کاهش عوارض احتمالی کرونا را با چند ماده غذایی

کاهش عوارض احتمالی کرونا را با چند ماده غذایی

دریافت منابع حاوی روی و سلنیوم مانند گوشت، حبوبات و مغز دانه‌ها برای واکسیناسیون مفید بوده و باید فست فودها، روغن نباتی و چربی‌های حیوانی را به علت ایجاد التهاب در بدن مصرف نکنند.

کد خبر : ۹۴۶۵۹
بازدید : ۴۴۱۸
مواد غذایی مفید در دوران کرونا

مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند عملکرد تزریق واکسن کرونا را ارتقا داده و عارضه کمتری در فرد واکسینه شده ایجاد کند.

نوشیدن آب و مایعات کافی قبل و بعد از واکسیناسیون علیه کرونا ضروری و بهتر است افرادی که می‌خواهند در برابر کرونا واکسن بزنند، مواد غذایی ضد التهاب حاوی امگا ۳ مانند ماهی و گردو مصرف کرده و استفاده از مواد غذایی ضد التهاب زا حاوی اسید‌های چرب امگا ۶ مانند روغن آفتابگردان و سویا را محدود کنند.

دریافت منابع حاوی روی و سلنیوم مانند گوشت، حبوبات و مغز دانه‌ها برای واکسیناسیون مفید بوده و باید فست فودها، روغن نباتی و چربی‌های حیوانی را به علت ایجاد التهاب در بدن مصرف نکنند.

افرادی که علیه کرونا واکسینه می‌شوند، روزانه دو تا چهار عدد میوه در روز جهت تامین املاح و ویتامین ها، مصرف کرده و دریافت مکمل ویتامین D و E نیز در صورت نیاز لازم است، باید از مصرف مسکن‌ها و ضددرد‌ها قبل از واکسیناسیون خودداری کنند تا بالاترین سطح فعال بودن سیستم ایمنی خود را در مواجهه با اشکال مختلف واکسن داشته باشند.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشور‌ها ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۶ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

آمار‌ها نشان می‌دهد تاکنون بیش از یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف جهان تزریق شده (بطور متوسط ۲۴ دوز برای هر ۱۰۰ نفر) و همچنان شکاف عظیمی میان کشور‌های دارا و ندار در این زمینه وجود دارد.

در ایران نیز تاکنون بیش از سه میلیون نفر دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون ۸۱ هزار و ۳۶۲ نفر از هموطنان جان باختند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید