علت مرگ در اثر سوگواری یا شکست روابط

علت مرگ در اثر سوگواری یا شکست روابط

نشانگان تاکوتسوبو یک مشکل قلبی ناگهانی و به‌طور بالقوه خطرناک است. شناخت علت مرگ در اثر سوگواری یا شکست روابط راه را برای روش‌های درمانی جدیدتر هموار می‌سازد.

کد خبر : ۹۵۱۱۵
بازدید : ۱۵۷۹۳
دانشمندان از علت نشانگان قلب شکسته پرده برداشتند
فرادید | دانشمندان علت مرگ در اثر سوگواری یا شکست روابط را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که موقعیت‌های استرس‌زا سطح دو مولکول در سلول‌های قلبی را افزایش می‌دهد. این مولکول‌ها در ایجاد عارضه کاردیومیوپاتیِ تاکوتسوبو یا نشانگان قلب شکسته نقش حیاتی ایفا می‌کنند.

به گزارش فرادید، این موفقیت که توسط امپریال کالج لندن به دست آمده می‌تواند راه را برای توسعه روش‌های درمانی جدیدتر برای پیشگیری از مرگ‌های بیشتر در آینده هموار کند.

این نشانگان زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه قلب به‌طور ناگهانی ضعیف شده و دهلیز سمت چپ تغییرشکل می‌دهد. محرک‌های زیستی‌ای که به نشانگان تاکوتسوبو منجر می‌شد برای دانشمندان ناشناخته بود.

اما اکنون آن‌ها این عارضه را به میکروآ‌راِن‌اِی‌های ۱۶ و ۲۶‌a نسبت داده‌اند. این میکرو‌آر‌اِن‌اِی‌ها چگونگیِ رمزگشایی ژن‌ها و فعال‌شدنِ آن‌ها در دوره‌های پراسترس را تنظیم می‌کنند.
دانشمندان از علت نشانگان قلب شکسته پرده برداشتند
این مولکول‌ها به افسردگی، اضطراب و استرس مرتبط هستند که نشان می‌دهد ناراحتی و غمِ طولانی‌مدت که به دنبال یک شوکِ عظیم و غم‌انگیز رخ می‌دهد می‌تواند باعث فعال شدنِ این نشانگان شود. نتایج این پژوهش در نشریه کاردیووسکولار ریسرچ منتشر شده است.

این نشانگان اغلب شبیه حملات قلبی ظاهر می‌شوند و درد در قفسه سینه و تنگی نفس ایجاد می‌کنند و می‌توانند باعث شوند که قلب از تپش باز ایستد.

این وضعیت نخستین‌بار در سال ۱۹۹۰ در ژاپن شناسایی شد. نویسنده پژوهش اخیر، پروفسور ساین هاردینگ، از امپریال کالج لندن، می‌گوید: «نشانگان تاکوتسوبو یک وضعیت بسیار جدی است، اما تاکنون چگونگی رخ دادن آن به صورت رمز و راز باقی مانده بود.»

«ما نمی‌دانیم چرا برخی افراد به یک شوک عاطفیِ ناگهانی به این شکل واکنش نشان می‌دهند؛ درحالیکه برای بسیاری دیگر چنین چیزی رخ نمی‌دهد.»

«تحقیق حاضر تأیید می‌کند که استرس‌های قبلی و میکرو‌آر‌اِن‌اِ‌ی‌هایی که با آن مرتبط بوده‌اند، می‌توانند باعث شوند که فرد مستعد دچار شدن به نشانگان تاکوتسوبو شده و در آینده که در موقعیت استرس‌زا قرار گرفت، آن را نشان دهد.»

«استرس به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود و ما نیاز داریم تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا فرایند‌های این استرس‌های مزمن را درک کنیم.»
دانشمندان از علت نشانگان قلب شکسته پرده برداشتند
پروفسور متین آوکِران، دانشیار پزشکی در بنیاد قلب بریتانیایی، می‌گوید: «نشانگان تاکوتسوبو یک مشکل قلبی ناگهانی و به‌طور بالقوه خطرناک است، اما دانش ما درباره علل آن هنوز محدود است.»

«بنابراین لازم است که ما درباره این وضعیت بیشتر بدانیم و راه‌های جدیدی را برای پیشگیری و درمان آن توسعه دهیم.»

«این تحقیق قدم مؤثری برای درک بهتر این بیماری اسرار‌آمیز است، اما همچنین می‌تواند به شناسایی راه‌هایی برای افرادی که در معرض این عارضه هستند، کمک کند.»

«ما نیاز داریم در آینده روی دارو‌هایی تحقیق کنیم که می‌توانند این میکرو‌آر‌اِن‌اِی‌ها را مسدود کنند و از قلب شکسته پیشگیری کنند.»

درحال‌حاض درمانی برای پیشگیری از حملات قلب شکسته وجود ندارد.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید