.

امروز و فردا در برخی ساعات در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل و همچنین از امروز تا اواخر هفته در برخی مناطق خوزستان و ایلام وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد که در نقاط مستعد این مناطق سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دیده افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

آسمان تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا جمعه شرق دریای عمان و به تناوب خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید