قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

هر اونس طلای جهانی، امروز ۲۴ خردادماه با ثبت کاهش ۰.۳۵ درصدی نرخ تا لحظه تنظیم گزارش، با قیمت ۱۸۷۱ دلار و ۱۲ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۴۸۰۳
بازدید : ۲۷۷۵

قیمت طلا

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۸۰۰ دلار باقی مانده و در ۲۴ ساعت گذشته کاهشی شده است. امروز ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۳۵ درصدی به ۱۸۷۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

اونس طلا هفته گذشته موفق نشد به مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند و گفته می‌شود قیمت طلا نوسانی می‌ماند مگر این که به سطح ۱۹۵۰ دلار صعود کند و خریداران جدید را به بازار جلب کند.

فضای طلا جمعه صعودی شد، اما با افزایش بازده دلار و اوراق خزانه داری آمریکا این فضا حفظ نشد. بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی TD Securities، گفت: دلار آمریکا در حال صعود است، بازدهی خزانه داری ایالات متحده اندکی در حال افزایش است.

به گزارش فرادید؛ این عقب نشینی در اواخر هفته، بسیاری از کارشناسان را به خصوص پس از مشاهده نرخ تورم سالانه در بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸، جلب توجه کرده است. اما تحلیلگران هنوز تورم ۵ درصدی ماه مه (خرداد) را موقتی می‌دانند.

تحلیلگران در گفتگو با کیتکونیوز خاطرنشان کردند که با ادامه رشد فشار‌های تورمی، بازار طلا شاهد حمایت بنیادین قوی است. با این حال دورنمای فنی طلا منفی است، زیرا قیمت این فلز با وجود افت بازده اوراق قرضه و دلار ضعیفتر، موفق نشده است رشدی که در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار داشت را حفظ کند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: از نظر فنی نسبت به طلا نظر منفی دارد. اما دلیلی نمی‌بیند که فروشنده باشد. بازار اندکی از نیروی صعودی خود را از دست داده و باید محرک جدیدی برای روند صعودی پیدا کند.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز به کیتکونیوز گفت: وی نظر منفی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت دارد. وی خاطرنشان کرد منتظر اصلاح بیشتر قیمت طلاست.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: انتظار دارد قیمت طلا در کوتاه مدت پایینتر برود. با این حال این کاهش به حدی نخواهد بود که وی نسبت به طلا بدبین شود. وی ترجیح می‌دهد منتظر بماند طلا تا سطح ۱۸۵۰ دلار نزول کند تا دوباره خرید را شروع کند.

بارت میلک گفت: یک اتفاق مهمی که تابستان امسال باید رصد شود این است که آیا تورم بالا خواهد ماند یا به سقف دو درصدی بانک مرکزی آمریکا عقب نشینی خواهد کرد. این ریسک وجود دارد که سیاست پولی انبساطی بلندمدت آمار تورم بالاتر را به مدت طولانی تری در شاخص قیمت مصرفی عمومی خواهد گنجاند.
نرخ تورم پنج درصد نخواهد بود، اما برای مدتی بالاتر از سقف هدف گذایر شده می‌ماند. تمرکز بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر به جای کنترل جدی تورم، روی اشتغال کامل است. فضای خوبی برای طلا وجود دارد، زیرا تورم بالاتر و نرخ‌های بهره پایینتر به معنای نرخ‌های واقعی کاملا منفی است که به نفع طلا خواهد بود.
مشکلات طلا برای پیشروی در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار بیشتر گرفته شدن سرعت حرکت قیمت است و حرکت نزولی را نشان نمی‌دهد.

طلا در حدود ۱۸۸۱ دلار از حمایت برخوردار است. احتمال افت اندک قیمت طلا وجود دارد و این به اظهارات بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه بستگی خواهد داشت. بانک مرکزی آمریکا ممکن است صحبت درباره تعدیل سیاست انبساطی را آغاز کند. هر گونه تصمیمی در این باره تا سپتامبر اعلام نخواهد شد.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: وی نسبت به قیمت طلا بدبین است. زیرا طلا در سطح ۱۹۰۰ دلار با مقاومت نیرومندی روبرو شده است. وی پیش بینی کرد بازده اوراق قرضه در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا صعود کند.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید