آیا چاق شدن صورت با تزریق ژل امکان پذیر است؟

آیا چاق شدن صورت با تزریق ژل امکان پذیر است؟

راه‌های بسیاری برای چاق شدن صورت وجود دارد. برای مثال اگر رژیم‌های غیر اصولی گرفته‌اید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. اگر بر اثر مصرف دارو و بیماری‌های خاص دچار لاغری شدید شده‌اید به پزشک متخصص مراجعه کنید. سبک زندگی خود را عوض کنید و ... اما بهترین و موثرترین روش تزریق ژل و چربی است.

کد خبر : ۹۴۹۶۵
بازدید : ۵۸۸۵

آیا چاق شدن صورت با تزریق ژل امکان پذیر است؟

بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی، به دلیل بالا رفتن سن یا به دلیل بیماری، صورت بسیار لاغری دارند، همانطور که داشتن صورت چاق زیبا یا خوشایند نیست صورت بسیار لاغر نیز از نظر بسیاری افراد زیبا نیست. البته زیبایی موضوعی نسبی است به همین دلیل برخی از افراد که از صورت لاغر خود ناراضی هستند برای داشتن صورت چاقتر و متعادلتر اقدام به تزریق ژل یا چربی می‌کنند. اما آیا تزریق ژل و چربی باعث چاق شدن صورت می‌شود؟ تزریق ژل برای چاقی صورت بهتر است یا چربی؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

دلایل لاغری صورت چیست؟

وراثت و طی کردن روند پیری عمده‌ترین دلایل لاغری صورت هستند. با این حال رژیم‌های نادرست لاغری، سبک نادرست زندگی، بیماری‌های مختلف، مصرف برخی داروهای خاص، بیماری‌های عصبی و استرس نیز می‌توانند باعث لاغری شدید صورت شوند. لاغری غیرطبیعی صورت باعث تولید کمتر کلاژن در پوست شده و روند پیری صورت را سرعت می‌بخشد. به همین دلیل لاغری شدید صورت اصلا خوب نیست و باعث چروک شدن صورت می‌شود.

راه های چاق شدن صورت کدامند؟

راه‌های بسیاری برای چاق شدن صورت وجود دارد. برای مثال اگر رژیم‌های غیر اصولی گرفته‌اید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. اگر بر اثر مصرف دارو و بیماری‌های خاص دچار لاغری شدید شده‌اید به پزشک متخصص مراجعه کنید. سبک زندگی خود را عوض کنید و ... اما بهترین و موثرترین روش تزریق ژل و چربی است.

تزریق ژل

در مقاله‌ای از کلینیک صدف درباره تزریق ژل می‌خوانیم: " برای زیباسازی و حجم‌دهی به صورت از ژل یا فیلر استفاده می‌کنند. فیلر یک ماده طبیعی یا مصنوعی است که با تزریق به بافت صورت، چین و چروک‌ها را از بین برده و حجم صورت را افزایش می‌دهد. ژل‌ها خود نوعی فیلر هستند که تنها برای حجیم کردن ناحیه‌های خاصی از صورت استفاده می‌شوند. تزریق ژل لب، تزریق ژل چانه، ژل گونه و … بسیار رایج است. بیشتر افراد تزریق ژل را راهی برای حجیم کردن صورت و رفع چین و چروک‌ها می‌دانند"

تزریق چربی

تزریق چربی نتیجه‌ای مانند تزریق ژل خواهد داشت. البته شاید عوارض تزریق چربی کمتر باشد یا ماندگاری آن بیشتر باشد. با این حال تزریق چربی سختتر است زیرا نیاز به عمل جراحی برای برداشت چربی از قسمتی از بدن خودتان دارد. به همین دلیل اکثر پزشکان ترجیح می‌دهند از یک ژل یا فیلر هیالورونیک اسید با کیفیت به جای تزریق چربی استفاده کنند تا متقاضی عوارض و سختی عمل را تحمل نکند.

برای صورت لاغر چند سی سی ژل جهت تزریق نیاز است؟

در مقاله‌ای از سایت صدف درباره تزریق برای صورت لاغر می‌خوانیم: " میزان تزریق ژل برای صورت لاغر به عوامل گوناگونی بستگی دارد. یکی از دلایل برگزاری جلسه مشاوره قبل از تزریق، همین موضوع است. میزان برجستگی اجزای صورت کاملا به نظر خود شخص بستگی دارد. قاعدتا هرچقدر برجستگی بیشتر باشد، ژل بیشتری هم مورد نیاز خواهد بود. اندازه و فرم صورت و همچنین ناحیه‌هایی که قرار است تحت تزریق قرار بگیرد، هم از دیگر عوامل موثر در میزان ژل هستند.

به گفته یک مقاله در سال ۲۰۱۹ بهتر است حداکثر حجم تزریق ژل برای صورت کشیده و لاغر ۵/۱ میلی‌لیتر باشد. حجم تزریق بیشتر از دو میلی‌متر معمولا با درد و واکنش‌های جانبی بیشتری همراه است. "

آیا چاق شدن صورت با تزریق ژل امکان پذیر است؟

مراقبت‌های کلی بعد از تزریق ژل و فیلر

در مقاله‌ای از سایت healthline درباره مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر می‌خوانیم :

  • مواد پرکننده مورد تأیید FDA که توسط افراد حرفه ای آموزش دیده استفاده می شود ، معمولاً بی خطر هستند.
  • پزشکان معمولاً در برابر ماساژ ناحیه تزریق شده یا قرار گرفتن در معرض دمای شدید پوست تازه تزریق شده احتیاط می کنند (به عنوان مثال استفاده از سونا یا اسکی در هوای سرد).
  • آنتی هیستامین ها و ضد التهاب های بدون نسخه ممکن است به کاهش قرمزی یا خارش شما کمک کند.
  • اگر علائم عفونت (تب ، چرک ، یا پوست بسیار گرم و ملتهب) را مشاهده کردید ، به پزشک خود مراجعه کنید.
  • اگر در بینایی یا تنفس مشکلی دارید ، درد قابل توجهی دارید یا علائم دیگری دارید که باعث ناراحتی و نگرانی شما می‌شود ، سریعاً به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

سخن آخر

اگر صورت لاغری دارید و این لاغری را دوست ندارید راه‌های مختلفی پش روی شماست. اما موثرترین و سریعترین راه تزریق ژل است. خوشبختانه تزریق ژل هزینه بالایی نداشته و اگر در کلینیک مناسبی انجام شود عوارض خاصی هم ندارد و بدون هیچ نگرانی می‌توانید به صورت دلخواه خود برسید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید