قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۴

امروز ۲۴ تیرماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۸۲۸ دلار و ۳۶ سنترسید.

کد خبر : ۹۶۰۰۷
بازدید : ۲۶۰۸

حرکت طلا در مسیر صعودی ادامه دارد. قیمت هر اونس طلا‌ی جهانی در بازار امروز ۲۴ تیرماه با ثبت افزایش ۰.۱۵ درصد به ۱۸۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه و ارزش دلار تا حدودی کاهش یافته قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد افزایش بود. اما یک روز پس از انتشار آمار‌هایی از قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا تمرکز اصلی بازار اکنون بر روی اظهارات رئیس فدرال رزرو در کنگره است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، گفت: در حالی که طلا با پشت سر گذاشتن دلار و بازدهی، سود‌های ملایمی کسب کرده است، اما برای تغییر قاطع حرکت صعودی کافی نبود. طلا پس از آنکه داده‌های CPI دلار را به سمت بالاتر برد به طور شگفت انگیزی یک شبه صعود کرد. این باید به گاو‌های طلا آرامش دهد که سرانجام ممکن است طلا جایگاه حفاطتی خود در برابر تورم را بعنوان یک دارایی امن پس بگیرد.

ارزش دلار که بیشترین رشد حدود یک ماه اخیر را در روز سه شنبه تجربه کرده بود، امروز ۰.۱ درصد افت کرد. سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا نیز کاهش داشت و این به معنای کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا بود.

قیمت طلا به دلیل انتشار شاخص قیمت تولید کننده PPI در ایالات متحده جهش کرد. این فلز موفق شد از منطقه مقاومت در زیر سطح ۱۸۲۰ عبور دهد. با این حال، به دنبال افزایش قیمت، قیمت در سطح ۱۸۳۰ مقاومت کرد.

در صورت عدم ادامه مقاومت در سطح ۱۸۳۰، این جفت ارز به احتمال زیاد در سطح ۱۸۳۴ به مقاومت برخواهد خورد.
از سوی دیگر، به احتمال زیاد کاهش می‌تواند در منطقه ۱۸۱۸-۱۸۲۰ دلارکه قبلاً تثبیت شده بود، پشتیبانی پیدا کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید