اینفوگرافی/ چطور جلوی چاقی کودکان را بگیریم؟

اینفوگرافی/ چطور جلوی چاقی کودکان را بگیریم؟

چاقی کودکان به یکی از نگرانی‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است و کارشناسان اکنون بیشتر از همیشه نگران هستند، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت بدنی کودکان را کم‌تر کرده است.

کد خبر : ۹۶۱۷۳
بازدید : ۳۳۳۷
فرادید | تشویق فرزندان به پیروی از رژیم غذایی سالم کار آسانی نیست؛ اما کیت لیویلن، متخصص تغذیه، از لندن، روش‌ها و استراتژی‌هایی را معرفی کرده که معتقد است بسیار مؤثر هستند.

وقتی درباره ارزش تغذیه با فرزند‌مان صحبت می‌کنیم، باید مراقب زبانی که استفاده می‌کنیم، باشیم. کیت می‌گوید: «هرگز به فرزندتان نگویید که باید رژیم بگیرد، زیرا ممکن است به شدت بر اعتماد‌به‌نفس آن‌ها اثر بگذارد.»

«من همچنین توصیه می‌کنم که هرگز درباره کالری، که فقط مقیاس اندازه‌گیریِ انرژی است، صحبتی نکنید. به جای آن درباره «ارزش تغذیه» صحبت کنید و با همدیگر یاد بگیرید که چطور این مواد شیمیاییِ شگفت‌انگیز و طبیعی که در غذا‌ها وجود دارند می‌تواند برای بدن و سلامتی ما مفید باشند.»

این کارشناس می‌گوید خیلی مهم است که به کودکان درباره ارزش تغذیه و آنچه که در غذا‌ها وجود دارد، آموزش داده شود.

«به آن‌ها توضیح دهید که ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ای که در غذا‌های سالم وجود دارند، مواد مغذیِ ضروری هستند، زیرا برای حفظ سلامتی ما حیاتی هستند و ما بدون آن‌ها نمی‌توانیم فعالیت کنیم.»

«همچنین این مواد کمک می‌کنند که ما درست کار کنیم، کمک‌مان می‌کنند تا استخوان‌های محکم‌تری داشته باشیم و از سیستم ایمنی ما پشتیبانی می‌کنند.» کیت می‌گوید، ضروری است که کودکان در سنین مدرسه درباره ارزش تغذیه یاد بگیرند، زیرا این زمانی است که آن‌ها غذا را دور از خانه صرف می‌کنند وکنترل بیشتری بر آنچه که می‌خورند، دارند.

«به عنوان یک والد ضروری است که ما به کودکان آموزش دهیم و آن‌ها را تشویق کنیم که مواد مغذی متنوع را مصرف کنند. باید مطمئن باشیم که موا مغذی از انواع مختلف به بدن آن‌ها می‌رسد.»
اینفوگرافی/ چطور جلوی چاقی کودکان را بگیریم؟
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید