تصاویر/ دعوای شدید دو عقاب در آسمان

تصاویر/ دعوای شدید دو عقاب در آسمان

عقاب سرسفید آمریکایی پرنده ملی آمریکا و به‌شدت حفاظت‌شده است. شکار این پرنده ۲۵۰۰۰۰ دلار جریمه نقدی و ۵‌سال زندان دارد. دو عقاب‌ نمادینِ آمریکایی در آسمان واشنگتن با هم درگیر شدند.

کد خبر : ۹۵۷۴۸
بازدید : ۳۹۶۷۹
فرادید | درنتیجه یک دعوای جانانه بین دو عقاب سرسفید آمریکایی، یکی دیگری را از پاهایش گرفت و در آسمان سروته کرد.

به گزارش فرادید، تصاویر نشان می‌دهند که عقاب‌های نمادینِ آمریکایی در آسمان واشنگتن با هم درگیر شده و هر دو با شدت بال‌های‌شان را به هم می‌زنند تا در این نبرد پیروز شوند.

در یک لحظه، یکی از دو عقابِ ۱۰‌کیلویی «دستِ» بالا را پیدا می‌کند و پنجه‌های آن دیگری را می‌گیرد و رقیب درمانده و بی‌قدرتش را در هوا به حالت معلق درمی‌آورد.

اما تصویر دیگر نشان می‌دهد که دو پرنده از هم جدا شده‌اند و با شدت بال می‌زنند و در مسیر‌هایی متفاوت از هم دور می‌شوند.

این تصاویر قدرتمند را عکاس طبیعت کریستوفر انگ که در حدود ۷۰‌متر با عقاب‌ها فاصله داشت، ثبت کرده است. این عکاس ۶۵ ساله نیویورکی با گروهی از عکاسان در منطقه گشت می‌زد و می‌گوید که این درگیری نفس‌گیر در حدود ۱‌دقیقه طول کشیده است.

«متوجه شدم که یک عقاب بالای سرم می‌چرخد و بعد یکباره به سمت عقاب دیگر یورش برد. دو عقاب در آسمان به دور هم چرخ می‌زدند و همینطور ارتفاع می‌گرفتند تا به دیگری برتری پیدا کنند، اما بعد یکی به سمت دیگری شیرجه رفت و پاهایش را گرفت. عقاب بیچاره در هوا معلق شد و هر چه تلاش کرد نتوانست خودش را خلاص کند. فکر می‌کنم که آن عقاب می‌خواست برتری و تسلط خودش را در این مکان نشان دهد.»

«دعوا به روی زمین و نزدیکی آب ادامه پیدا کرد و عقاب مسلط بالاخره پنجه‌های عقاب دیگر را رها کرد. این لحظه بسیار نفس‌گیر بود و به من یادآوری کرد که باید قدر زندگی روی زمین را بدانیم.»

انگ می‌گوید از عکاسی برای علاقه‌مند کردن مردم به طبیعت و حیواناتی که ما را احاطه کرده‌اند، استفاده می‌کند. او می‌افزاید: «لحظاتی مانند دعوای پرندگان بسیار تماشایی است و کمک زیادی به هدف من می‌کند.»

عقاب‌های سرسفید آمریکایی بال‌هایی به پهنای ۲ ونیم‌متر دارند. وقتی با هم دعوا می‌کنند در هوا دور هم می‌پرخند تا برتری‌شان را ثابت کنند.

عقاب سرسفید آمریکایی پرنده ملی آمریکا و به‌شدت حفاظت‌شده است. شکار این پرنده ۲۵۰۰۰۰ دلار جریمه نقدی و ۵‌سال زندان دارد.

منبع: Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید