همه چیز درباره وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

همه چیز درباره وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

براساس روال سال گذشته، ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ نیز مشمول شرایط و قوانینی است. طبق مصوبه ستاد ملی کرونا متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

کد خبر : ۹۵۰۲۱
بازدید : ۸۳۶۱
همه چیز درباره وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰
فرادید | وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ که ثبت نام آن روز‌های اخیر آغاز شد، قرار است تا پایان شهریور ادامه داشته باشد. البته میزان وام ودیعه مسکن امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا وام اجاره مسکن برای اجاره نشینان تهرانی از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین برای دیگر کلانشهر‌ها و شهرستان‌ها نیز ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش فرادید؛ متقاضیان وام ودیعه مسکن برای ثبت نام باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. پس از آن متقاضیان از تاریخ معرفی به شعب بانکی به مدت دو هفته برای تکمیل مدارک خود فرصت دارند و در صورت عدم تکمیل مدارک درخواست فرد رد خواهد شد.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری تسهیلات مذکور را پرداخت کنند.

این وام با سود و بهره ۱۳ درصد به مستأجران پرداخت می‌شود.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ برای مستاجران شهر تهران ۷۰ میلیون تومان، برای مستاجران در کلانشهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و دیگر شهرستان‌ها ۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

با این حال طبق آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.
البته علیرضا قیطاسی، دبیرشورای بانک‌های دولتی و نیمه‌دولت هنوز این مصوبه به بانک ها ابلاغ نشده است. او می گوید که این مصوبه ابتدا باید به بانک‌‌مرکزی ابلاغ شود و سپس بانک‌مرکزی آن را به شبکه بانکی ابلاغ کند که هنوز این اتفاقات نیفتاده است.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

براساس روال سال گذشته، ثبت نام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ نیز مشمول شرایط و قوانینی است. طبق مصوبه ستاد ملی کرونا متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست متاهل یا سرپرست خانوار باشند. همچنین متقاضی این تسهیلات باید سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشد.

علاوه بر این شرایط، متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

اما نکته دیگری که باید به آن توجه تاریخ انعقاد اجاره‌­نامه واحد مسکونی است که می­‌بایست مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.

البته باید توجه داشت که متقاضی نباید سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد داشته باشد.
همه چیز درباره وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

چگونه برای وام ودیعه مسکن ثبت نام اقدام کنیم؟

وزارت راه و شهرسازی و ستاد ملی کرونا همچون سال ۹۹ سامانه tem.mrud.ir را برای ثبت نام متقاضیان وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته است؛ بنابراین متقاضیان باید ابتدا به سامانه طرح اقدام ملی مسکن در آدرس tem.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنند.

پس از آن، باید در مرحله دوم گزینه «اطلاعات نمایش‌داده‌شده را مطالعه کرده و گزینه متن بالا را مطالعه کرده و می‌پذیرم» را انتخاب کنید. در مرحله بعد کدملی و شماره موبایل سرپرست خانوار را وارد و سپس به مرحله جهت وارد کردن اطلاعات برای ثبت نام وام ودیعه مسکن بعد بروید. پس از این مرحله کدی از وزارت مسکن به شما پیامک خواهد شد؛ آن را نزد خود نگه دارید. زیرا در مراحل بعد بدان نیاز خواهید داشت.

در این مرحله اطلاعات سرپرست خانوار را وارد کنید و به مرحله بعد بروید؛ دقت داشته باشید که اطلاعات را به درستی وارد کنید تا مشمول دریافت وام ودیعه مسکن شوید. در اینجا لازم است اطلاعات افراد تحت تکلف را وارد کنید؛ دقت داشته باشید بدون وارد کردن اطلاعات افراد تحت تکلف به مرحله بعد نخواهید رفت؛ بنابراین برای دریافت وام ودیعه مسکن، ضروری است که فرد متاهل باشد.

پس از آن، پیش‌نمایشی از اطلاعات خود و اعضای خانواده‌تان خواهید داشت. در صورت صحت، تایید و به مرحله بعدی بروید. توجه داشته باشید که برای دریافت وام ودیعه مسکن اطلاعات باید درست باشند. حالا در این مرحله کدی که در ابتدای ثبت نام وام ودیعه مسکن، به شما پیامک شده بود را وارد کنید.

اما باید توجه داشته باشید که برای ثبت نام باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری را دریافت کرده باشید.

پس از تکمیل فرم ارائه شده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن، مشخصات متقاضی به بانک می‌رود تا وام به او پرداخت شود. البته پیش از ارسال مشخصات متقاضی به بانک، مدارک شما بررسی می‌شود و نتیجه آن از طریق شماره تلفنی که ثبت نام اولیه را انجام داده اید به اطلاع شما می‌رسد.
همه چیز درباره وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازپرداخت وام ودیعه مسکن به دو شکل انجام می‌شود. اگر متقاضی بخواهد در پایان یک سال وام را به بانک برگرداند، تنها سود سالیانه وام از او دریافت می‌شود، اما اگر پس از یک سال نسبت به بازگرداندن وام اقدام نکند. تسهیلات در بازه زمانی مشخص قسط بندی می‌شود.

با این حال با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که رقم اقساط تسهیلات ۷۰ میلیون تومان برای مستاجران تهرانی، با بازپرداخت ۵ ساله ماهانه یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

همچنین این رقم برای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی کلانشهر‌ها با بازپرداخت سه ساله، مبلغ یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود.

در نهایت مبلغ اقساط تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به مستاجران سایر شهر‌ها که با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود، ۸۴۲ هزار و ۳۴۸ تومان برآورد می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید