تغییرات هفتگی قیمت دلار و سکه

تغییرات هفتگی قیمت دلار و سکه

افزایش ارزش اسکناس آمریکایی موجب شد که سکه‌بازان با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند و به نوسانات طلای جهانی دقت بیشتری کنند.

کد خبر : ۹۵۸۰۲
بازدید : ۲۵۸۹

هفته گذشته سکه و دلار بازدهی منفی را تجربه کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که هر دو دارایی در روز پنج‌شنبه افزایش قیمت را به ثبت رسانده بودند.

در آخرین روز هفته، سکه امامی با اهرم افزایش ارزش طلا توانست یک کانال قیمتی صعود کند. روز پنج‌شنبه، فلز گرانبهای داخلی ۷۰ هزار تومان تقویت ارزش را تجربه کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، عامل اصلی زمینه‌ساز افزایش خرید‌ها در بازار سکه، رشد بهای طلا در بازار‌های جهانی بود.

اونس طلا روز پنج‌شنبه تا ساعت ۴ بعدازظهر به نزدیکی محدوده هزار و ۸۲۰ دلار رسیده بود و این موضوع موجب شد که انتظارات افزایشی در بازار سکه زیاد شود. در کنار این، روز پنج‌شنبه دلار روند نزولی نداشت و توانست رشد جزئی ۱۰ تومانی را تجربه کند و به بهای ۲۴ هزار و ۹۹۰ تومان برسد.
افزایش ارزش اسکناس آمریکایی موجب شد که سکه‌بازان با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند و به نوسانات طلای جهانی دقت بیشتری کنند.

کاهش نیم درصدی سکه

با وجود افزایش ارزش روز پنج‌شنبه سکه و دلار، در مجموع در هفته گذشته هر دو بازدهی منفی را به ثبت رساندند. سکه امامی در هفته‌ای که گذشت، نیم درصد از ارزش خود را از دست داد و سهم دلار افت ۲ دهم درصدی بود. به گفته فعالان، افت ارزش سکه در شرایطی که در طول هفته اونس طلا بالای ۲ درصد افزایش پیداکرده بود، زمینه‌ساز کاهش حباب این فلز گرانبها شد.
تحلیلگران فنی باور دارند درصورتی‌که در شرایط کنونی، سکه امامی به بالای سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برود، زمینه صعود تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فراهم خواهد شد. با این حال، بیشتر فعالان باور دارند که سکه کار دشواری برای شکست محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی دارد.
از نگاه آنها، با نزدیک شدن به محدوده یادشده میزان فروش‌ها افزایش خواهد یافت. از نگاه فعالان، کف قیمت سکه نیز در شرایط فعلی محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است. درصورتی‌که فلز گرانبهای داخلی این حمایت را از دست بدهد، محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فعال خواهد شد.
در شرایط کنونی، بیشتر فعالان باور دارند که سکه نوسانات زیادی را تجربه نخواهد کرد. اگر اونس طلا روز جمعه بالای محدوده هزار و ۸۱۰ دلار بسته شود، روز شنبه تمایلات برای خرید سکه بالا خواهد ماند. هفته گذشته جدا از سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه نیز افت قیمت را تجربه کردند. ربع سکه در هفته‌ای که گذشت ۷/ ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و سهم نیم سکه کاهش ۷/ ۱ درصدی بود.

مالیات طلا حذف شد

طبق قانون جدید مالیات ارزش افزوده، مالیات از طلای خام حذف شده است و طلافروشان فقط می‌توانند از اجرت و کارمزد مالیات دریافت کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق ماده ۲۶ قانون جدید مالیات ارزش افزوده، اصل طلا معاف از مالیات و عوارض شده است و از این پس واحد‌های طلافروشی نمی‌توانند هنگام فروش طلا به مشتریان، مالیات را نیز در فاکتورهایشان لحاظ کنند.
طلا در روز‌های انتهایی هفته گذشته، واکنش خاصی به این خبر نداشت و بیشتر تحت تاثیر تغییرات قیمتی دلار و سکه، نوسانات رفت و برگشتی را ثبت کرد. برخی از بازیگران رسمی عنوان می‌کردند مدتی زمان خواهد برد که قانون جدید اجرایی شود و ممکن است بتواند زمینه‌ساز کاهش رکود این بازار شود. با این حال، عده دیگری باور داشتند این قانون تاثیری در رونق و رکود بازار نخواهد داشت.
قیمت دلار و سکه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید