ماجرای رکورد شکنی گیتی موسوی، قوی ترین زن جهان

ماجرای رکورد شکنی گیتی موسوی، قوی ترین زن جهان

گیتی موسوی، قوی‌ترین زن جهان پس از گذشت ۲ سال ماجرای رکورد شکنی مجدد خود را، در برنامه محاکات شبکه دو تعریف کرده است. خبری که تا پیش از این صحبتی از آن نشده بود. او می‌گوید که همان زمان و به فاصله ده روز از آن رکورد شکنی، یک بار دیگر در مقابل خبرگزاری دولتی روسیه رکورد پیشین خود را شکسته است.

کد خبر : ۹۶۰۵۲
بازدید : ۵۷۸۲
فرادید | گیتی موسوی که عنوان قوی‌ترین زن ایران و جهان را یدک می‌کشد، می‌گوید که به فاصله ۱۰ روز رکورد جهانی کشیدن تریلی را شکسته است. رکوردی که تا پیش از این در اختیار او قرار داشت.

به گزارش فرادید؛ قوی‌ترین زن جهان که در برنامه محاکات شبکه دو حضور داشت، خبر از رکورد شکنی مجدد خود داد. او در این گفتگو می‌گوید که با ثبت ۱۲ تن و ۳۸۰ کیلوگرم رکورد جدیدی را در کشیدن تریلی به مسافت ۳۰ متر از خود برجای گذاشته است.

او پیش از این در ۱۱ فروردین سال ۹۸ یک تریلی به وزن ۱۲ تن و ۲۷۰ کیلوگرم را کشید و رکورد ۱۱ تن و ۳۵۰ کیلوگرم را که در اختیار یک زن استرالیایی بود شکست.

البته گیتی موسوی علاوه بر رکورد جهانی در کشیدن تریلی، رکورد جهانی اسکات نشسته را نیز در اختیار دارد.

قوی‌ترین زن ایران دی ماه سال گذشته توانست رکورد اسکات نشسته در سطح ملی و جهانی را با وزن ۲۷۵ کیلوگرم به مدت زمان یک دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه را به نام خود ثبت کند.

ماجرای رکورد شکنی گیتی موسوی، قوی ترین زن جهان
خبرسازی یک رکوردشکنی عجیب پس از ۲ سال!

گیتی موسوی، قوی‌ترین زن ایران و جهان پس از گذشت ۲ سال ماجرای رکورد شکنی مجدد خود را در برنامه محاکات شبکه دو تعریف کرده است. خبری که تا پیش از این صحبتی از آن نشده بود.

او می‌گوید که همان زمان و به فاصله ده روز از آن رکورد شکنی، یک بار دیگر در مقابل خبرگزاری دولتی روسیه رکورد خود را شکسته است.

قوی‌ترین زن جهان در باره این رکورد شکنی گفته که ۱۰ روز بعد از آن رویداد، خبرگزاری روسیه با من تماس گرفت که خانم موسوی می‌شود این رکورد را جلو دوربین‌های ما دوباره بزنید که ما هم از نزدیک شاهدش باشیم و ضبطش کنیم. نمی‌دانم شاید باور نمی‌کردند.

رکورد شکنی گیتی موسوی در مقابل دوربین خبرگزاری روسی

موسوی در ادامه صحبت هایش می‌گوید که در نهایت قبول کردم و اتفاقا آن‌جا ۱۱۰ کیلو هم بیشتر کشیدم، یعنی ۱۲ تن و ۳۸۰ کیلو. قبل از آن رکورد جهانی کشیدن تریلی مربوط به یک خانم استرالیایی بود که ۱۱ تن و ۳۵۰ کیلوگرم را کشیده بود و خوشبختانه من رکورد آن زن را هم شکستم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک زن استرالیایی در سال ۲۰۱۱ میلادی با کشیدن یک تریلی به وزن ۱۱ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم، نام خود را به عنوان قوی‌ترین زن جهان، در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کرد.
ماجرای رکورد شکنی گیتی موسوی، قوی ترین زن جهان

داستان عجیب قوی‌ترین زن ایران و جهان

شاید باورش قدری سخت باشد که ورزشکاری در ۴۴ سالگی بتواند رکوردهای قدرتی همچون کشیدن تریلی را بشکند. گیتی موسوی که اکنون ۴۶ ساله است، در ۴۵ سالگی نیز رکورد جهانی اسکات نشسته را شکست.

او حالا هم گفته که انگیزه اش را دارد تا رکورد‌های تازه تری را بر جای بگذارد.

قوی‌ترین زن ایران درباره تمرینات روزانه خود می‌گوید که روزی ۵ ساعت تمرین می‌کند. ۳ ساعت در باشگاه کراس‌ترینینگ با بدن‌سازی و ۲ ساعت هم در استخر شنا می‌کند. بیشتر تمرینات اش از نوع هوازی و بدن‌سازی است. هفته‌ای ۲ روز هم استراحت می‌کند. او معتقد است که اگر استراحت نکند، انرژی برایش نمی‌ماند و کارش سخت‌تر می‌شود.

او همچنین گفته که نزدیک ۱۰ سال است که بدن‌سازی کار می‌کند.

البته گیتی موسوی از سختی مسیر و مخالفت‌های خانواده هم گفته است. او می‌گوید که خانواده‌ام با ورزش کردنم مخالف نبودند، ولی با ورزش حرفه‌ای‌ام مخالفت می‌کردند، چون می‌ترسیدند آسیب ببینم.

او علاوه بر تلاش برای ثبت رکورد‌های جدید، ریاست هیات کراس‌ترینینگ استان آذربایجان شرقی را هم برعهده دارد. مسئولیتی که سال قبل به او سپرده شد.

موسوی درباره این رشته ورزشی می‌گوید که چند ماهی هم است که رشته ورزشی دیگری به نام کراس‌ترینینگ وارد کشورمان شده است. کراس‌ترینینگ در واقع همان ورزش بدن سازی یا آمادگی جسمانی است و ورزشکار این رشته در همه ابعاد رشد می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
  • امیر ارسالی در

    بدبخته شوهره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید