معرفی انواع برچسب‌های امنیتی و صنعتی

معرفی انواع برچسب‌های امنیتی و صنعتی

برچسب های امنیتی اغلب برای حفاظت از محصولات مورد استفاده قرار میگیرند. خواه این لیبل برای جلوگیری از جعل محصول باشد (هولوگرام) خواه برای عدم دستکاری محصول تعمیر شده توسط تعمیرکاران غیرمجاز باشد (برچسب گارانتی یا ووید)، استفاده از لیبل های امنیتی بسیار رایج است.

کد خبر : ۹۴۸۲۳
بازدید : ۴۶۸۹
معرفی انواع برچسب‌های امنیتی و صنعتی
لباس، کفش، محصول مصرفی، قطعه الکترونیکی یا حتی کود شیمیایی امروزه همه این محصولات با لیبل شناسایی میشوند. برچسب یا لیبل بصورت کلی به دو شکل برچسب امنیتی و لیبل صنعتی تقسیم بندی میشوند. در این مقاله از سایت فرادید، قصد داریم تا شما را با مفهوم لیبل و انواع لیبل‌های صنعتی و امنیتی پرکاربرد آشنا کنیم.

در ابتدا به این مورد بپردازیم که لیبل چیست؟

لیبل چیست؟

بر اساس تعریفی از سایت سیناپکینگ از لیبل : لیبل یا برچسب، بخش مهمی از هویت برند هر شرکت است که روی محصولات زده میشود و اطلاعات کامل محصول را برای مصرف کننده نهایی بازگو میکند. مصرف کننده هنگام مشاهده اطلاعات روی لیبل محصولات شما، تصمیم نهایی خرید را میگیرد.

لیبل روی محصولات اطلاعات مهمی به مصرف کنندگان ارائه میدهند که از جمله این اطلاعات میتوان به تاریخ تولید و انقضاء، اطلاعات تماسی شرکت، مواد تشکیل دهنده محصول، نام و تصویر برند و ... اشاره کرد.

اما لیبل زدن چه اهمیتی دارد؟

اهمیت لیبل زدن چیست؟

  • یکی از مهم ترین علل لیبل زنی روی محصولات، مطلع کردن مصرف کننده در مورد محتویات محصول است.
  • هشدار های ایمنی و سلامتی یکی از الزامات محصولات در هنگام چسبانیدن لیبل است.
  • جلب توجه مصرف کننده به محصولات با توجه به نوشته های لیبل و طرح خلاقانه آن است.

معرفی انواع برچسب‌های امنیتی و صنعتی

انواع لیبل صنعتی

لیبل های صنعتی معمولا برای بسته بندی محصولات مختلف به کار میروند و 4 نوع معروف آنها به شرح زیر است:

  • برچسب کاغذی

لیبل کاغذی که در اصطلاح به آن همان لیبل پشت چسب دار هم گفته میشود، از جمله برچسب های صنعتی است که بسیار مقرون به صرفه است و باتوجه به حجم گسترده از قابلیت هایی که دارد، برای شرکت های تولیدی گزینه محبوبی است. چاپ این دست از لیبل ها معمولا بصورت رولی افست صورت میگیرد و تنها عیب آن ها، مقاومت پایین در برابر آب و پارگی است. (از جنس سلولز و کاغذ هستند.)

البته لیبل کاغذی را در انواع مختلفی مانند مات، گلاسه، سلفون دار و رنگی چاپ میکنند که تا حدودی مزایای آن بیشتر شده و عیب های این لیبل پوشانیده میشود.

  • برچسب pvc

لیبل پی وی سی به سبب استفاده از ماده پلی وینیل کلراید به اختصار PVC نام گرفته و کارکرد این ماده افزایش مقاومت لیبل در برابر آب، پارگی و شرایط بد محیطی است. برچسب های پی وی سی معمولا به دو روش سفید یا رنگی (هر دو هم با رول هم شیت) تولید و عرضه میشوند.

  • برچسب متالایز

به برچسب هایی که با پوشش آلومینیومی تولید میشوند، لیبل متالایز میگویند. لیبل های متالایز معمولا به دو صورت مات و براق تولید میشوند و عمده ترین مصرف آن برای صنایع غذایی مانند بطری های نوشیدنی است که ظاهر برچسب برای آنها بسیار اهمیت دارد.

  • لیبل شیشه ای

اگر نیاز به لیبل زنی روی محصولی بود که محتویات داخل آن یا نوشته های روی بسته بندی دیده شود، میتوان از لیبل شیشه ای هم استفاده کرد. برچسب شیشه ای یا ترنسپرنت ، اغلب در صنایع آرایشی بهداشتی و روی محصولاتی استفاده میشود که نیاز به خوانایی زیر لیبل را دارد.

انواع لیبل امنیتی

برچسب های امنیتی اغلب برای حفاظت از محصولات مورد استفاده قرار میگیرند. خواه این لیبل برای جلوگیری از جعل محصول باشد (هولوگرام) خواه برای عدم دستکاری محصول تعمیر شده توسط تعمیرکاران غیرمجاز باشد (برچسب گارانتی یا ووید)، استفاده از لیبل های امنیتی بسیار رایج است.

  • برچسب امنیتی هولوگرام

لیبل امنیتی هولوگرام، با استفاده از تکنولوژی لیزر و پراش نوری چاپ میشود و به سبب فراوانی فاکتور های امنیتی در آن، امکان چاپ و کپی برداری توسط شرکت های جعل کننده وجود ندارد. هولوگرام ها در انواع مختلفی مانند هولوگرام 2D و 3D، آماده یا عمومی، ترنسپرنت، سریال دار و ... تولید میشوند که هر کدام در عین تامین امنیت کامل، ویژگی های متفاوتی دارند. برای مطالعه بیشتر در مورد لیبل هولوگرام، اینجا را لمس کنید .

  • لیبل اموال

برچسب اموال، شاید معروف ترین لیبل امنیتی است که تقریبا همگان با کارکرد آن آشنایی دارند. لیبل اموال برای شناسایی، ردیابی و شماره گذاری اموال هر شرکت لازم و ضروری است. از جمله ویژگی های برچسب اموال میتوان به قدرت چسبندگی بالا، ضد آب بودن و مقاومت در برابر حلال های صنعتی اشاره کرد. معروف ترین شرکت تولیدی لیبل اموال، مجتمع چاپی سینا پویش زرفام (سیناپکینگ) است.

  • لیبل اسکرچ

لیبل اسکرچ با استفاده از ماده مخصوص پوشانیده میشود تا اطلاعات مهمی همچون کد های قرعه کشی، سریال نامبر و یا اطلاعات محرمانه بعد از خراش دادن توسط فرد مورد نظر دیده شوند.

  • برچسب وید (VOID)

برچسب وید یکی از محصولات پر مصرف در زمینه لیبل های امنیتی است که با استفاده تکنولوژی چاپ دو طرفه، به محض کنده شدن، ردی از خود با عبارت VOID به معنای باطل میگذارد. به همین دلیل اکثر استفاده آن برای جعبه تلفن همراه یا تعمیراتی است که توسط نمایندگی انجام میشود و با زدن این برچسب روی آن، از تعمیر توسط افراد غیر متخصص جلوگیری میکنند. اگر لیبل وید به هر دلیل برداشته شود، گارانتی باطل شده و تمامی عواقب معطوف به مصرف کننده خواهد بود.

  • لیبل پلمپ

برچسب پلمپ باطل است هم به مانند برچسب وید، اغلب برای اهداف گارانتی و اطمینان از پلمپ بودن بسته استفاده میشود. برچسب پلمپ یا گارانتی، دارای انواع گوناگونی همچون گچی، بدون اثر، اثر گذار، اثر جزئی و شطرنجی است که قابل سفارش گذاری هستند.

مجتمع چاپی سیناپکینگ: تولید کننده انواع لیبل صنعتی و امنیتی

سیناپکینگ با بهره گیری از تجربه بیش از 20 ساله در صنعت چاپ، نمونه کار های متعدد، همکاری با برند های معروف و نام آشنا، نهایت کیفیت چاپ لیبل های امنیتی و صنعتی را با مناسب ترین قیمت در تهران عرضه میکند. برای سفارش یا دریافت راهنمایی بیشتر در مورد هر کدام از لیبل هایی که در این مقاله گفته شد، میتوایند با شماره پنج رقمی (34278-021) تماس حاصل نمایید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید