گزارش پنتاگون از یوفوها(بشقاب پرنده‌ها) و پدیده‌های هوایی ناشناس

گزارش پنتاگون از یوفوها(بشقاب پرنده‌ها) و پدیده‌های هوایی ناشناس

در سال ۲۰۰۷ وزارت دفاع آمریکا برنامه شناسایی تهدید‌های هوافضایی پیشرفته (AATIP) را بنا کرد تا در مورد یوفو‌ها یا بشقاب پرنده‌ها و UAP‌ها تحقیق شود. AATIP در سال ۲۰۱۲ رسما از رده خارج شد، اما پنتاگون تابستان گذشته کارگروه جایگزین دیگری تشکیل داد تا این موضوع بررسی شود.

کد خبر : ۹۵۲۴۹
بازدید : ۱۱۰۳۴
پنتاگون پرونده یوفو‌های (بشقاب پرنده های) نیروی دریایی آمریکا را دوباره بار کرد
فرادید | پنتاگون پس از یک تحقیق طولانی مدت آماده ارائه گزارشی از مشاهدات پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) یا نام رایج‌تر آن، اشیا پرنده ناشناس (UFO) است، اما نباید انتظار افشاگری بزرگی از تکنولوژی‌های مخفی موجودات فضایی با بشقاب پرنده‌ها داشت. هدف این گزارش توافق بر استاندارد‌های ثبت مشاهدات اشیا مرموز و تعیین تهدید بودن یا نبودن این اشیا برای امنیت ملی است.

به گزارش فراديد؛ کمیته اطلاعات سنا آمریکا سال گذشته خواستار تحقیقات در مورد UAP‌ها شد. اعضا کمیته نگران نبود فرآیند جامع و واحد در خصوص جمع آوری و بررسی اطلاعات پدیده‌های هوایی ناشناس علیرغم وجود تهدید احتمالی آن‌ها بودند.

پس از تصویب این لایحه، مدیر اطلاعات ملی و وزیر دفاع ۱۸۰ روز فرصت داشتند تا گزارش غیرطبقه بندی شده‌ای در مورد وضع فعلی مشاهدات و پروتکل‌های UAP‌ها تهیه کنند که این فرصت ۶ ماهه طی ماه ژوئن تمام می‌شود. خلبانان نیروی دریایی آمریکا سال گذشته سه ویدئو با نام‌های مستعار FLIR، GOFAST و GIMBAL از مشاهده یوفو‌ها از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ منتشر کردند که فضاپیما‌هایی با سرعت فراصوت و بدون هیچ وسیله متحرک قابل تشخیصی را نشان می‌داد.
پنتاگون پرونده یوفو‌های (بشقاب پرنده های) نیروی دریایی آمریکا را دوباره بار کرد
کمیته اطلاعات اعلام کرده است که همه اطلاعات موجود در این سند در دسترس عموم نخواهد بود. این گزارش غیرطبقه بندی شده است، اما ممکن است شامل یک ضمیمه طبقه بندی شده باشد. این کمیته درخواست تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها و اطلاعات UAP‌ها از جمله اطلاعات جمع آوری شده توسط اف بی آی و گزارشی از روند اشتراک اطلاعات بین آژانس‌ها برای کمک به شناسایی فناوری‌های ناشناس و کشف الگو‌های ظاهر شدن يوفو‌ها را داده است که می‌توانند اهداف خصمانه‌ای داشته باشند.

مارکو روبیو، سناتور آمریکایی گفته است: می‌خواهم فرآیندی برای بررسی داده‌هایی که در هر بار آشکار شدن یوفو‌ها به دست می‌آوریم داشته باشیم و دائما این داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم تا پاسخی به دست آوریم.

ممکن است پاسخ این مسئله خیلی ساده و یا پیچیده باشد، این را وقتی متوجه خواهیم شد که گزارش را دریافت کنیم. ناسا نیز بر روی پرونده یوفو‌ها تحقیق می‌کند. طبق گزارش سی ان آن مدیر ارشد ناسا، بیل نلسون که پست خود را ماه گذشته تحویل گرفت، از محققان آژانس خواست تا موج مشاهدات بشقاب پرنده‌هایی را که طی دو دهه اخیر توسط نیروی دریایی گزارش شده است، بررسی کنند.

نلسون به سی ان ان گفت: اکنون که در ناسا هستم رو به دانشمندان گفتم آیا می‌خواهید به این مسئله به دید علمی نگاه کنید؟ آیا می‌توانید دریابید این اشیا چه چیزی هستند که درنتیجه نظریه بهتری داشته باشیم؟ وی افزود نتیجه نهایی این است که ما می‌خواهیم بدانیم و این کاری است که در تلاشیم تا انجام دهیم.

اخبار مواجهه با یوفو‌ها اواخر سال ۲۰۱۷ منتشر شد، وقتی نیویورک تایمز و پولیتیکو گزارش کردند خلبانان نیروی دریایی بار‌ها و بار‌ها اشیا عجیب و ناشناسی را مشاهده کردند که در حال انجام مانور‌های بسیار پیشرفته‌تر از نمونه‌هایی بود که جت‌های خودشان می‌توانستند انجام دهند.

در سال ۲۰۰۷ وزارت دفاع آمریکا برنامه شناسایی تهدید‌های هوافضایی پیشرفته (AATIP) را بنا کرد تا در مورد یوفو‌ها و UAP‌ها تحقیق شود. AATIP در سال ۲۰۱۲ رسما از رده خارج شد، اما پنتاگون تابستان گذشته کارگروه جایگزین دیگری تشکیل داد تا این موضوع بررسی شود.
پنتاگون پرونده یوفو‌های (بشقاب پرنده های) نیروی دریایی آمریکا را دوباره بار کرد
نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: هیچ شواهد و مدارکی وجود ندارد که تایید کند پدیده‌های هوایی غیرقابل توجیهی که در سال‌های اخیر بار‌ها توسط خلبانان ارتش ایالات متحده مشاهده شده است، مربوط به موجودات فرازمینی باشد. این نتیجه تحقیقات مقامات اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا درباره این پدیده‌های مرموز بود با این وجود این مقامات هنوز نمی‌توانند دلیل وجود این اشیاء پرنده اسرار آمیز در هوا را توضیح دهند.

با وجود بررسی اسناد مربوط به بیش از ۱۲۰ شیء پرنده ناشناس که طی دو دهه گذشته گزارش شده‌اند، هنوز نمی‌توان توضیحی برای وجود آن‌ها و حرکات اسرارآمیزشان از جمله سرعت غیرمعمول، تغییر مسیر‌های ناگهانی و توانایی عجیبشان در ناپدید شدن داشت.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا در برنامه The Late Late Show به میزبانی جیمز کوردن درباره اشیا پرنده ناشناس گفت: اگر درباره وجود محلی از نگهداری فضاپیما‌های بیگانگان می‌پرسید باید بگویم که جواب، خیر است. موضوعی که حقیقت دارد این است که آثار و موارد ثبت شده‌ای از اشیا ناشناخته در آسمان وجود دارد که ما نمی‌دانیم چه هستند. ما نمی‌توانیم توضیحی برای نحوه‌ی حرکت آن‌ها و مسیرشان پیدا کنیم. این اشیاء الگوی مشخص قابل توصیفی ندارند.

مقامات گفتند بیشتر از ۱۲۰ اتفاق بررسی شده در این گزارش مربوط به کارکنان نیروی دریایی است. در این گزارش همچنین حوادث مربوط به نظامیان خارجی طی دو دهه گذشته مورد بررسی قرار گرفت. مقامات اطلاعاتی معتقدند حداقل برخی از پدیده‌های هوایی می‌تواند آزمایش فناوری‌های یک قدرت رقیب، به احتمال زیاد روسیه با چین باشد.

انتظار می‌رود گزارش این تحقیقات تا چهارم تیرماه در اختیار کنگره آمریکا قرار گیرد؛ با این وجود در این گزارش بخش‌های کاملا محرمانه‌ای نیز وجود دارد که بار دیگر شایعات را درباره اسرار پشت پرده این فناوری‌های ناشناس تقویت می‌کند.

منابع: space.com ، nytimes.com
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید