شکایت محمدرضا گلزار از افشاگر دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی‌؟!

شکایت محمدرضا گلزار از افشاگر دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی‌؟!

در حالی که جنجال دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار یک ماه پرالتهاب را برای او و چهره‌های مشهور در رابطه با میزان دستمزدشان به دنبال داشت. حالا پویا ذوالفقاری، منتقد سینما در صفحه اینستاگرامش مدعی شده که محمدرضا گلزار از او به دلیل افشاگری اش شکایت کرده است.

کد خبر : ۹۵۰۰۹
بازدید : ۵۵۹۶
هیاهوی دوباره بر سر دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار!
فرادید | روز‌های پایانی فروردین ماه بود که پویا ذوالفقاری، منتقد سینما مدعی شد که محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه هفت خوان دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی دریافت کرده است. اما حالا پس از گذشت دو ماه از این موضوع، این منتقد سینما خبر از شکایت گلزار داده است.

به گزارش فرادید؛ پویا ذوالفقاری، منتقد سینما ۳۰ فروردین جنجالی را آغاز کرد که حالا منجر به شکایت از او شده است. او که با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش مدعی دریافت دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه هفت خوان شده بود، به سرعت ادعایش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را در بر گرفت.

او در یادداشت خود نوشته بود: «هفت‌خان را چند نفر دیده‌اند؟ شنیده‌ها می‌گوید کم‌بازدیدترین تولید پلتفرم‌ها است. نه برای مردم تماشا دارد و نه برای تولیدکننده بازدید؛ اما برای مجری‌اش در این زمستان اقتصادی و در کوران توصیه مردم به مقاومت و صبر، ۱۸ میلیارد تومان دستمزد داشته که همان اول هم پرداخت شده است.»

پس از ادعای پویا ذوالفقاری، بار دیگر موضوع دستمزد‌های نجومی بازیگران و مجریان مشهور سر زبان‌ها افتاد. البته بسیاری از کاربران با حمله به محمدرضا گلزار از دستمزد کهکشانی او انتقاد کرده بودند.

اما دراین میان محمدرضا گلزار، دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی را تایید و یا تکذیب نکرد.
البته او، با انتشار پستی در اینستاگرام تلویحا گفته بود که تصمیم گرفته در این رابطه سکوت در پیش بگیرد.

مسابقه هفت خوان که از پلتفرم نماوا منتشر می‌شود، در ۱۰۰ قسمت تهیه شده است. هفت خوان در واقع نمونه‌ای از برنامه «برنده باش» شبکه ۳ سیما است که در نهایت به دلیل قمار خواندن برنامه از سوی برخی مراجع تعطیل شد.
هیاهوی دوباره بر سر دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار!

و ناگهان شکایت گلزار!

در حالی که جنجال دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار یک ماه پرالتهاب را برای او و چهره‌های مشهور در رابطه با میزان دستمزدشان به دنبال داشت. حالا پویا ذوالفقاری، منتقد سینما در صفحه اینستاگرامش مدعی شده که محمدرضا گلزار از او به دلیل افشاگری اش شکایت کرده است.

او دراین رابطه نوشت: «دوماه گذشت، گلزار شکایت کرد و امروز تازه نماوا بیانیه داده و گفته ما پول را به تهیه‌کننده داده بودیم. نفس پاسخگویی ستودنی است، ولی خب چرا الان؟ و در اصل پرسش تغییری ایجاد نمی‌شود. گلزار برای «هفت‌خان» چه مبلغی دستمزد گرفته که دوماه است زبانتان به تکذیب رقم اعلام شده نمی‌چرخد»

ذوالفقاری معتقد است که در هیچ کجای جهان، قرارداد‌ها با هنرمندان این چنین بی قاعده و با ابهام جلو نمی‌رود.

البته نماوا از شکایت گلزار ابراز بی اطلاعی کرده و گفته است که دراین شکایت نقشی نداشته است.

در این رابطه نماوا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تمامی قرارداد‌های مالی نماوا با مهدی منیری، تهیه‌کننده برنامه هفت خان بوده و تیم نماوا در طرح این شکایت نه تنها نقشی نداشته بلکه از آن مطلع هم نبوده است. نماوا مثل همیشه از اظهارنظر‌ها و همچنین روحیه پرسش‌گری منتقدین و اهالی رسانه استقبال می‌کند و آماده پاسخگویی به سؤالات و ابهامات آن هاست.»

در این میان برخی از فعالان رسانه‌ای معتقدند که محمدرضا گلزار و دیگر چهره‌ها از ابزار شکایت برای بستن دهان منتقدان بهره می‌برند.

شهروند آنلاین در این رابطه با انتقاد از شکایت محمدرضا گلزار علیه پویا ذوالفقاری در این رابطه نوشت: برخلاف دیگر کشور‌ها که رسانه‌هایی آن‌ها جای مشخص و ثابتی به دستمزد و درآمد ستارگان و حتی گمانه‌زنی این دستمزد‌ها و درآمد‌ها اختصاص می‌دهند. در این میان نه تنها آب از آب تکان نمی‌خورد، که حتی این اطلاعات برای دریافت مالیات‌های مناسب و منصفانه از سلبریتی‌ها نیز به کار گرفته شده و مورد استناد قرار می‌گیرند.

این رسانه گفته که سال گذشته بعد از انتشار خبر دستمزد چند میلیارد تومانی نوید محمدزاده در سریال «قورباغه» مورد شکایت قرار گرفته است.
هیاهوی دوباره بر سر دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار!

انتقاد از محمدرضا گلزار و مسابقه «هفت خوان»

شاید علت اصلی جنجالی شدن دستمزد محمدرضا گلزار، ضعف مسابقه هفت در جذب مخاطبان بود. برنامه‌ای که به عقیده رسانه‌های حوزه سینما و تلویزیون با وجود زرق و برق فضای برنامه، حضور محمدرضا گلزار و تبلیغات گسترده نتوانست مخاطبان را با خود همراه کند. در نتیجه شکست تجاری برای سرمایه گذار پدید آورد.

البته برنامه سازان تلاش کردند با افزودن سلبریتی‌ها به مسابقه هفت خوان، اعتماد مخاطبان را جلب کنند، اما این بار هم با شکست مواجه شدند. در این رابطه صفحه اینستاگرام رسمی «هفت خان» از مخاطبان پرسید آیا دوست دارند در قسمت‌های بعد هم شاهد رقابت سلبریتی‌ها باشند یا نه؟

این مسئله نشان می‌داد که برنامه ساز با حذف مردم عادی و جایگزین کردن آن‌ها با چهره‌های شناخته شده، قصد دارد شکست تجاری خود را جبران کند، اما موفق نشد.

پس از این شکست تجاری، ناگهان دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار مطرح شد، موضوع که باعث شد تا انتقاد‌ها از او افزایش پیدا کند. برخی از کاربران دستمزد محمدرضا گلزار را بی عدالتی خوانده اند.

حالا هم با طرح شکایت محمدرضا گلزار علیه پویا ذوالفقاری بار دیگر موضوع دستمزد و ضعف‌های برنامه هفت خوان به رسانه‌ها کشیده شده است. در این میان کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز بار دیگر به انتقاد از محمدرضا گلزار پرداخته اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید