مرد همسرکش قصاص شد

بررسی‌های مقدماتی مقام قضایی نشان می‌داد که مهاجم ناشناس ابتدا از پشت سر ۴ ضربه وحشتناک با تیغه چاقو بر پیکر زن جوان وارد کرده و سپس ضربات دیگر را به نقاط مختلف بدن وی زده است.

کد خبر : ۹۵۶۸۷
بازدید : ۲۳۷۴

مرد ۷۰ ساله‌ای که حدود ۹ سال قبل، همسر صیغه‌ای ۳۸ ساله اش را در بولوار هاشمیه مشهد به قتل رسانده بود، سپیده دم چهارشنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به مجازات رسید.

دقایق اولیه بامداد ششم خرداد سال ۹۱ بود که مردی حدود ۶۱ ساله در حالی وارد خیابان هاشمیه ۴۷ شد که زن جوانی جلوتر از او در حرکت بود. ناگهان مرد مذکور از پشت سر به طرف زن ۳۸ ساله حمله کرد و ضربات متعدد چاقو را بر پیکر وی فرود آورد.

با فریاد‌های دلخراش این زن اهالی محل متوجه ماجرا شدند و یکی از شهروندان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت. دقایقی بعد پیکر غرق در خون این زن درحالی توسط نیرو‌های اورژانس به بیمارستان فارابی مشهد انتقال یافت که او بر اثر شدت خون‌ریزی بیهوش شده بود و آثار ضربات عمیق چاقو بر پشت سر وی دیده می‌شد، اما تلاش کادر درمان برای نجات این زن جوان به نتیجه نرسید و او بر اثر شدت عوارض ناشی از اصابت چاقو جان سپرد.
با اعلام مرگ این زن، از سوی نیرو‌های کلانتری شهرک ناجا به قاضی ویژه قتل عمد، بلافاصله قاضی اسماعیل شاکر (بازپرس با تجربه ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) در ساعت یک بامداد عازم مرکز درمانی شد و به تحقیق در این باره پرداخت.
بررسی‌های مقدماتی مقام قضایی نشان می‌داد که مهاجم ناشناس ابتدا از پشت سر ۴ ضربه وحشتناک با تیغه چاقو بر پیکر زن جوان وارد کرده و سپس ضربات دیگر را به نقاط مختلف بدن وی زده است.
تحقیقات قاضی ویژه قتل عمد که تا سپیده دم به طول انجامید نشان داد که مرد مهاجم مردی حدود ۶۰ ساله است و با خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ به محل جنایت آمده بود.
با کشف این خودرو با شیشه شکسته مقابل یک منزل مسکونی در مشهد مشخص شد که برادر مالک خودرو متهم اصلی این جنایت هولناک است بنابراین برخی از نزدیکان وی با صدور دستوری قاطع از سوی قاضی شاکر به اتهام فراری دادن متهم به قتل، بازداشت شدند و بدین ترتیب پیگیری این پرونده جنایی به گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی آگاهی سپرده شد تا این که چندین ماه بعد از این ماجرا، در نهایت متهم اصلی پرونده که سرهنگ بازنشسته راهنمایی و رانندگی بود در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شد.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، کیفرخواست این پرونده جنایی صادر شد و در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. با تشکیل جلسات دادگاه اولیای دم «الف-الف» تقاضای قصاص کردند و مرد ۶۱ ساله نیز اتهام قتل را پذیرفت.
این گونه بود که قضات دادگاه رای به قصاص نفس دادند، اما رای صادرشده از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک مورد اعتراض متهم قرار گرفت و این پرونده برای رسیدگی دقیق‌تر به شعبه ۳۷ دیوان عالی کشور ارسال شد. با وجود این قضات باتجربه دیوان عالی نیز پس از مطالعه دقیق پرونده، حکم صادرشده را مطابق با موازین شرعی و قانونی تشخیص دادند و مهر تایید بر آن زدند.
با قطعی شدن حکم صادر شده، پرونده مذکور به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد تا حکم قصاص نفس با انجام تشریفات قانونی و بررسی همه جوانب پرونده به مرحله اجرا درآید.
در حالی که اولیای دم حاضر نشدند از خونخواهی زن جوان بگذرند بالاخره مقدمات اجرای حکم فراهم شد و این مرد که دیگر ۷۰ سال داشت سپیده دم چهارشنبه گذشته با حضور قضات اجرای احکام، در زندان مرکزی مشهد به چوبه دار سپرده شد و به مجازات رسید.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید