خط ۶ مترو تهران به خط یک متصل می‌شود

خط ۶ مترو تهران به خط یک متصل می‌شود

مجری خط ۶ مترو تهران ادامه داد: این امر به معنای آن است که باید حدود یک هزار و ۸۰۰ متر طول دیگر نیز عملیات حفاری و پوشش بتنی انجام و پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال این مقطع از پروژه به اتمام برسد.

کد خبر : ۹۵۵۰۸
بازدید : ۴۳۵۵

مجری خط ۶ مترو تهران اعلام کرد: عملیات اتصال خط ۶ مترو تهران به خط یک از آخر ماه جاری آغاز و قرار است تا پایان سالجاری این عملیات به اتمام برسد.

علی امام اظهار داشت: عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران از محدوده دولت آباد تا شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به طول تقریبی ۶ کیلومتر عملاً پایان پذیرفته، اما طبق تصمیم مدیریتی اتخاذ شده، قرار است از انتهای ماه جاری و در ادامه عملیات حفاری مسیر با دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع، امتداد جنوبی خط ۶ تا ایستگاه شهرری توسعه یافته و به خط یک متصل شود.

وی افزود: عملیات حفاری بخش توسعه جنوبی خط ۶ تا محدوده شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به پایان رسیده و طبق تفاهم صورت گرفته بین شهرداری تهران با راه‌آهن جمهوری اسلامی و نیز تصویب آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، مقرر شده امتداد جنوبی خط ۶ تا ایستگاه شهرری (در خط یک مترو) توسعه پیدا کند.

مجری خط ۶ مترو تهران ادامه داد: این امر به معنای آن است که باید حدود یک هزار و ۸۰۰ متر طول دیگر نیز عملیات حفاری و پوشش بتنی انجام و پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال این مقطع از پروژه به اتمام برسد.

به گفته وی، البته در حال حاضر مرحله اورهال دستگاه حفار مکانیزه را پیش رو داریم که حدود ۳ هفته زمان نیاز دارد که با توسعه محدوده جنوبی خط ۶ و اتصال آن به خط یک در ایستگاه شهرری، طول این خط به حدود ۴۰ کیلومتر خواهد رسید تا به یکی از بلندترین خطوط مترو خاورمیانه تبدیل شود.

خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر با ۳۱ ایستگاه است که ۱۲ ایستگاه این خط شامل دولت‌آباد، شهدا، امام حسین (ع)، بعثت، کیانشهر، امیرکبیر، یادگار امام (ره)، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران و شهرک آزمایش افتتاح شده است.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و محلهٔ نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور با خط هفت، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط متردو، در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر با خط یک در ایستگاه مترو میدان، ولی عصر (عج) با خط سه و دوباره در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید