قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۲

امروز ۲ تیرماه، هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۲۳ درصد رشد با قیمت ۱۷۸۳ دلار معامله شد.

کد خبر : ۹۵۱۸۱
بازدید : ۳۸۳۱
قیمت طلا
فرادید | طلا با افزایش قیمت رو به رو شد، اما همچنان در کانال ۱۷۰۰ قراردارد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲ تیرماه در بازار با ثبت افزایش ۰.۲۳ درصدی به ۱۷۸۳ دلار رسید. قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی ملایم دلار آمریکا افزایش یافت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: طلا شب گذشته با عقب نشینی دلار آمریکا افزایش پیدا کرد و این جو در معاملات صبح سه شنبه بازار آسیا ادامه پیدا کرد، زیرا سرمایه گذاران منطقه‌ای به دنبال کردن فضای شب گذشته بازار نیویورک پرداختند.

به گزارش فرادید؛ فیلیپ استریبل تحلیلگر بازار طلا در موسسه بلو لاین فیوچرز گفت: «تجار در حال استفاده از فرصت کاهش قیمت برای خرید طلا هستند. قیمت طلا در بلندمدت افزایش خواهد داشت.»

مایکل هیوزون، تحلیلگر ارشد بازار در CMC Markets، گفت که فروش اخیر طلا "خیلی تهاجمی" بوده و با هضم بازار‌ها از تغییر سیاست طی چند روز آینده می‌توانیم شاهد برخی جهش‌ها به سمت ۱۸۰۰ تا ۱۸۲۰ دلار باشیم.

همه چشم‌ها به جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا دوخته شد که قرار بود دیروز در برابر کنگره حاضر شود. وی در اظهارات از پیش آماده شده اعلام کرد اقتصاد آمریکا همچنان بهبود مستمری از تبعات همه گیری کووید ۱۹ نشان می‌دهد و بهبود بازار کار ادامه دارد، اما تورم در ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

جروم پاول، که از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در کنگره حاضر شد، در اظهارات قبلی گفت که تورم "به طور قابل توجهی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است". این سخنان خوش بینی به چشم انداز طلا را کاهش داد. با انعکاس سخنان پاول، دارایی‌های صندوق SPDR Gold Trust، روز دوشنبه ۰.۳ ٪ سقوط کردند.

موسسه گلوبال ریسرچ وابسته به بانک آمریکا اعلام کرده که با توجه به انقباضی‌تر شدن موضع پولی فدرال رزرو، ریسک افزایش نرخ بهره سبب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال رشد چشمگیری را شاهد نباشد.

اما استریبل پیش بینی کرد که قیمت طلا با کاهش نسبی ارزش دلار، ادامه خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو و عدم افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک، به بالای ۱۸۰۰ دلار برسد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید