اینفوگرافی/ همه جوایز اصغر فرهادی

اینفوگرافی/ همه جوایز اصغر فرهادی

۸ فیلم از مجموع ۹ فیلم اصغر فرهادی برای او ۱۰۹ جایزه از ۵۷ جشنواره داخلی و خارجی به ارمغان آورده است. از مهم‌ترین این جوایز می‌توان به ۲ جایزه اسکار، یک جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین و یک جایزه خرس نقره‌ای برلین اشاره کرد.

کد خبر : ۹۶۱۱۶
بازدید : ۳۹۸۳
فرادید | اختتامیه هفتاد وچهارمین دوره جشنواره فیلم کن که شب گذشته به پایان رسید، در نهایت جایزه بزرگ خود را به صورت مشترک به اصغر فرهادی و جوهو کوزمنن، کارگردان فنلاندی داد.

البته این اولین بار نیست که فرهادی از جشنواره کن جایزه می‌گیرد. او پیش از این جایزه بهترین فیلمنامه کن را برای فیلم فروشنده و جایزه کلیسای جهانی را برای فیلم گذشته دریافت کرده است.

علاوه بر این، ۸ فیلم از مجموع ۹ فیلم اصغر فرهادی برای او ۱۰۹ جایزه از ۵۷ جشنواره داخلی و خارجی به ارمغان آورده است. از مهم‌ترین این جوایز می‌توان به ۲ جایزه اسکار، یک جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین و یک جایزه خرس نقره‌ای برلین اشاره کرد.

اما از میان این فیلم ها، جدایی نادر از سیمین با ۵۲ جایزه، درباره الی با ۲۰ جایزه و فروشنده ۱۷ جایزه پر افتخارترین فیلم‌های اصغر فرهادی در مجامع بین المللی به شمار می‌روند.

با این حال، قهرمان نهمین اثر سینمایی او، نخستین حضور در مجامع سینمایی بین المللی را تجربه می‌کند و منتقدان پیش بینی می‌کنند که فیلم تازه اصغر فرهادی توجه دیگر مجامع را هم به خود جلب کند.
ایفنوگرافی/ جوایز اصغر فرهادی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید