عکس/ جادوی جدید آقای منصوری

عکس/ جادوی جدید آقای منصوری

کوروش منصوری که چند سالی است خود و شرکتش را به‌عنوان تیونر برتر خودروهای جهان مطرح کرده است در جدیدترین پروژه خود به سراغ رولزرویس رفته است.

کد خبر : ۹۴۹۸
بازدید : ۳۶۸۴
جادوی جدید آقای منصوری
کوروش منصوری که چند سالی است خود و شرکتش را به‌عنوان تیونر برتر خودروهای جهان مطرح کرده است در جدیدترین پروژه خود به سراغ رولزرویس رفته است.

خودرویی که به مانند موم در دستان منصوری نرم است و در چند سال اخیر بیشترین پروژه‌های رولزرویس از سوی شرکت تیونینگ منصوری انجام شده‌اند.

نکته‌ای که این رولزرویس دارد این است که این‌بار منصوری بدون سفارش این خودرو را تیونینگ کرده است. اغلب کارهای تیونرهای بزرگ جهان با سفارش مشتریان از قبل انجام می‌گیرد. اما در این پروژه سفارشی وجود ندارد و منصوری می‌تواند این خودرو را به بالاترین پیشنهاد به فروش برساند.

کسانی که تحولات جهان خودرو را دنبال می‌کنند به خوبی می‌دانند که ماشین‌های تیونینگ شده توسط منصوری بین ثروتمندان جهان طرفدار دارد و به قول معروف روی دستش نمی‌ماند. شاید برای همین است که منصوری این خودرو را تنها برای فروش به مشتریان طلایی شرکتش یا همان Goldmemberها آماده کرده است.

خودرویی که منصوری آن را تیونینگ کرده یک دستگاه رولزرویس مدل ریس 2015 است. نام این خودرو را بعد از تیونینگ پالم گذاشته‌اند که به معنی درخت نخل است و از همین نام هم می‌توان تشخیص داد که منصوری کدام بازارها را برای محصولش هدف گرفته است.

منصوری در طراحی مجددی که برای این رولزرویس در نظر گرفته از فلز طلا استفاده کرده است. کاربرد طلا در تیونینگ خودرو این روزها طرفدار زیادی در بین کشورهای عربی و حتی روسیه دارد. آنهایی که همه‌جور خودروهای گرانقیمت را تجربه کرده‌اند حالا فقط تیونینگ‌های طلایی راضی‌شان می‌کند. منصوری هم این تقاضای بازار را تشخیص داده و از طلا در این کارش استفاده کرده است.

این نکته وقتی جالب می‌شود که توجه داشته باشیم، منصوری اساسا یک تیونری که زیاد از طلا استفاده کند نیست و ماده اصلی او در تیونینگ فیبرکربن است. اما چه می‌شود کرد که تقاضای بازار از علاقه شخصی در کسب و کار مهم‌تر است.

طلا به دو صورت در این خودرو استفاده شده است. در بیرون بدنه به‌صورت آبکاری با طلای عیار پایین و در داخل به‌صورت روکش‌های ورقه‌ای با طلای عیار بالاتر. رکاب‌های ورودی خودرو و همچنین کلیدهای تنظیم صندلی بالاترین میزان استفاده از طلا را در طراحی داخلی خودرو به خود اختصاص داده‌اند.

روکش صندلی‌های رولزرویس به‌صورت استاندارد از چرم طبیعی است. اما این روکش منصوری را راضی نکرده و آن را با یک روکش از چرم نوادا که معروفترین چرم در ساخت روکش صندلی خودرو است جایگزین کرده است. روی صندلی‌ها هم با استفاده از نخ‌های طلایی طرحی از درخت نخل دوخته شده است تا این رولزرویس را بیش از پیش با نامش همتراز کند.

زمانی که پای رولزرویس به میان می‌آید ارزشش را دارد که تیونر آن برایش چهار حلقه رینگ اختصاصی طراحی کند. رینگ‌هایی که منصوری برای این رولزرویس طراحی کرده ترکیبی از طرح رینگ خورشیدی و رینگ دوجناقی هستند.

اندازه این رینگ‌ها 20 اینچی بوده و به همین دلیل از لاستیک فاق کوتاه برای آن استفاده شده است. منصوری تنها به تغییر ظاهر این خودرو اکتفا نکرده، بلکه به سراغ موتور آن هم رفته است. موتور رولزرویس ریس یک موتور 12 سیلندر با آرایش V شکل سیلندرها است. این موتور 6600 سی‌سی حجم دارد.

در حالت استاندارد موتور ریس می‌تواند 625 اسب بخار قدرت تولید کند. اما منصوری با تقویت این موتور قدرتش را به 729 نیوتن‌متر رسانده است. گشتاور موتور هم به همین ترتیب افزایش یافته است. در حالت استاندارد این موتور گشتاوری برابر با 800 نیوتن متر دارد.

پس از تقویت، این عدد به رقم خیره‌کننده 1000 نیوتن متر رسیده است. این افزایش نیرو اثرش را هم گذاشته و این غول 2 هزار و 440 کیلوگرمی را در مدت زمان 4/ 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. سرعت نهایی رولزرویس پالم منصوری هم 300 کیلومتر در ساعت است که تقریبا 50 کیلومتر بیشتر از مدل استاندارد می‌شود.

البته چنین شتاب و سرعتی را نباید فقط مدیون تیونینگ منصوری بود، بلکه گیربکس عالی ساخت شرکت ZF را هم باید در آن دخیل دانست. این گیربکس اتوماتیک هشت سرعته با راندمان بالای خود می‌تواند بخش زیادی از گشتاور را به دیفرانسیل و چرخ‌ها برساند و از هدر رفتن نیرو جلوگیری کند.

منصوری در ضرایب دنده‌های این خودرو تغییری ایجاد نکرده و همان گیربکس استاندارد است اما دیفرانسیل خودرو از نو تنظیم شده تا بتواند با گشتاور بالاتر به درستی کار کند.

جادوی جدید آقای منصوری

جادوی جدید آقای منصوری
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید