قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۹

امروز ۲۹ تیرماه، بیت کوین تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۶۱ درصد افزایش نرخ به قیمت ۱۸۱۸ دلار و ۶۹ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۶۱۷۸
بازدید : ۲۱۵۰
فرادید | طلا در بازار جهانی با افزایش قیمت همراه شد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۹ تیرماه با ثبت افزایش ۰.۶۱ درصد به ۱۸۱۸ دلار و ۶۹ سنت رسید.

به دنبال افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان و در حالی که ارزش دلار شاهد افزایش بوده است، قیمت طلا امروز شاهد نوسان محدود بود.

طلا روز جمعه ضعیف شد، اما برای چهارمین هفته متوالی همچنان حرکت مثبتی داشت. اظهار نظر‌های داویش جروم پاول، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالات متحده و نگرانی‌ها در مورد کندتر شدن بهبود جهانی و کرونا از سقوط طلا جلوگیری کرد.

با شیوع بیشتر موارد آلودگی با ویروس کرونا ویروس، منحنی کرونا در ایالات متحده پس از چندین ماه کاهش دوباره در حال افزایش است. بعضی از کشور‌ها با گسترش نوع مسری دلتا، محدودیت‌ها را تشدید کرده اند. این مساله میتواند سنتیمنت ریسک گریزی در بازار را بالا ببرد که برای طلا خوب است.

راس نورمن، تحلیلگر مستقل گفت، به نظر می‌رسد بازار طلا در محدوده‌های کوچکی در حال نوسان است و در شرایط فعلی طلا واقعاً جای پای محکم پیدا نمی‌کند. وی افزود، جدا از دلار قوی‌تر، عدم موفقیت طلا در شکستن سطح ۱۸۲۰ دلار و حرکت به سمت بالاتر، تأثیر مخربی دارد.

به گزارش فرادید؛ تحلیلگران موسسه‌ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «به نظر می‌رسد که کاهش سوددهی اوراق قرضه در مواجهه با تقویت ارزش دلار، سبب بالا رفتن نسبی قیمت طلا شده است. ما انتظار داریم ارزش دلار کاهش یابد.»

هارشال باروت، مشاور ارشد تحقیق در جنوب آسیا در متال فوکوس گفت قدرت دلار صعود طلا را محدود می‌کند. نگرانی‌های جدیدی در مورد نوع دلتای کرونا و تأثیر آن بر رشد اقتصاد جهانی وجود دارد؛ بنابراین، جریان نقدینگی نیز به سمت دلار و اوراق قرضه می‌رود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید