توقف سیر نزولی کرونا در تهران

توقف سیر نزولی کرونا در تهران

نکته مهم این است که در مقابل ۷۱۹ بیمار جدید تنها ۶۵۴ بیمار ترخیص شدند و میزان ترخیص کمتر از میزان بستری جدید است.

کد خبر : ۹۵۱۲۹
بازدید : ۴۰۶۵

علیرضا زالی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کاهش میزان بستری‌ها در مراکز درمانی اعلام کرد: سیر نزولی کرونا در پایتخت متوقف شده است.

علیرضا زالی عصر دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در تهران کماکان سیر ثابتی دارد و در ۲۴ ساعت گذشته هشت هزار و ۷۴۷ بیمار به صورت سرپایی به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: تهران و سایر شهرستان‌ها وضیعت نارنجی دارند که البته از اوایل هفته سوم خرداد کاهش نزولی بیماری در تهران متوقف شده و سرعت کاهش بیماری کندتر شده است. به گفته وی، در هفته چهارم خرداد ماه نسبت به هفته سوم خرداد ماه ۳.۳ درصد رشد در مراجعات سر پایی داشتیم که یک زنگ خطر جدی برای ما تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران جدید بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۹ بیمار بوده که ۱۶۲ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: تعداد کلی بیماران بستری در استان تهران چهار هزار و ۱۹۲ بیمار است که هزار و ۱۵۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، نکته مهم این است که در مقابل ۷۱۹ بیمار جدید تنها ۶۵۴ بیمار ترخیص شدند و میزان ترخیص کمتر از میزان بستری جدید است.

وی درباره واکسیناسیون در تهران افزود: تهران جزو پنج استان پیشتاز از نظر سالمندی است، آمار‌ها نشان می‌دهد در هفته سوم وچهارم خرداد ماه میزان مرگ و میر در گروه سنی بالای ۷۰ سال نسبت به زمان مشابه کمتر شده که می‌توان پیش بینی کرد از آثار واکسیناسیون باشد.

فرمانده ستاد مقابله با کروان در کلانشهر تهران از معاونت بهداشت درخواست کرد که مقادیر مناسب‌تر و تعداد مکفی واکسن در اختیار قرار گیرد و افزود: دو اولویت اصلی ما در تهران اولا واکسن دز دوم گروه‌های بالای ۷۰ سال است و دوم افراد بالای ۷۰ سال که دز اول واکسن را دریافت نکردند.

وی بار دیگر تاکید کرد: کماکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بهترین واکسن است و از شهروندان می‌خواهیم همچنان در مراکز تجمعی حضور پیدا نکنند و جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از این وسایل استفاده کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید