قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

قیمت بیت کوین امروز 22 خردادماه با ثبت افزایش 1.92 درصدی به به ۳۶,۹۹۷ دلار معادل ۸۹۴,۹۵۸,۵۲۳ تومان رسید.

کد خبر : ۹۴۷۱۰
بازدید : ۱۷۰۰
 بیت کوین
فرادید | بیت کوین با افزایش بها همراه شد. امروز ۲۲ خردادماه، قیمت بیت کوین با ۱.۹۲ درصد افزایش به ۳۶,۹۹۷ دلار معادل ۸۹۴,۹۵۸,۵۲۳ تومان رسید.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۹۱.۴۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۵۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۳۷.۸۱ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۴۳.۰۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۳ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

در روز پنجشنبه به دنبال قانونی شدن استفاده از آن در السالوادور، افزایش قیمت داشت و به بیش از ۳۷۳۰۰ دلار رسید. السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی به رسمیت می‌شناسد.

طبق لایحه‌ای که در مجلس السالوادور به تصویب رسیده، تمام کسب و کار‌ها باید بیت کوین را برای خرید و فروش کالا‌ها و خدمات قبول کنند، اما دولت این کشور از نهاد‌هایی که تمایلی برای به خطر انداختن خود در استفاده از این ارز مجازی بی‌ثبات ندارند هم حمایت می‌کند.

همچنین بیشتر بودن تورم ایالات‌متحده از انتظارات کارشناسان، به رمزارز‌ها جان تازه‌ای بخشید. با اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ایالات‌متحده در روز پنج‌شنبه که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ بود، انتظارات تورمی سرمایه‌گذاران اثر خود را گذاشت و بیت‌کوین در واکنش به این اتفاق ۱۰ درصد رشد را تجربه کرد.

انتشار آخرین گزارش شاخص مصرف‌کننده (CPI) در روز پنج‌شنبه برای ایالات‌متحده که نشان‌دهنده داده‌های تورمی بالاتر از انتظار کارشناسان بود، باعث ایجاد آثار روانی بهتری برای بازار‌های جهانی از جمله رمزارز‌ها شد. این شاخص نشان می‌دهد تورم سالانه ایالات‌متحده به ۵ درصد یعنی بالاترین نرخ خود از سال ۲۰۰۸، سال بحران مالی رسیده است.
از زمان پاندمی ویروس کووید-۱۹، بانک‌های مرکزی برنامه‌های چاپ پول بی‌سابقه‌ای را آغاز کرده‌اند و اکنون عواقب آن به طرز نگران‌کننده‌ای روشن شده است. برای بیت‌کوین، اما تورم خوشایند است.
ماهیت تورمی ذاتی آن به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از اینکه تورم، ارزش پس‌انداز را کاهش دهد، بتوانند در آن پس‌انداز کنند. تلاش کمیته نظارت بر امور بانکی بازل، اصلی‌ترین تنظیم‌کننده استاندارد جهانی برای مقررات احتیاطی بانک‌ها، برای وضع قوانینی در مورد بانک‌های مجاز به نگهداری رمزارزها، می‌تواند یکی دیگر از عواملی باشد که در افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین تاثیر داشته باشد.

هنریک کوگلبرگ، یک تاجر فرابورس گفت: «نهنگ‌ها باعث ایجاد جریان‌هایی می‌شوند که به نظر می‌رسد در حال حاضر برای مقابله با سقوط بیت‌کوین هفته‌ها تلاش کرده‌است.»
شرکت تجارت کوانتومی QCP در یادداشت سرمایه‌گذاری اخیر خود گفت: «به نظر می‌رسد بازار در جایی بین ترس نزولی و انتظار برای حرکت قرار گرفته است.» «حجم خرده‌فروشی کاهش یافته و حرکت نهنگ‌ها بر عملکرد قیمت مسلط است.»
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید