اینفوگرافی/ چطور شاد باشیم؟

اینفوگرافی/ چطور شاد باشیم؟

جایی که زندگی می‌کنیم تأثیر عمیقی بر خوشبختی و شادی ما دارد. اگر هنوز با جامعه هماهنگ نشده‌اید و همسایه‌های خود را نمی‌شناسید، جای جدیدی برای زندگی پیدا کنید.

کد خبر : ۹۶۰۶۶
بازدید : ۳۲۵۰
فرادید | می‌دانیم که خوشبختی سلامت و طول عمر به ارمغان می‌آورد و از مقیاس خوشبختی می‌توان برای سنجش پیشرفت اجتماعی و موفقیت سیاست‌های عمومی استفاده کرد. اما خوشبختی چیزی نیست که یک‌باره برایمان اتفاق بیفتد. محیط اطراف و روابطمان می‌توانند ما را در مسیر زندگی شادتر قرار دهند.

خوشبختی معمولاً از درون انسان نشئت می‌گیرد. رام کردن افکار منفی را بیاموزید و هرروز را با خوش‌بینی و مثبت نگری آغاز کنید.

همه انسان‌ها به‌طور ناخودآگاه بر تجربیات منفی بیشتر از تجربیات مثبت تمرکز می‌کنند. این‌یک انطباق تکاملی است: عبرت گرفتن از شرایط خطرناک یا مضری که در زندگی با آن‌ها روبرو می‌شویم (قلدری، آسیب روحی و خیانت)، در آینده به ما کمک می‌کنم تا در مواجه با بحران به‌سرعت واکنش نشان دهیم.

اما برای این کار باید اندکی بیشتر تلاش کنید و ذهنتان را برای تسلط بر افکار منفی آموزش دهید. این‌گونه:

سعی نکنید افکار منفی را متوقف کنید. اینکه به خود بگویید "دیگر نباید به این فکر کنم" تنها باعث می‌شود بیشتر به آن فکر کنید. در عوض، سعی کنید صاحب نگرانی‌هایتان باشید. زمانی که در یک چرخه منفی هستید، آن را تائید کنید. "نگران مسائل مالی هستم". "درگیر مشکلاتی در محل کار هستم. "

با خود مانند یک دوست رفتار کنید. زمانی حس منفی نسبت به خود دارید، از خود بپرسید به دوستی که در شرایطی مشابه قرار دارد که توصیه‌ای می‌کنید. حال سعی کنید همان توصیه‌ها را برای خود بکار ببرید.

افکار منفی را به چالش بکشید. پرسش گری به سبک سقراط فرآیند به چالش کشیدن و تغییر اندیشه‌های غیرمنطقی است. مطالعات نشان داده این روش می‌تواند نشانه‌های افسردگی را کاهش دهد.
هدف این است که از یک ذهنیت منفی ("من همیشه شکست می‌خورم") به تفکری مثبت‌تر دست پیدا کنیم (موفقیت‌های زیادی در کارم داشته‌ام. این تنها یک مانع کوچک است که منعکس‌کننده توانایی‌های من نیست. می‌توانم از آن درس بگیرم و پیشرفت کنم. ") در اینجا نمونه سؤال‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای چالش افکار منفی از خود بپرسید.
اینفوگرافی/ چطور شاد باشیم؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید