تعداد رای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

تعداد رای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

ترقی با اشاره به میزان آرای ریخته شده به صندوق در انتخابات ۱۴۰۰ با نام محمود احمدی‌نژاد، گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شد که البته با توجه به‌عدم وجود ایشان به عنوان کاندیدا، به عنوان آرای باطله منظور شد.

کد خبر : ۹۵۴۶۰
بازدید : ۸۹۶۸

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید حضور محمود احمدی‌نژاد در مجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از تحمل نظام دارد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان گفت که نه در این انتخابات فردی را تایید و نه در آن شرکت می‌کند. فارغ از سوابق سیاسی و مواضع او کمتر از دو دهه پیش از این موضع‌گیری، تحریم انتخابات توسط عضو تشخیص مصلحت نظام از بازی‌های نغز سیاست در ایران است.

با این وجود حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که حضور محمود احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از استحکام نظام است و وی در این مجموعه نماینده همان ۲ میلیون و ۷۰۰ رای‌ای است که در این دوره با نام وی به صندوق ریخته شده و البته در بین آرای باطله بوده است.

ترقی در این باره گفت: وجود این نوع عناصر با این نوع موضع‌گیری‌ها در کشور، به خصوص حضور آن‌ها در مجموعه‌ای همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان‌دهنده استحکام نظام است. این که کسانی با این نوع مواضع در درون نظام هستند و نمی‌توانند تزلزلی برای نظام ایجاد کرده و آن را به چالش بکشند، اقتدار و استحکام نظام را می‌رساند چرا که این افراد هضم در نظام هستند.

ترقی با بیان این که نظام این افراد را در درون خود بدون هیچ مشکلی تحمل و هضم می‌کند، گفت: طبیعی است که وقتی نظام افرادی شبیه ایشان را تحمل کرده است، تحمل ایشان نیز برایش سخت نیست.

ترقی در ادامه با اشاره به میزان آرای ریخته شده به صندوق در انتخابات ۱۴۰۰ با نام محمود احمدی‌نژاد، گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شد که البته با توجه به‌عدم وجود ایشان به عنوان کاندیدا، به عنوان آرای باطله منظور شد.

وی ادامه داد: این میزان آرا نشان داد که در کل کشور طرفداران ایشان چه تعداد هستند و علی‌رغم این همه سر و صدا و داد و فریاد ایشان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در یک جمعیت بالغ بر ۸۰ میلیون نفری طرفدار ایشان هستند که البته حتی در این حالت هم از آرای آقای همتی بیشتر بود.
از سه میلیون و ۷۰۰ هزار آرای باطله در انتخابات اخیر، دو میلیون و هفتصد هزار رای به ایشان داده شده که نشان از پایگاه مردمی کل طرفداران ایشان است و البته این میزان رای نیز عموما به خاطر عملکرد دولت نخست احمدی‌نژاد است نه این که دنباله‌رو مواضع فعلی ایشان باشند.

ترقی خاطرنشان کرد: این وزن برای خود ایشان نیز تعیین‌کننده است تا بداند با این میزان طرفدار نباید ادعا‌های زیادی داشته باشد.
حضور ایشان و رای و نظرشان در بین یک مجموعه ۴۰ نفری در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان اثرگذار نیست که نگرانی درباره وضعیت و مواضع ایشان وجود داشته باشد. آقای احمدی‌نژاد در همان مجموعه هم همان ۲ و میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را نمایندگی کرده و دیدگاه‌های آن‌ها را در مجموعه مجمع تشخیص منتقل می‌کند.

منبع: اعتمادآنلاین
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    کسی که به نظام رای نمی دهدودرانتخابات شرکت نمی کند چرادراین مجمع باید حضور داشته باشد

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی بیشتر از این حرفاست تازه اونهایی که رای ندادن و حتی اگه احمدی تو کاندیدا بود حتما رای های بقیه هم از آن خودش میشد یعنی کلا خیلی بیشتر از این حرفا شاید چندیدن برابر رای رئیس جمهور منتخب رو میاورد...۰

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا ۸ سال احمدی نژاد فرصت داشت چه کار درستی برای ملت انجام داد که هنوز هم دست بر نمی داره

  • ناشناس ارسالی در

    چی میگی بابا.کلی انسان محترم شرکت نکردن .......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید