انیمیشن لوکا؛ جذاب و چشم‌نواز، اما پرکلیشه!

انیمیشن لوکا؛ جذاب و چشم‌نواز، اما پرکلیشه!

انیمیشن لوکا در همین ابتدای راه از میان ۱۱ هزار رای‌دهنده IMDB توانسته در مجموع امتیاز ۷.۷ از ۱۰ را کسب کند. همچنین در راتن تومیتوز هم ۸۹ درصد کارشناسان نسبت به انیمیشن لوکا نظر مثبتی داشته اند. با این وجود به نظر می‌رسد که لوکا تا اینجای کار موفق ظاهر شده است.

کد خبر : ۹۵۰۷۰
بازدید : ۸۳۲۱
انیمیشن لوکا؛ جذاب و چشم نواز، اما پرکلیشه!
فرادید | لوکا تازه‌ترین انیمیشن دیزنی و پیکسار توجه اغلب مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرده است. این انیمیشن که اکران جهانی آن ۲۶ خردادماه آغاز شد، در ژانر ماجراجویی، فانتزی، کمدی و درام ساخته شده است. با این حال برخی از منتقدان معتقدند که قصه لوکا در میان دیگر آثار پیکسار تکراری محسوب می‌شود، اما رنگ و لعاب خوبی دارد و چشم نواز است.

به گزارش فرادید؛ کارگردانی انیمیشن لوکا را انریکو کازاروزا برعهده داشته و مایک جونز نیز فیلمنامه آن را نوشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آثار فدریکو فلینی، هایائو میازاکی، "استرومبولی" ساخته روبرتو روسلینی و "کنار من بمان" ساخته راب رینر منبع الهام انیمیشن لوکا بوده اند.

کازاروزا در این رابطه گفته که انیمیشن لوکا ادای احترام به فدریکو فلینی و دیگر فیلمسازان کلاسیک ایتالیایی و تاحدودی هم هایائو میازاکی است.

او در مورد حال و هوای لوکا می‌گوید: «این داستانی عمیقاً شخصی برای من است، نه تنها به خاطر این که در ریویرای ایتالیا، جایی که من در آن جا بزرگ شدم، جریان دارد، بلکه به خاطر این که هسته فیلم مربوط به تجلیل از دوستی است.»

براساس اعلام کمپانی دیزنی گروه صداپیشگان انیمیشن لوکا را جیکوب ترمبلی، جک دیلن گریزر، مایا رودولف و جیم گافیگان تشکیل می‌دهند.

استودیو پیکسار پیش از این انیمیشن‌های مطرحی همچون شگفت‌انگیزان، کارخانه هیولاها، در جستجوی نمو، ماشین‌ها، موش سرآشپز یا راتاتویی، کوکو، آپ و روح را ساخته است.
تریلر انیمیشن لوکا

منتقدان در باره لوکا چه می‌گویند؟

انیمیشن لوکا در همین ابتدای راه از میان ۱۱ هزار رای‌دهنده IMDB توانسته در مجموع امتیاز ۷.۷ از ۱۰ را کسب کند. همچنین در راتن تومیتوز هم ۸۹ درصد کارشناسان نسبت به انیمیشن لوکا نظر مثبتی داشته اند. با این وجود به نظر می‌رسد که لوکا تا اینجای کار موفق ظاهر شده است.

اما با این حال منتقدان مشهور سینما نگاه‌های متفاوتی نسبت به لوکا دارند. اما همگی اشتراک نظر دارند که لوکا کم و کاستی‌هایی نسبت به دیگر آثار پیکسار دارد.

رابرت دنیلز از جمله منتقدانی است که معتقد است که علی رغم جذابیت‌های این انیمیشن، همچنان کلیشه‌های زیادی را تکرار می‌کند.

او در سایت راجر ابرت درباره لوکا می‌نویسد: «لوکا در زمینی بازی می‌کند که زیادی خوب شخم زده شده و کلیشه‌های زیادی را تکرار می‌کند که پیش از این بار‌ها مورد استفاده قرار گرفته در حالی که بهترین جنبه‌های آن در اعماق نهفته می‌مانند. ممکن است برخی از موارد آورده شده در این انیمیشن دل مخاطبان کم شن و سال‌تر را ببرد، ولی تا امروز فیلم لوکا بین تمام فیلم‌های پیکسار، کم‌اثرترین و پیش پا افتاده‌ترین آن‌ها بوده است.»

مایک مک گرانگان که با دنیلز هم نظر است. او در سایت آیل سیت نوشت: «بیشتر فیلم‌های پیکسار از لوکا بهتر هستند. از این فیلم انتظار نمی‌رود بچه‌ها بار‌ها و بار‌ها تماشایش کنند. به عبارت دیگر، این فیلم اگر طرفدار پیکسار باشید خوب است و از دیدن آن خرسند خواهید شد. فقط انتظار نداشته باشید خیلی متاثر شوید.»،

اما گروه دیگری از منتقدان از لوکا تعریف و تمجید کرده اند. اشلی منتقد مشهور هالیوود از جمله این منتقدان است.
انیمیشن لوکا؛ جذاب و چشم نواز، اما پرکلیشه! او در تحسین لوکا در وب سایت خود، اشلی اند کامپنی چنین نوشت: پیکسار به مناظر زیبا، رنگ‌های روشن و جزئیات زیاد مشهور است. این فیلم تمامی این عناصر را به وفور دارد. صحنه‌های تبدیل شدن موجودات دریایی به انسان و بالعکس قطعاً بی‌نظیر هستند. انیمیشن آن روح را جلا می‌دهد و مشخصاً به گونه‌ای طراحی شده که احساس یک روز خوش تابستانی بی نقص را برایمان تداعی کند که در آن موفق هم شده. پسر کوچکم آن را به دفعات تماشا کرده و به من گفته با تماشای فیلم لوکا حس می‌کند که به تعطیلات رفته و لام نیست نگران چیزی باشد.»

در این میان دانیا آیلین نیز معتقد است که لوکا به هیچ وجه بد نیست، ولی فیلم محبوب طرفداران هم نخواهد بود.

در نهایت دیردره مولومبی نیز در انترتینمنت آی.‌ای نوشت: در کل لوکا فیلمی است که تماشای آن به شدت لذت‌بخش بوده، به زیبایی انیمیشن شده و بسیار لطیف است، که پیامی جاودانه دارد: قدرت دوستی و خانواده. همچنان آنقدر تابستانی است که بعید نیست به خاطر آن حس آفتابی بار‌ها و بار‌ها برگردید و آن را تماشا کنید.
انیمیشن لوکا؛ جذاب و چشم نواز، اما پرکلیشه!

قصه انیمیشن لوکا

انیمیشن لوکا قضه ماجراجویی افسانه‌ای لوکا و آلبرتو است، که درواقع موجودات دریایی هستند، اما داستان آن‌ها شکلی انسانی به خود می‌گیرند. در این انیمیشن لوکا و آلبرتو قرار است کار‌های انسانی سرگرم کننده را روی زمین در طول یک تابستان انجام دهند و تجربه کنند. این انیمیشن یک اثر ماجراجویی و داستان بلوغ خواهد بود که اتفاقات آن در کشور ایتالیا جریان دارد.

البته تمام این سرگرمی‌ها و اوقات خوش آن‌ها به دلیل رازی که دوستش از او مخفی نگه داشته به خطر می‌افتد چرا که او هیولای دریایی است که در جهان دیگری در زیر آب‌های ساحلی این شهر زندگی می‌کند.

در روایتی دیگر نیز، رسانه‌های حوزه سینما آورده اند: «لوکا و آلبرتو تصمیم می‌گیرند یک وسپا (موتور ایتالیایی) بخرند و با هم دنیا را بگردند. اما برای این منظور به پول احتیاج دارند و می‌خواهند با بردن در یک مسابقه محلی این پول را به دست بیاورند؛ که در این راه...»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید