بلوای قبض برق علی کریمی

بلوای قبض برق علی کریمی

واکنش‌ها به قبض برق علی کریمی، حالا به رسانه‌ها و برخی از فعالان اجتماعی و سیاسی رسیده است. برخی رسانه‌ها معتقدند که هزینه  واقعی برق مصرفی خانه علی کریمی، چندین برابر مبلغ پرداختی او است. خبرگزاری فارس در این رابطه نوشت: «هزینه واقعی برق مصرفی وی با احتساب هزینه انرژی تولید و توزیع معادل ۵۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برآورد می‌شود.»

کد خبر : ۹۵۸۷۵
بازدید : ۳۵۷۷
فرادید | علی کریمی، با انتشار قبض برق منزل شخصی اش، نسبت به اخطار قطع اعتراض کرد. اما به سرعت قبض او مورد توجه کاربران و رسانه‌ها قرار گرفت. البته آن‌ها به جای توجه به اخطار قطع برق، به مبلغ قبض منزل علی کریمی واکنش نشان دادند.

به گزارش فرادید؛ رقم هزینه مصرف برق، در قبض خانه علی کریمی مبلغی بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، درج شده شده است. موضوعی که تعجب و انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها را به دنبال داشته است.

در این میان، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور نیز گفته که در واقع منزل آقای کریمی بسیار بزرگ است و عمارت تلقی می‌شود. برق ۱۰۰ آمپر سه‌فاز خانگی و میانگین مصرف ماهیانه در کل دوره‌ها بیش از ۷۰۰۰ کیلووات ساعت بوده است.

با این حال بخشی از کاربران به مبلغ مصرف برق و میزان استفاده از الکتریسیته در خانه علی کریمی اشاره کرده و می‌گویند که این میزان مصرف طبیعی نیست. در این میان برخی نیز به چالش بی برقی روز‌های اخیر کشور اشاره کرده و گفته اند که چرا علی کریمی نسبت به کاهش مصرف برق اقدام نکرده است.

البته کارشناسان حوزه سیاستگذاری و رسانه‌ها به مسئله پرداخت یارانه انرژی و بی عدالتی‌ها در این حوزه پرداخته اند.
بلوای قبض برق علی کریمی

جنجال بر سر یارانه برق علی کریمی!

واکنش‌ها به قبض برق علی کریمی، حالا به رسانه‌ها و برخی از فعالان اجتماعی و سیاسی رسیده است. برخی رسانه‌ها معتقدند که هزینه واقعی برق مصرفی خانه علی کریمی، چندین برابر مبلغ پرداختی او است. خبرگزاری فارس در این رابطه نوشت: «هزینه واقعی برق مصرفی وی با احتساب هزینه انرژی تولید و توزیع معادل ۵۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برآورد می‌شود.»

فارس همچنین نوشت: «هزینه تمام شده تولید و توزیع هر کیلووات ساعت برق رقمی نزدیک به ۳۰ درصد یک یورو در دنیا محاسبه می‌شود که با احتساب هر یورو ۳۰ هزار تومان، قیمت واقعی برق معادل هر کیلووات ساعت ۹ هزار تومان است.»

برخی فعالان رسانه‌ای نیز به عدم رعایت عدالت در پرداخت یارانه انرژی انتقاد کرده اند. آن‌ها می‌گویند که میزان پرداخت یارانه انرژی به علی کریمی بیش از ۴۰ برابر یک خانوار در طول ماه است. همچنین مبلغ یارانه برق منزل آقای کریمی برابر با یارانه ماهیانه ۴۵۳۰۰ تومانی ۲۲۰ نفر است.

در این میان برخی از کارشناسان نیز مبلغ یارانه برق علی کریمی در طول ماه را حدود ۱۰ میلیون تومان محاسبه کرده اند.

اما با این وجود محمد فاضلی، جامعه شناس و کارشناس حوزه سیاستگذاری عمومی، علی کریمی را مقصر این بی عدالتی نمی‌داند.

او معتقد است که علی کریمی مثل هر شهروند دیگری طبق قوانین و رویه‌های موجود زندگی می‌کند. او زمانی با قواعد فیفا فوتبال بازی می‌کرد و حالا با قواعد این کشور برق مصرف می‌کند. ساختار دستوری قیمت‌گذاری انرژی است که از او می‌خواهد این مقدار بپردازد و ماهی قریب به ۱۰ میلیون تومان یارانه برق بگیرد.

فاضلی می‌گوید که این ماجرا نباید به ابزاری برای حمله به سلبریتی‌هایی، چون علی کریمی تبدیل شود. آن‌ها مثل همه شهروندان خودشان را با قواعد تطبیق می‌دهند. نقد قبض برق علی کریمی، نقد ساختار اقتصادی دستوری، با مداخله حداکثری بی‌کیفیت دولت در اقتصاد، و پوپولیسم پنهان در پس این وضعیت به نام عدالت است.

واکنش علی کریمی به انتقادها!

پس از بالاگرفتن انتقاد‌ها از قبض برق چند میلیونی علی کریمی، او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام به انتقاد‌ها واکنش تندی نشان داد. او نوشت: «من عذر خواهی میکنم اگه پول برق من بالاست. نمیدونستم که دزدی‌ها و اختلاس‌های کشور از پول اب و برق من کمتره! اگه میدونستم حتما مبلغ فیشو هم منتشر نمیکردم؟! صادقانه مطلبی رو با شما دوستان به اشتراک گذاشتم.».

اما پس از انتشار پست گلایه آمیز علی کریمی، نه تنها از حجم واکنش‌ها کاسته نشد، بلکه باعث همه گیر شدن واکنش‌ها شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید