سقوط هواپیمای آموزشی در بجنورد با دو کشته

سقوط هواپیمای آموزشی در بجنورد با دو کشته

هر دو سرنشین یک هواپیمای آموزشی در بجنورد بر اثر سقوط جان باختند.

کد خبر : ۹۵۰۹۳
بازدید : ۶۴۴۳۷

سقوط هواپیمای آموزشی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی سبک در ۵۰ مایلی شمال فرودگاه بجنورد خبر داد.

محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: یک فروند هواپیمای آموزشی سبک در مسیر کلاله به بجنورد در ۵۰ مایلی شمال فرودگاه بجنورد در ساعت ۱۳:۴۴ عصر دیروز سقوط کرد.

وی افزود: نیرو‌های امدادی و تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شدند. ذیبخش تصریح کرد: هر دو سرنشین این هواپیما جان باختند.

سردار سعید مطهری زاده فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در گفتگو با صداوسیما، از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی متعلق به شرکت فراسپهر ایرانیان و کشته شدن دو نفر در گرمه خبر داد و اظهار داشت: ساعت ۱۳:۵۶ دقیقه دیروز و در پی اعلام سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در گرمه بلافاصله عوامل پلیس و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه با حضور مأموران در محل مشخص شد یک فروند هواپیمای آموزشی متعلق به شرکت فرا سپهر ایرانیان که در بجنورد و با مجوز سازمان هوایی کشور فعالیت می‌کند از سمت کلاله به طرف بجنورد در حرکت بوده که به دلیل نقص فنی در حوالی پمپ گاز رباط قره بیل دچار سانحه شده و سقوط می‌کند، افزود: متأسفانه بر اثر این حادثه هر دو سرنشین این هواپیما فوت کردند.

سومین سانحه سقوط هواپیمای آموزشی در سه ماهه نخست ۱۴۰۰

گفتنی است ۲۶ اردیبهشت ماه در پی بروز دو سانحه هوایی برای پرواز‌های آموزشی و تفریحی هواپیما‌های فوق سبک در اراک که به کشته شدن معلم خلبان و دانشجوی خلبانی و همچنین در کیش که به سقوط هواپیما در داخل آب منجر شد، سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت مؤسسات آموزش هوانوردی را به حالت تعلیق درآورده بود که به برخی دلایل، این ممنوعیت لغو شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید