اینفوگرافی/ ۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید!

اینفوگرافی/ ۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید!

همه ابزار‌های آشپزخانه بلااستفاده نیستند، بلکه خاصیت برخی از آن‌ها ناشناخته مانده است. شما می‌توانید غذاهای‌تان را در قابلمه‌های معمولیِ دردار هم بپزید. اما صاحب یک رستوران یمنی در یورکِ انگلستان، می‌گوید: «پختنِ غذا در طاجین، با آن شکل مخروطی، باعث می‌شود که بخار طعم‌دار به داخل خورشت برگردد و طعم‌ها چندبرابر شوند.»

کد خبر : ۹۶۱۷۲
بازدید : ۲۷۰۵
فرادید | نظرسنجی‌ای که سال گذشته توسط یک وبسایت در انگلستان انجام شد، نشان داد که ۴۱‌درصد از افرادی که طاجین (نوعی ماهی‌تاپه گلی که بومی مناطق آفریقایی است) خریداری می‌کنند، حتی یکبار هم از آن استفاده نمی‌کنند. آبمیوه‌گیری، اسپیرالایزر (نوعی ابزار آشپزخانه که مواد غذایی مانند خیار و هویج را به شکل رشته‌ای خرد می‌کند) و تابه‌های وافل، در زمره ابزار‌هایی هستند که در آشپزخانه‌ها خاک می‌خورند.
این نظرسنجی نشان داد هر خانواده متوسط انگلیسی ابزار‌های بلااستفاده آشپزخانه به ارزش ۳۱۱‌پوند دارد.

البته همه ابزار‌های آشپزخانه بلااستفاده نیستند، بلکه خاصیت برخی از آن‌ها ناشناخته مانده است. شما می‌توانید غذاهای‌تان را در قابلمه‌های معمولیِ دردار هم بپزید. اما صاحب یک رستوران یمنی در یورکِ انگلستان، می‌گوید: «پختنِ غذا در طاجین، با آن شکل مخروطی، باعث می‌شود که بخار طعم‌دار به داخل خورشت برگردد و طعم‌ها چندبرابر شوند.»

اگر از طاجین استفاده نکنید، می‌توانید به عنوان وسائل تزئینی رنگی در گوشه‌ای از آشپزخانه بگذارید. اما برخی از ابزار‌های آشپزخانه هستند که در داخل کابینت‌ها و کشو‌ها خاک می‌خورند، زیرا ما خیلی زود متوجه می‌شویم که آن‌ها خیلی هم قرار نیست کار ما را آسان کنند، استفاده یا شستن‌شان سخت است - یا خراب می‌شوند و/یا خسته‌کننده می‌شوند.

ربکا سیل، کارشناس و نویسنده آشپزی، می‌گوید: «در هنگام خرید این ابزار‌ها باید از خودتان بپرسید که آیا جنسش از پلاستیک است؟ عمر خواهد کرد؟ آیا به آن نیاز دارم؟»
اینفوگرافی/ ۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید!
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید