قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۳ تیرماه با افزایش ۲.۳۸ درصد به ۳۴,۵۹۱ دلار معادل ۸۷۱,۷۹۷,۸۰۷ تومان رسید.

کد خبر : ۹۵۵۹۶
بازدید : ۱۹۲۱
فرادید | بیت کوین وادر کانال ۳۴ هزار دلار شد. امروز ۱۳ تیرماه قیمت بیت کوین تا لحظه تنظیم گزارش با ثبت ۲.۳۸ درصد افزایش به ۳۴,۵۹۱ دلار معادل ۸۷۱,۷۹۷,۸۰۷ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۴۸.۴۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۹۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۲۴.۳۹ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۴۶.۶۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۵ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به تازگی روز‌های پایانی هر هفته با ریزش قیمت بیت کوین همراه بوده است. به همین خاطر امروز نیز همین نگرانی در بازار احساس می‌شد، ولی تا این لحظه این فرضیه محقق نشده است.

روز سه شنبه بیت کوین چندین هزار دلار از بالاترین سطح قیمت خود یعنی ۳۶۵۰۰ دلار کاهش یافت و به ۳۳۰۰۰ دلار رسید. حتی برای مدت کوتاهی هم قیمت به زیر این سطح سقوط کرد. پس از آن، ارز رمزنگاری شده برتر بازار شروع به بازیابی کرده و تا حدودی به وضعیت خود بهبود بخشیده است.

در نتیجه این حرکت، بیت کوین با پامپ حدوداً ۱۰۰۰ دلاری به بالای ۳۴۰۰۰ دلار جهش کرد و به بالاترین قیمت چند روز اخیر خود در ۳۴۶۰۰ دلار رسید و اکنون نیز در همین حدود قرار دارد.

دامیننس بیت کوین هنوز بالای ۴۵ ٪ است، در حالی که سرمایه بازار آن به ۶۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

با کاهش قیمت بیتکوین و ناامیدی برخی از سرمایه گذاران این رمزارز از ثبت رکورد‌های جدید، تعداد آدرس کاربران فعال بیتکوین به پایین‌ترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون رسیده که این مساله یک زنگ هشدار جدی برای این رمزارز محبوب است. با خروج بخش بزرگی از سرمایه گذاران تازه وارد از بازار پس از ریزش‌های اخیر، اکنون سهم نهنگ‌ها (دارندگان بزرگ) از کل بیتکوین‌ها به رکورد‌های تاریخی جدیدی رسیده است.

قیمت معاملات بیت کوین در منطقه ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاری تحت فشار است، زیرا معامله گران ۱۶۰۰۰ بیتکوین سهام GBTC در جولای (تیر ماه) آزاد میکنند.

اینکه آیا فروش بالقوه سهام مرتبط با یک صندوق سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری بیت کوین (BTC) می‌تواند قیمت‌های رمزارز‌ها را خراب کند یا خیر، به یک بحث داغ در میان تحلیلگران تبدیل شده است.

از طرف دیگر، انحلال سهام GBTC وقتی قیمت بازار به زیر NAV کاهش یابد ضرر‌هایی به همراه دارد؛ بنابراین اگر سرمایه گذاران تصمیم بگیرند منابع GBTC خود را تخلیه کنند، مجبورند این کار را برای یک خسارت مالی انجام دهند. دلیل این امر این است که این سهم از ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ (۶ اسفند ۱۳۹۹) با تخفیف، تحت NAV آن معامله می‌شود.

برخی از تحلیلگران، از جمله استراتژیست‌های جی پی مورگان (JPMorgan)، بر این باورند که سرمایه گذاران معتبر حداقل بخشی از دارایی GBTC خود را پس از دوره باز کردن قفل جولای (تیر ماه) به فروش می‌رسانند، بنابراین وزن بیشتری بر روند نزولی بازار بیت کوین ادامه می‌دهد.

با این وجود، دیگر تحلیلگران بر این باورند که این رویداد فروشندگان را در ماه جولای از بازار دور می‌کند، نوسانات و پتانسیل صعودی را برای شکستن بالاترین حد ایجاد می‌شود.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید