سود سهام عدالت واریز شد؛ مبلغ واریزی چقدر است؟

سود سهام عدالت واریز شد؛ مبلغ واریزی چقدر است؟

سازمان بورس و اوراق بهادار بالاخره مرحله دوم سود سهام عدالت را به حساب ۵۰ میلیون سهامدار واریز کرد.

کد خبر : ۹۵۶۴۱
بازدید : ۱۵۱۰۴

سود سهام عدالت بالاخره ساعتی پیش واریز شد. این دومین مرحله واریز سود سهام عدالت است و آنگونه که مسئولان گفته‌اند قرار است از ۵۰درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۴۰ درصد نقدی واریز شود و ۱۰ درصد در قالب سهام.

سازمان بورس و اوراق بهادار بالاخره مرحله دوم سود سهام عدالت را به حساب ۵۰ میلیون سهامدار واریز کرد.

وزیر اقتصاد وعده داده بود که تا عید قربان مرحله سود سهام عدالت واریز شود. در چند روز اخیر نیز سازمان‌های مسئول در واریز سود سهام عدالت به تجارت‌نیوز گفته بودند که برای واریز سود تصمیم نهایی گرفته شده و طی چند روز آینده پرداخت می‌شود.

همچنین به علت این که چند شرکت نتوانسته‌اند سود خود را واریز کنند، تصمیم بر این شده این شرکت‌ها به سهامداران به جای سود سهم بدهند.

از اظهارات رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه روز گذشته اینطور مشخص است که از ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت، ۴۰ درصد امروز واریز شده و ۱۰ درصد باقی مانده به صورت سهم به سهامدار تعلق می‌گیرد.

مرحله اول سود سهام عدالت که شامل ۵۰ درصد اول آن است در روز ۲۸ اسفند سال گذشته به حساب سهامداران واریز شده، واریز ۵۰ درصد باقی مانده نیز به شرح زیر است:

برگه سهام یک میلیون تومانی: کسانی که سهامشان یک میلیون تومانی است در اسفند ۱۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند. قاعدتا این افراد باید فردا نیز همین مبلغ را بگیرند. اما براساس آنچه گفته شد ۱۴۸ هزار تومان (۴۰ درصد) را به صورت نقدی دریافت می‌کند. ۳۷ هزار تومان باقی مانده نیز به صورت سهم وارد سبد سهام عدالت می‌شود.

برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی: مبلغ کلی سود سهام عدالت در سال ۹۸ برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۹۷ هزار تومان محاسبه شده است. در مرحله اول ۵۰ درصد یعنی ۹۹ هزار تومان به حساب این سهامداران واریز شد. از ۵۰ درصد باقی مانده ۷۹ هزار تومان فردا واریز می‌شود و سهامداران معادل ۲۰ هزار تومان باقی مانده سهم می‌گیرند.

این سهم‌ها وارد سبد سهام عدالت می‌شود که با شروع مجدد فروش سهام عدالت قابل نقد شدن است. اما مسئولان می‌گویند آغاز فروش سهام به تعادل و رشد بازار سرمایه بستگی دارد.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    به شوهرم نه مرحله اول دادن نه مرحله دوم

  • قاسمی ارسالی در

    سلام من برگه سهام یک میلیونی دارم سری قبول 91ت واین سری 71ت واریز کردن چرا؟

  • نظری ارسالی در

    سلام ۳۰درصدکه ازادکردم هنوزپولی دریافت نکردم حتایک ریال همش دروغ است کدام سهام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید