جف بزوس با سالمندترین مسافر راهی فضا می‌شود

جف بزوس با سالمندترین مسافر راهی فضا می‌شود

خانم فانک و برادران بزوس در این سفر به برنده مزایده سفر به فضا که ۲۸ میلیون دلار برای بلیتش پرداخت کرده است خواهند پیوست. هنوز هویت این فرد اعلام نشده است.

کد خبر : ۹۵۵۵۰
بازدید : ۱۵۲۸۵

جف بزوس از یک خلبان زن پیشگام دعوت کرده است به‌عنوان سالمندترین فرد به فضا سفر کند. والی فانک، که در دهه ۱۹۶۰ همراه فضانوردان مرد آموزش فضانوردی دید، اما هرگز به فضا فرستاده نشد، همراه با جف بیزوس و برادرش و نیز برنده مزایده بلیت این سفر، به فضا خواهد رفت.

این چهار نفر در نخستین سفر فضایی سفینه «نیو شِپِرد» ساخت موسسه خصوصی فضایی آقای بیزوس، «بلو اوُریجین» به فضا سفر خواهند کرد.

این سفر برای ۲۰ ژوییه برنامه‌ریزی شده است. بزوس گفت خانم فانک ۸۲ ساله در مقام «مهمان افتخاری» سفر خواهد کرد که ظاهرا برای قدردانی از کار‌های پیشگامانه او در هوانوردی است.

او نخستین معلم پرواز زن در پایگاه نظامی آمریکا و نخستین بازرس زن در هیئت ایمنی ترابری ملی بوده است. اما مهم‌تر از آن، او یکی از اعضای «مرکوری ۱۳» - گروه زنانی بود که آموزش‌های فضانوردی را در ناسا گذراندند، اما هرگز به فضا فرستاده نشدند.

در تارنمای فانک آمده است او از سایر زنان نخبه فراتر رفته بود و دراغلب آزمایش‌ها، از مرد‌هایی که سرانجام برای سفر به فضا انتخاب شدند، پیشی گرفته بود. او همچنین در «استار سیتی» روسیه، محل آموزش فضانوردان این کشور، تعلیم دیده بود.

بزوس با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرامش، گفت: «هیچ‌کس این اندازه انتظار نکشیده است. در سال ۱۹۶۱، والی فانک بین اعضای برنامه زنان فضانورد مرکوری ۱۳ در بالاترین سطح قرار داشت. به‌رغم اینکه اعضای گروه برنامه آموزشی را تکمیل کردند، برنامه لغو شد و هیچ‌یک از این سیزده نفر به فضا فرستاده نشدند.»

او افزود: «زمانش فرا رسیده است. والی، به جمع ما خوش آمدی. ما از اینکه به‌عنوان مهمان افتخاری در ۲۰ ژوییه با ما پرواز می‌کنی هیجان‌زده‌ایم.»

خانم فانک رکورد سالمندترین فرد در فضا را از جان گلن خواهد گرفت. جان گلن نخستین فضانورد آمریکایی بود که مدار زمین را دور زد و نام او روی یکی از راکت‌های «بلو اوریجین» گذاشته شده است که همگی نام فضانوردان معروف آمریکا را بر خود دارند.

گلن نخستین ماموریت پیشگامانه فضایی‌اش را با سه بار دور زدن در مدار زمین در سال ۱۹۶۲ به انجام رساند. پس از آن، در سال ۱۹۹۸ و مدت‌ها پس از ترک ناسا و عضویت طولانی‌مدت در سنای آمریکا، در ۷۷ سالگی به فضا رفت تا تاثیر سفر فضایی بر سالمندان را بررسی کند.

خانم فانک و برادران بزوس در این سفر به برنده مزایده سفر به فضا که ۲۸ میلیون دلار برای بلیتش پرداخت کرده است خواهند پیوست. هنوز هویت این فرد اعلام نشده است.

انتظار می‌رود پس از نخستین آزمایش، این شرکت فضایی بلیت‌های بیشتری برای پرواز‌هایی که احتمالا برای پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است، به فروش بگذارد، اما بنا بر سنت دنیای تجارت، اطلاعات چندانی در مورد این طرح منتشر نکرده است.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید