قیمت نان لواش چقدر افزایش داشت؟

قیمت نان لواش چقدر افزایش داشت؟

قیمت نان رسما افزایش داشت و در این میان قیمت نان لواش دو برابر شده است. به طوری که قیمت نان لواش ۲۵۰ تومانی حالا با قیمت ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود. در نرخ‌نامه رسمی قیمت نان لواش اتوماتیک به ازای هر کیلو پنج هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر : ۹۶۲۱۳
بازدید : ۳۱۴۲

بالاخره دولت پس از سال‌ها با افزایش رسمی قیمت نان موافقت کرد. بر اساس نرخ‌نامه جدیدی که ستاد تنظیم بازار منتشر کرده است قیمت نان بر اساس نوع آرد یارانه‌ای به دو دسته آرد یارانه‌ای نوع اول (گندم ۶۶۵ تومانی) و آرد یارانه‌ای نوع دوم (گندم ۹۰۰ تومانی) تعیین شده است.

با این حساب حداقل قیمت نان بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۱۸۰۰ تومان و حداکثر ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است. حداقل بهای نان تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم ۹۰۰ تومان و حداکثر ۱۲۰۰ تومان، حداقل تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم ۷۰۰ تومان و حداکثر ۱۰۰۰ تومان، حداقل قیمت لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۵۰۰ تومان و حداکثر ۶۵۰ تومان مصوب شده است.

همچنین حداقل قیمت تافتون خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۱۰۰۰ تومان و حداکثر آن ۳۰۰۰ تومان، لواش اتوماتیک هر کیلوگرم حداقل ۵ هزار تومان و حداکثر ۶ هزار تومان اعلام شد.

بر این اساس ستاد تنظیم بازار اعلام کرده نرخ نان سفارش نان رژیمی و خشک از قیمت‌گذاری اعلام شده مستثنی است و تمامی نانوایی‌ها باید این قیمت‌ها را رعایت کنند وگرنه مشمول تخلف صنفی می‌شوند.

گفتنی است آخرین افزایش قیمت نان به سال ۹۶ بر می‌گردد.
منبع: تجارت نیوز
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید