تصاویر/ خلق اثر هنری با زباله‌های الکترونیک

تصاویر/ خلق اثر هنری با زباله‌های الکترونیک

هدف از طراحی این اثر که با قطعات زباله‌های الکترونیک ساخته شده، جلب توجه‌ها به آسیب و زیان این زباله‌ها به محیط زیست است.

کد خبر : ۹۴۷۵۳
بازدید : ۲۶۸۸

زباله الکترونیکی

همزمان با برگزاری نشست رهبران گروه ۷ در سواحل کورنوال در جنوب غرب بریتانیا، یک هنرمند این کشور با زباله‌های الکترونیکی مثل قطعات موبایل، تلویزیون و کامپیوتر مجسمه‌ای ساخت.

این اثر که با الهام از تصویر‌های حکاکی شده ۴ رئیس جمهور آمریکا بر کوه راش مور در داکوتای جنوبی ساخته شده کوه "ریسایکل مور" نام گرفته است و از چند روز پیش از آغاز نشست رهبران گروه هفت به نمایش گذاشته شده است.


هدف از طراحی این اثر که با قطعات زباله‌های الکترونیک ساخته شده، جلب توجه‌ها به آسیب و زیان این زباله‌ها به محیط زیست است. جو راش، هنرمند بریتانیایی می‌گوید امیدوار است که اثر او نشان بدهد که چقدر ضروری است که دستگاه‌های الکترونیک طوری ساخته شود که بتوان از آن‌ها بار‌ها استفاده کرد و قابل بازیافت باشد.

او می‌گوید که لازم است لوازم الکترونیک طوری ساخته شود که قابل تعمیر باشد یا طول عمر بیشتری داشته باشد، چون همه این‌ها به زباله‌ها اضافه می‌شود.
جو راش
جو راش، هنرمند بریتانیایی
بر اساس یک گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۵۳ میلیون تن از زباله‌های الکترونیک در سراسر جهان جمع شده است. این رقم حدود ۹ میلیون تن بیشتر از میزان پنج سال قبل است.

چهره رهبران هفت کشور صنعتی که در این مجسمه ساخته شده به ترتیب: بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هستند.
زباله های الکترونیکی

مجسمه از زباله‌های الکترونیک

جو راش که این اثر را به سفارش شرکت موسیقی مگ پای، شرکت خرید و فروش موبایل و لپ تاپ دست دوم ساخته، توضیح می‌دهد که این اثر را در مرتفع‌ترین نقطه منطقه‌ای که هتل کاربیس بی، محل اقامت رهبران گروه ۷، در آن واقع شده، ساخته و امیدوار است که وقتی آن‌ها از فراز آن پرواز می‌کنند "اثرش را ببینند. "

او می‌گوید که امیدوار است بتواند وجدان رهبران گروه ۷ را بیدار کند تا بفهمند که در تولید این زباله‌ها همه سهیم هستند. آقای راش می‌گوید: پیام اصلی این است که با هم حرف بزنید و این وضعیت را مرتب کنید. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید