جنجال تور ایرانی واکسن به مقصد کشورهای همسایه!

جنجال تور ایرانی واکسن به مقصد کشورهای همسایه!

سیاست تزریق واکسن رایگان به اتباع خارجی و گردشگران در ایروان، پس از آن در دستور کار قرار گرفت که واکسیناسیون در ارمنستان با عدم اعتماد مردم روبرو شد. البته علاوه بر ارمنستان، ترکیه و امارات نیز واکسن رایگان در اختیار اتباع خارجی قرار می‌دهند، اما مشروط به اینکه اقامت دائم و یا موقت امارات و ترکیه را داشته باشند.

کد خبر : ۹۵۶۳۷
بازدید : ۲۸۹۸
فرادید | تزریق کند واکسن کرونا در کشور، باعث شده تا تور‌های واکسن رونق بگیرند. تور‌هایی که مقصدشان بیشتر ارمنستان است و روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود. البته مسئولان ارمنستانی نیز تزریق رایگان واکسن به اتباع خارجی را تایید می‌کنند و می‌گویند که تزریق واکسن به اتباع خارجی، در جذب مردم این کشور به واکسیناسیون تاثیر مثبتی داشته است.

به گزارش فرادید؛ تور‌های گردشگری که حالا به بهانه دریافت واکسن رونق گرفته اند، مسافران را به ایروان مرکز ارمنستان می‌برند تا واکسن آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوواک دریافت کنند. البته گردشگران ایرانی می‌گویند که در حال حاضر در ارمنستان واکسن آسترازنکا تزریق می‌شود و آن‌ها نیز همین واکسن را دریافت کرده اند.

در این میان سازمان هواپیمایی نیز افزایش سفر به ارمنستان را تایید کرده است.

محمد ذیبخش، سخنگوی این سازمان می‌گوید با توجه با افزایش سفر به ارمنستان، قرار است که از هفته آینده، شرکت ارمنیا ایرویز ۵ پرواز را به ۷ پرواز در هفته افزایش دهد که در مجموع ۱۱ پرواز در هفته از ارمنستان به تهران انجام خواهد شد.

حمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری نیز گفته در حالی که سفر زمینی به مقاصد خارجی به حداقل و تقریبا صفر رسیده، در چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضای خرید بلیت اتوبوس به سمت مرز‌های ارمنستان هستیم.

البته علاوه بر ارمنستان، ترکیه و امارات نیز واکسن رایگان در اختیار اتباع خارجی قرار می‌دهند، اما مشروط به اینکه اقامت امارات و ترکیه را داشته باشند.

سیاست تزریق واکسن رایگان به اتباع خارجی و گردشگران در ایروان، پس از آن در دستور کار قرار گرفت که واکسیناسیون در ارمنستان با عدم اعتماد مردم روبرو شد.
جنجال تورهای ایرانی واکسن به مقصد کشورهای همسایه!

تور واکسن؛ غیر قانونی است!

تور‌های واکسن به مقصد کشور‌های ارمنستان در حالی پررونق شده است که اواخر اردیبهشت ماه معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد که تبلیغ و اجرای تور با وعده واکسن کرونا فاقد وجاهت قانونی بوده و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز سفر‌های تحت نام تور واکسن را تکذیب کرده است.

او گفته که اگر دفاتری سفر برای واکسن انجام دهند مجوزدار نیستند. اگر این دفاتر مجوزدار هستند، تخلف است و اجازه این کار را ندارند. همه این‌ها تبلیغات برای جذب مشتری است.

البته در این میان سخنگوی سازمان غذا و دارو، افزایش تور‌های گردشگری برای دریافت واکسن کرونا را تایید کرده است.

اما کیانوش جهانپور هشدار داده که ایمنی واکسن‌هایی که در تور‌های گردشگری تزریق می‌شوند مشخص نیست.

او می‌گوید در مورد تبلیغات واکسن در تور‌های گردشگری ما نمی‌دانیم که این واکسن‌ها آیا تحت نظارت وزارت بهداشت کشور‌های مقصد هستند یا خیر.

سخنگوی سازمان غذا و دارو این را هم گفته که مواردی را داشته ایم که ادعا می‌کردند واکسن فایزر را دریافت کرده اند، اما بعد از آزمایش‌هایی که انجام شد مشخص شد که آثاری از واکسن در بدن آن‌ها نیست و یا واکسن جعلی به آن‌ها زنده اند و یا ماده مؤثره لازم در آن واکسن وجود نداشته است.

جنجال تورهای ایرانی واکسن به مقصد کشورهای همسایه!
تور واکسن چقدر هزینه روی دست گردشگران می‌گذارد؟

گرچه تا همین یک ماه پیش با ۳ تا ۵ میلیون تومان می‌شد از راه زمینی و هوایی به ارمنستان سفر کرد. اما حالا رونق تور‌های واکسن باعث افزایش قیمت هواپیما و اتوبوس در این مسیر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تور چند روزه هوایی، همراه با بیمه و هتل در ایروان برای گردشگران بین ۷ تا ۱۴ میلیون تومان آب می‌خورد. البته تور زمینی برای گردشگران قدری ارزان‌تر است و می‌شود با حدود ۳.۵ تا ۶ میلیون تومان به ارمنستان رفت.

اما با این حال، تور‌های گردشگری به مقصد ارمنستان در سایت‌های فروش آنلاین خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به استقبال گسترده مواجه شده اند و در حال حاضر بیشتر تور‌ها به مقصد ایروان تا پایان تیرماه به فروش رفته اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید