تشخیص عفونت ظرف یکساعت

تشخیص عفونت ظرف یکساعت

محققان دانشگاه کانادایی مک‌مستر در گزارش خود نوشته‌اند که آن‌ها از سیستم آزمایش سریع خود با موفقیت استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند به کمک آن عفونت‌های دستگاه ادراری را به درستی تشخیص دهند.

کد خبر : ۹۵۳۱۵
بازدید : ۱۰۰۱۰

آزمایش

محققان کانادایی موفق به کشف شیوه‌ای شد‌ه‌اند که تشخیص سریع عفونت‌های باکتریایی و میکربی را در ظرف یک ساعت ممکن می‌سازد. نتیجه آزمایش را با دستگاهی که محققان ساختند می‌توان به سادگی در تلفن همراه مشاهده کرد.

محققان کانادایی توانسته‌اند در یک دستگاه کوچک و قابل حمل که به اندازه یک دستگاه "یو‌اس‌بی‌" USB است آزمایش عفونت‌های باکتریای انجام دهند و به نتایج دقیقی دست یابند.

میکروچیپی که در داخل این دستگاه نصب شده قادر است قطرات مایع بدن، اعم از خون، ادرار یا بزاق را تست و تجزیه و تحلیل کند و به وجود احتمالی عفونت در بدن فرد برسد.

تیم محققان کانادایی در گزارشی که درباره این فناوری جدید پزشکی در ژورنال علمی Nature Chemistry منتشر شده توضیح داده‌اند که دستگاه ساخته شده می‌تواند ویژگی‌های خاصی از عوامل عفونی را جستجو کند و نتایج آزمایش انجام گرفته را پس از اتصال آن به تلفن هوشمند فرد مورد آزمایش نشان دهد.

محققان دانشگاه کانادایی "مک‌مستر" در گزارش خود نوشته‌اند که آن‌ها از سیستم آزمایش سریع خود با موفقیت استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند به کمک آن عفونت‌های دستگاه ادراری را به درستی تشخیص دهند.

روش کنونی آزمایش عفونت‌های باکتریایی این گونه است که نمونه دریافت شده از بیمار ابتدا به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و ممکن است تا زمان تشخیص آزمایش روز‌ها طول بکشد. اما دستگاهی که مخترعان کانادایی ساخته‌اند تشخیص عفونت‌ها را سریع‌تر و ساده‌تر در ظرف یک ساعت انجام می‌دهد.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید