قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۹

هر اونس طلای جهانی امروز ۲۹ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش با ثبت کاهش ۰.۴۴ درصد به قیمت ۱۷۶۴ دلار و ۳۳ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۴۹۸۶
بازدید : ۳۳۶۶
طلا
فرادید | کاهش قیمت طلا همچنان ادامه دارد. امروز ۲۹ خردادماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۴۴ درصد کاهش همراه شد و به ۱۷۶۴ دلار و ۳۳ سنت رسید.

پس از آنکه لحن حمایت گرایانه فدرال رزرو از انقباضی شدن سیاست‌های مالی سبب افزایش ارزش دلار و کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شد، قیمت فلز زرد در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از مارس ۲۰۲۰ قرار گرفت.

روز چهارشنبه، بانک فدرال اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا برنامه خرید دارایی خود را کاهش دهد و پیش بینی‌هایی را برای اولین افزایش نرخ بهره پس از همه گیری تا سال ۲۰۲۳ ارائه داد. دلار پس از اظهارات فدرال رزرو به بالاترین سطح در دو ماه گذشته صعود کرد و راهی بهترین هفته خود در حدود نه ماه گذشته شد. نرخ بهره بالاتر به معنای هزینه بالاتر نگه داشتن طلا در پورتفوی است.

به گزارش فرادید؛ ادواردمیر تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت، چشم انداز ترسیم شده از سوی فدرال رزرو سبب کاهش قابل توجه قیمت طلا شده است. وی افزود: «واکنش‌ها در بازار طلا تا حدودی بیش از اندازه بوده است.»

این تحلیلگر بازار‌های مالی در ادامه گفت: «به رغم رشد قابل توجه نرخ تورم، بعید است نرخ بهره نزدیک به صفر درصدی در آمریکا تا حداقل ۱۸ ماه آینده تغییر کند؛ بنابراین پس از اندکی کاهش بیشتر، قیمت طلا احتمالا بالا خواهد رفت.»

گلدمن ساکس در یادداشتی گفت: "با الگویی که اکنون میبینیم، حرکت اخیر طلا از حرکت دلار پیشی گرفته است. تکنیکال‌ها نشان می‌دهد که یک برگشت صعودی قیمت در هفته‌های آینده داریم.

هرچند طلا در وضعیت تورمی محل امنی برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ بهره با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد سبب کاهش جذابیت این بازار خواهد شد.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید