بوریس جانسون، بار دیگر در قرنطینه

بوریس جانسون، بار دیگر در قرنطینه

این محدودیت‌ها در حالی رفع می‌شود که این کشور در روز‌های گذشته شاهد افزایش بی سابقه شمار مبتلایان روزانه به کووید بوده است.

کد خبر : ۹۶۱۳۷
بازدید : ۱۵۰۶

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و ریشی سوناک، وزیر دارایی پس از آن که اعلام شد با ساجد جاوید، وزیر بهداشت در تماس بودند، باید خود را قرنطینه کنند. آزمایش کرونای آقای جاوید مثبت اعلام شده است.

اعلام خبر قرنطینه شدن نخست‌وزیر و وزیر دارایی در حالی اعلام شد که ساعاتی قبل از آن گفته شده بود به دلیل شرکت آن‌ها در یک برنامه آزمایشی روزانه تست کرونا، لازم نیست که قرنطینه شوند.

این خبر با واکنش احزاب مخالف روبرو شد که به گفته آن‌ها "یک قانون برای آن‌ها و قانونی دیگر برای بقیه " وجود دارد. براساس قوانین موجود در بریتانیا چنانچه فردی به مدت ۱۵ دقیقه با فردی که تست کرونایش مثبت شده، در تماس باشد، باید به مدت ۱۰ روز خود را قرنطینه کند.

کی‌یراستارمر، رهبر حزب مخالف کارگر هم گفته بود نخست وزیر و وزیر دارایی "فکر می‌کردند قوانینی که همه ما از آن پیروی می‌کنیم، در مورد آن‌ها اعمال نمی‌شود. "

به گفته نیک اردلی، خبرنگار این یکی از سریع‌ترین چرخش‌های دولت در تصمیم‌گیری بود، تنها پس از ۱۵۷ دقیقه که اعلام شد نخست وزیر و وزیر دارایی قرنطینه نخواهند شد، دفتر نخست وزیری اعلام کرد که تصمیم در این مورد عوض شده و آقای جانسون و آقای سوناک به دلیل تماس داشتن با وزیر بهداشت قرنطینه می‌شوند.

نماد سیاسی در این مورد هم بسیار چشمگیر است. سه وزیر ارشد دولت در روزی که قرار است همه محدودیت‌های قانونی برای مقابله با کووید در انگلیس لغو شود، باید قرنطینه شوند.

قرار است از فردا (۱۹ ژوئیه)، آخرین مرحله از زمان بندی رفع محدودیت‌های کرونا در انگلستان از جمله استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود. این محدودیت‌ها در حالی رفع می‌شود که این کشور در روز‌های گذشته شاهد افزایش بی سابقه شمار مبتلایان روزانه به کووید بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید