۲۰ راهکار برای خواب بهتر در گرمای تابستان

۲۰ راهکار برای خواب بهتر در گرمای تابستان

اطمینان حاصل کنید که پروتئین بیش از حد مصرف نمی‌کنید، زیرا طبق گفته دِیو گیبسون، متخصص خواب، این امر در واقع می‌تواند با افزایش میزان متابولیسم بدن، گرم‌ترتان کند.

کد خبر : ۹۴۷۵۴
بازدید : ۸۶۰۳
خواب راحت در تابستان

پس از ماه مه بارانی و نادلپذیر در بیشتر نقاط بریتانیا، در ژوئن تا کنون دمای هوا بسیار بالاتر بوده است و انتظار می‌رود که تا پایان هفته موج گرما از راه برسد.

سازمان هواشناسی گفته است که با افزایش فشار هوا از شمال تا جنوب انگلستان و جنوب شرقی دما افزایش می‌یابد، و این تغییر هوای آفتابی و ثابت‌تری را به ارمغان می‌آورد. انتظار می‌رود که در لندن و دیگر مناطق دما به اوج ۳۰ درجه سانتیگراد برسد.

پیش‌بینی نمی‌شود که پیش از پایان هفته آینده، با آفتاب فراوان، دما به زیر ۱۴ درجه سانتیگراد برسد، بنابراین برای عصر‌ها و شب‌های گرم آماده شوید.

به گفته دکتر نرینا راملاخان، متخصص خواب در «سایلنت‌نایت»، دمای مناسب اتاق‌خواب برای خوابیدن بین ۱۶ درجه سانتیگراد و ۲۱ درجه سانتیگراد است و مغز فرد باید کمی خنک‌تر از بقیه بدنش باشد.

راملاخان می‌گوید: «خواب خوب برای پردازش اطلاعات در طول روز و نیز ترمیم و تعادل مجدد بدن، از نظر جسمی و روحی مهم است. برای آن که خوب بخوابیم، ایده‌آل این است که اختلاف دمایی جزئی بین بدن و مغز باشد؛ بدن گرم‌تر و سر خنک‌تر!»

حال، چه می‌توان کرد تا خود را خنک کنیم و کمی پلک بر هم بگذاریم و به خواب خوش فرو رویم؟

در ادامه ۲۰ روش برای کمک به خوابیدن در هنگام گرما ذکر می‌شود:

۱. ملحفه خود را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید (البته ابتدا آن را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید). اگر فضای زیادی در یخچال یا فریزر ندارید، فقط روکش بالش یا پیژامه خود را در فریزر بگذارید؛ کفایت می‌کند.

۲. یک بطری آب گرم را با آب بسیار خنک پر کنید و روی «نقاط خنک‌کننده» بدن قرار دهید: زانوها، مچ پا، مچ دست، گردن، کشاله ران، و آرنج. همچنین می‌توانید یک بطری را با آب خنک پر کنید، آن را فریز کنید و با خود به رختخواب ببرید.

۳. قبل از خواب با یک کرم بعد‌آفتاب آلوئه‌ورایی بدن خود را مرطوب کنید. ایده‌آل این است که کرم را در یخچال نگهداری کنید.

۴. یک بطری عطر خالی یا هر بطری اسپری دیگر را با آب سرد پر کنید و آن را کنار تخت خود نگه دارید. روی صورت، پشت گردن و پشت زانو‌ها اسپری کنید تا خنک شوید.

۵. پیژامه تمام‌پنبه‌ای بپوشید و ملحفه تمام‌پنبه‌ای نازک برای تخت خود استفاده کنید. پنبه با کیفیت بالا بهترین ماده برای رختخواب است، زیرا قابلیت تنفس یا گذر هوای بالاتری دارد و می‌تواند خنک بماند.
پنبه بپوشید
۶. اطمینان حاصل کنید که پروتئین بیش از حد مصرف نمی‌کنید، زیرا طبق گفته دِیو گیبسون، متخصص خواب، این امر در واقع می‌تواند با افزایش میزان متابولیسم بدن، گرم‌ترتان کند.

۷. غذای تند بخورید؛ اما دست‌کم سه ساعت پیش از خواب. این کار می‌تواند باعث تعرق بدن شود و بدن را خنک کند.

۸. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن، به جای بعدازظهر، صبح ورزش کنید.

۹. دوش شب خود را با آب سرد بگیرید تا دمای بدن کاهش یابد. لازم نیست آب زیادی سرد باشد، زیرا بدن‌تان با حفظ گرما به تغییر ناگهانی دما واکنش نشان می‌دهد.

۱۰. گیبسون می‌گوید برخلاف تصور عمومی، برای خنک نگه داشتن خانه باید پنجره‌ها را در طول روز بسته نگه داریم و پرده‌ها را نیز بکشیم.

۱۱. تمام دستگاه‌های الکتریکی اتاق خواب را خاموش کنید، زیرا این دستگاه‌ها تولید گرما می‌کنند. سیم برق دستگاه‌ها را نیز از پریز بکشید.

۱۲. پاهایتان را خنک نگه دارید. یا آن‌ها را بیرون پتو یا ملحفه نگه دارید، یا روی کیسه یخ قرار بگذارید.

۱۳. یک ماهیتابه پر از یخ را جلو پنکه قرار دهید تا هوا خنک شود.

۱۴. در طول روز مرتب آب بنوشید، اما در شب زیاد آب مصرف نکنید. حدود نصف لیوان آب قبل از خواب کافی است تا بدن شما را مرطوب نگه دارد و از بیدار شدن و نیاز به رفتن به دستشویی جلوگیری کند.

۱۵. در یک تخت جداگانه از همسر خود بخوابید. دو بدن کنار هم، یعنی گرمای بدن مضاعف.

۱۶. با بالا رفتن دمای هوا، اگر می‌توانید در طبقه پایین بخوابید.

۱۷. با جوراب‌های خنک و خیس یا حتی یک تی‌شرت مرطوب بخوابید.

۱۸. قبل از خوابیدن مچ دست و پا را با آب سرد بشویید.

۱۹. اگر در شب بیدار می‌شوید، مقداری منتول روی پیشانی خود بمالید تا خنک شود. این را دکتر راملاخان توصیه می‌کند.

۲۰. پیش از خواب یک پارچه مرطوب را حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید و بعد آن را روی پیشانی خود بگذارید.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید