دعوای ادامه دار بر سر زخم کاری!

دعوای ادامه دار بر سر زخم کاری!

پس از انتقاد و تهدید محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال زخم کاری، ساترا به این موضع گیری واکنش نشان داد. علی سعد، معاون ساترا در پاسخ به انتقادات مهدویان گفته که اگر حمایت‌های این نهاد نبود، سریال او توقیف می‌شد.

کد خبر : ۹۵۹۱۷
بازدید : ۴۲۲۲
فرادید | سانسور بخش‌هایی از مجموعه نمایش خانگی «زخم کاری» جنجال ادامه داری را رقم زده است. سانسوری که پس از واکنش محمدحسین مهدویان، حالا پای ساترا و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به بلوا باز کرده است.

به گزارش فرادید؛ محمدحسین مهدویان، کارگردان اثر با تهدید عوامل سانسور سریال زخم کاری گفته که شاید به زودی سیاهه سانسور‌ها را برای داوری درست مردم و مدیران خردمند باقیمانده بر مسند منتشر کند.

او همچنین گفته که چرا با تنگنظری و فشار آثار خلاق هنرمندان نجیب ایرانی را به پیکره‌هایی زخمخورده و محتضر بدل می‌کنید که عقیم و بی اثر باشند تا بازارشان از سکه بیفتد؟ چه کسی از این رویه سود می‌برد؟. لااقل برای مدت کوتاهی دستتان را بردارید و بگذارید کمی نفس بکشیم.

مهدویان می‌گوید که از ابتدای پخش سریال زخم کاری، با سانسور بخش‌های مختلف آن مواجه شده، اما سکوت کرده است.

طبق گفته او، سطح سخت گیری‌ها به جایی رسیده که از حد طاقت و تحمل خارج شده است.

هرچند او نگفته که سانسور قسمت ششم مربوط به کدام سکانس‌ها است. اما هانیه توسلی، بازیگر نقش منصور با انتشار تصویری، تلویحا به بخش سانسور شده اشاره کرده است.

عکس منتشر شده، مربوط به صحنه‌ای از اتاق مالک (جواد عزتی) در هتلی در جزیره کیش است که صبح زود پس از استحمام، با «منصوره» در بالکن نشسته و مشغول خوردن آبمیوه است.

دعوای ادامه دار بر سر زخم کاری!
توپ ساترا در زمین وزارت ارشاد!

پس از انتقاد و تهدید محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال زخم کاری، ساترا به این موضع گیری واکنش نشان داد. علی سعد، معاون ساترا در پاسخ به انتقادات مهدویان گفته که اگر حمایت‌های این نهاد نبود، سریال او توقیف می‌شد.

او در این رابطه گفته که «با شروع پخش سریال «زخم کاری»، شاهد انتقاد‌هایی از دو سوی طیف بودیم. بخشی از دغدغه‌مندان فرهنگی معتقد به توقیف سریال بودند که برای رسیدن به آن فعالیت‌های رسانه‌ای و رایزنی‌هایی هم انجام دادند. بخش دیگری نیز معتقد بودند سریال تولیدشده می‌بایست بدون هیچ گونه بازبینی پخش شود. حفظ تعادل میان این دو طیف، اقدامی سخت و پیچیده است.»

معاون ساترا سپس توپ را به زمین وزارت ارشاد انداخت و مدعی شد که این وزارتخانه برای توقیف زخم کاری، شکایت خود را به دادسرای فرهنگ و رسانه برده است.

علی سعد گفته با وجود همه سنگ اندازی‌های انجام شده، بر تصمیم خود مبنی بر پخش سریال اصرار کردیم.

پیش از این، خبرگزاری فارس نیز مدعی شکایت سازمان سینمایی برای توقیف سریال زخم کاری شده بود. طبق ادعای فارس، آنچه درباره دلایل شکایت وزارت ارشاد ذکر شده بود، صحنه‌های مربوط به سیگار کشیدن مالک، نمایش استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکی در بخش‌هایی از سریال بود.

با این وجود وزارت ارشاد هنوز به ادعای ساترا، فارس و انتقاد‌های مهدویان پاسخی نداده است.

دعوای ادامه دار بر سر زخم کاری!

واکنش‌ها به بلوای زخم کاری

جنجال سانسور زخم کاری پس از عوام سریال و ساترا حالا به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کشیده شده است. در این میان ظیفی از فعالان رسانه‌ای و کاربران معتقدند که به هر شکلی باید در برابر سانسور ایستاد. این دسته می‌گویند حتی اگر محمدحسین مهدویان را دوست ندارید، در مقابل سانسور بی‌منطق موضع داشته باشید.

در این میان دسته دیگری بر این عقیده اند که عوامل سریال از جنجال سانسور برای تبلیغات و دیده شدن زخم کاری بهره برده اند.

کاربری در این رابطه نوشت: «زخم کاری نمی‌تواند از سانسور و توقیف بنالد، اما قطعا می‌تواند از آن‌ها برای تبلیغات و جنجال استفاده کند.»

البته در میان واکنش ها، دسته سومی هم وجود دارد. این گروه معتقدند که زخم کاری قربانی فرار رو به جلو وزارت ارشاد و ساترا شده است. آن‌ها می‌گویند که این دو نهاد توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند تا مسئولیت انتقادات طیف‌های مختلف متوجه آن‌ها نشود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید