راز سر به مهر ۲ قتل در کانکس

راز سر به مهر ۲ قتل در کانکس

شواهد نشان می‌داد این دو مرد به‌احتمال زیاد در محل دیگری به قتل رسیده، دست‌و‌پای آن‌ها قطع شده و سپس اجسادشان در کانکس به آتش کشیده شده است. شدت سوختگی به‌حدی بود که جسد‌ها قابل شناسایی نبود و پزشکی قانونی نتوانست علت تامه مرگ را مشخص کند.

کد خبر : ۹۶۱۹۸
بازدید : ۲۶۴۳

سه مرد که متهم‌اند دو کارگر را در یک کانکس به آتش کشیده و به قتل رسانده‌اند، با قسم‌خوردن از قصاص نجات یافتند.

متهمان پس از آنکه دو جسد در نزدیکی محل زندگی آن‌ها پیدا شد، بازداشت شدند و مورد تحقیق قرار گرفتند که این تحقیق منجر به صدور کیفرخواست علیه آن‌ها شد.بر‌اساس محتویات پرونده یک‌سال قبل به‌دنبال آتش‌سوزی در کانکسی در شهرری تحقیقات مأموران در این خصوص آغاز شد.

وقتی مأموران آتش‌نشانی به مهار شعله‌ها پرداختند، جسد سوخته دو مرد ناشناس را پیدا کردند. دو جسد که مشخص بود دست‌و‌پای آن‌ها قطع شده است با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس تلاش خود را برای رازگشایی از این جنایت هولناک آغاز کرد.

شواهد نشان می‌داد این دو مرد به‌احتمال زیاد در محل دیگری به قتل رسیده، دست‌و‌پای آن‌ها قطع شده و سپس اجسادشان در کانکس به آتش کشیده شده است. شدت سوختگی به‌حدی بود که جسد‌ها قابل شناسایی نبود و پزشکی قانونی نتوانست علت تامه مرگ را مشخص کند.

با تلاش پلیس هویت دو قربانی فاش و خانواده‌های این دو جوان شناسایی شدند. شواهد نشان می‌داد دو قربانی جوان که اکبر و میثم نام داشتند، کارگر بودند. در ادامه تحقیقات پدر یکی از قربانیان گفت: پسرم میثم از مدتی قبل با یکی از دوستانش به نام مهدی اختلاف حساب داشت.
گمان می‌کنم مهدی در قتل دست داشته باشد. با اظهارات این مرد سالخورده مهدی ۲۶ ساله بازداشت شد، اما اتهامش را انکار کرد. در ادامه تحقیقات دو متهم دیگر به نام‌های مرتضی و ابراهیم نیز به‌عنوان مظنون بازداشت شدند و هر سه متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

آن‌ها در نخستین جلسه دادگاه خودشان را بی‌گناه خواندند و قرار شد شاهدانی را برای اثبات بی‌گناهی‌شان به دادگاه معرفی کنند. به‌این‌ترتیب سه متهم دیروز بار دیگر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند. در ابتدای جلسه اولیای‌دم دو قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند و خواستند تا راز قتل برملا شود.
پدر میثم در‌حالی‌که اشک می‌ریخت، گفت: پسرم از قبل با مهدی اختلاف داشت و من به او مشکوک هستم. وقتی قاضی پرسید در این ماجرا شک ندارید؟ پاسخ داد: نه. من مطمئن نیستم مهدی پسرم را این‌طور فجیع کشته باشد. من می‌خواهم قاتل واقعی پسرم شناسایی و سپس قصاص شود. سپس متهمان به دفاع پرداختند.

مهدی گفت: من دو سال قبل از کشته‌شدن میثم تعدادی در و پنجره از او خریدم و سر همین موضوع باهم اختلاف حساب داشتیم، اما اختلاف حسابمان حل شد و من مشکلی با او نداشتم تا اینکه شنیدم او کشته شده است. من بی‌دلیل بازداشت شده‌ام و بی‌گناه هستم.

سپس مرتضی به دفاع پرداخت. او گفت: من آن شب اتفاقی به حوالی کانکسی که به آتش کشیده شده بود، رفتم و سر‌و‌صدای عجیبی از داخل آن شنیدم. دقایقی بعد مأموران آتش‌نشانی و پلیس سر‌رسیدند و بقایای دو جسد را بیرون آوردند. جسد‌ها دست‌و‌پا نداشتند و به‌حدی سوخته بودند که قابل شناسایی نبودند. من حتی فکر کردم آن‌ها لاشه حیوانات است که در آتش‌سوزی سوخته‌اند. اصلا باور نمی‌کردم جسد انسان باشد.

این متهم ادامه داد: آن شب، چون وسیله‌ای برای بازگشت به خانه نداشتم، با پسرخاله‌ام تماس گرفتم، اما پاسخ نداد. به او پیامک ارسال کردم و از او خواستم دنبالم بیاید.
چون پسرخاله‌ام پاسخم را نداد، این‌بار به دخترخاله‌ام پیامک ارسال کردم و از او خواستم تا برادرش را دنبالم بفرستد، اما همین موضوع و آنتن‌دهی گوشی موبایلم در نزدیکی محل جنایت باعث شد اشتباهی بازداشت شوم. من قبلا مقتولان را ندیده بودم و آن‌ها را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی با آن‌ها نداشتم.

ابراهیم، متهم سوم، نیز گفت:، چون هنگام آتش‌سوزی من در آن حوالی حضور داشتم، پلیس بی‌دلیل من را بازداشت کرد. من بی‌گناه هستم و دستی در این ماجرا ندارم. سپس شاهدانی که در محل کانکس شعله‌ور حضور داشتند، روبه‌روی قضات ایستادند و گفتند سه متهم را ندیده‌اند که از کانکس خارج شوند.
به‌این‌ترتیب قضات دادگاه پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه صادر کردند، ولی، چون اولیای‌دم دو مقتول اعلام کردند نمی‌توانند ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند، قسم را به متهمان واگذار کردند. به‌این‌ترتیب سه متهم قسم به بی‌گناهی خوردند و حکم تبرئه آن‌ها صادر شد.

با توجه به اینکه هنوز راز قتل دو جوان مشخص نشده است، قضات دادگاه پرونده را به دادسرا برگرداندند تا تحقیقات برای افشای واقعیت از سر گرفته شود.
این درحالی است که محتویات پرونده نشان می‌دهد دو مقتول احتمالا قربانی یک کینه قدیمی شده‌اند؛ چرا‌که بر‌اساس گزارش پزشکی قانونی و آتش‌نشانی قبل از اینکه اجساد به آتش کشیده شوند، دو جوان به قتل رسیدند و عاملان جنایت برای پاک‌کردن رد‌پایشان اقدام به آتش‌زدن آن‌ها کرده‌اند.

براساس گزارش آتش‌نشانی زمانی که اجساد پیدا شد، دست‌و‌پای مقتولان قطع شده بود و هر‌کدام در گوشه‌ای از کانکس بود.
ضمن اینکه پزشکی قانونی نیز در گزارش خورد آورده است مقتولان ابتدا با ضربات چاقو به قتل رسیدند و هرچند اجساد سوخته است، اما آثار ضربات چاقو هنوز روی بدن آن‌ها موجود است؛ بنابراین آن‌ها قبل از اینکه به آتش کشیده شوند، کشته شده‌اند. ضمن اینکه آتش‌نشانی تأیید کرد کانکس به‌عمد به آتش کشیده شده و ماده محترقه‌ای که در آن به کار رفته، بنزین بوده است.

به‌این‌ترتیب دادسرا موظف شد یک‌بار دیگر درباره این پرونده تحقیقات خود را آغاز و عاملان قتل را بازداشت کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید