قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۰ تیرماه با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۷۷۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۵۵۰۶
بازدید : ۳۵۲۴
فرادید | علیرغم کاهش قیمت طلا در روز گذشته، امروز ۱۰ تیرماه هر اونس طلای جهانی با افزایش ۰.۲۵ درصد با قیمت ۱۷۷۴ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پایین‌ترین رکورد دو ماه اخیر قرار گرفت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ گام برداشت.

به گزارش فرادید؛ تغییر لحن ناگهانی مقام‌های فدرال رزرو در مورد سیاست پولی آمریکا سبب شده تا قیمت طلا در ماه جاری میلادی ۷.۵ درصد افت کند. اما در عین حال فلز زرد در مسیر ثبت رشد قیمت فصلی ۳.۳ درصدی قرار دارد.

جیووانی استاونوو، تحلیلگر UBS، گفت، بازار‌های سهام با بهبود اقتصاد، قدرت خود را حفظ می‌کنند و این چیزی است که به طور بالقوه باعث کاهش طلا خواهد شد. وی افزود ممکن است تا پایان سال، طلا به ۱۶۰۰ دلار کاهش یابد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا از زمان تغییر استراتژی بانک مرکزی آمریکا در خصوص سیاست پولی در نزدیک کف قیمت اخیرش تحکیم شده و اکنون منتظر آمار اقتصادی بیشتر آمریکا برای تعیین مسیرش است.

آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی که روز جمعه منتشر می‌شود، عامل تاثیرگذار اصلی بر بازار در کوتاه مدت خواهد بود و اگر تورم دستمزد بالاتر و رشد قوی اشتغال را نشان دهد، شاهد کف قیمت جدیدی برای طلا خواهیم بود.

«توماس بارکین» رئیس فدرال رزرو ریچموند روز سه‌شنبه اعلام کرد بازار کار آمریکا هنوز با دوران پیش از پاندمی ویروس کرونا فاصله دارد و قبل از پایان سیاست تسهیل کمی و خرید و اوراق باید میزان پیشرفت بازار کار آمریکا را مورد ارزیابی دقیق قرار داد.

در همین حال، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو "بسیار خوشبین" روز سه شنبه گفت که بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است لازم باشد به زودی در سال جاری برنامه عظیم خرید دارایی خود را آغاز کند تا شرایط افزایش نرخ بهره تا اواخر سال آینده مهیا شود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: در بخش فنی، ناکامی طلا برای عبور از میانگین قیمت ۱۰۰ روزه علاقه سیگنال منفی است و ممکن است باعث شود سرمایه گذاران صندوق‌های ETF طلا که تاکنون صبوری کرده بودند به موج فروش بیپوندند.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید