ماجرای ممنوع الکاری فرزاد فرزین

ماجرای ممنوع الکاری فرزاد فرزین

پس از اینکه خبر ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. معاون اجتماعی ساترا ممنوع الکار شدن فرزین را تایید کرد، اما این را هم گفت که این سازمان چنین اقدامی را انجام نداده است.  

کد خبر : ۹۶۲۲۵
بازدید : ۴۵۹۶
فرادید | خبر ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین را ابتدا برخی فعالان رسانه‌ای حوزه موسیقی منتشر کردند. اما حالا چند روز پس از این ماجرا، ساترا تلویحا تایید کرده که فرزاد فرزین ممنوع الکار شده است. اما می‌گوید که این محدودیت از سوی این سازمان اعمال نشده است.

به گزارش فرادید؛ روز‌های گذشته بود که بهمن بابا زاده، خبرنگار حوزه موسیقی، با انتشار توئیتی در صفحه شخصی اش، موضوع ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین را مطرح کرد. او نوشت که «با نامه خیلی محرمانه ⁧ساترا⁩، فرزاد فرزین در همه پلتفرم‌ها ممنوع شد.»

پس از این توئیت، فرزاد فرزین هم در صفحه اینستاگرامش تلویحا، حرف‌های بهمن بابازاده را تایید کرد. او انتشار تیتراژ سریال «میدان سرخ» در صفحه شخصی اش، نوشت: «خدا تا الان صبرش را داده، باز هم می‌دهد.»

البته پیش از این موضوع گیری ها، ابراهیم ابراهیمیان کارگردان فصل اول «میدان سرخ» نیز در اینستاگرامش به ممیزی سریال اشاره کرد و نوشت: «هیچ ثمری ندارد، هرچه تلاش می‌کنی برای ذره‌ای کیفیت، همه‌اش به باد فنا می‌رود! برای ما که پیش از پخش به باد فنا رفت.»

اما پس از چند دقیقه، ابراهیمیان استوری خود را حذف کرد، تا جنجالی پیرامون ممیزی میدان سرخ شکل نگیرد. اما حالا رسانه‌ها پیش بینی می‌کنند که ممیزی میدان سرخ به ماجرای ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین مرتبط باشد.

با این حال، با وجود اشاره‌های نصف و نیمه، خبر ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین همچنان تایید نشده باقی ماند.

چه کسی فرزاد فرزین را ممنوع الکار کرد؟
چه کسی فرزاد فرزین را ممنوع الکار کرد؟

پس از اینکه خبر ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. معاون اجتماعی ساترا ممنوع الکار شدن فرزین را تایید کرد، اما این را هم گفت که این سازمان چنین اقدامی را انجام نداده است.

علی سعد (معاون اجتماعی ساترا) درباره این ادعا در صفحه شخصی خود نوشت: ملاحظات مراجع قضایی، استعلامی و نظارتی که به صورت رسمی ابلاغ می‌شود، برای همه دستگاه‌های فرهنگی و پلتفرم‌های لازم الاتباع است.

او با این توئیت، توپ را به زمین مراجع قضایی، استعلامی و نظارتی انداخت.

سعد همچنین گفته که حیطه مسئولیتی ساترا تصمیمات تخصصی رسانه‌ای است و در مورد صلاحیت افراد اظهار نظری ندارد.

با این وجود، اما هیچ یک از این مراجع واکنشی به توئیت معاون اجتماعی ساترا نشان نداده اند.
چه کسی فرزاد فرزین را ممنوع الکار کرد؟

علت ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین چه بود؟

هر چند هیچ مرجعی تاکنون مسئولیت ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین و علت آن را اعلام نکرده است، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها معتقدند که او به خاطر انتشار قطعه اخیرش تحت عنوان زخم ممنوع الکار شده است. قطعه‌ای تحت عنوان زخم که مضمونی سیاسی- اجتماعی دارد.

فرزین در تشریح قطعه زخم نوشته بود که «زخم» یک‌عاشقانه نیست. قصه‌ای ست از دل مردم شهر. آهنگ زخم تقدیم به شما مردم عزیز و صبورم که آنونس سریال پر مهره میدان سرخ هست که به زودی پخش خواهد شد.»

پس از انتشار این قطعه، خبر‌هایی منتشر شد، مبنی بر اینکه تیتراژ سریال «میدان سرخ» مورد تایید قرار نگرفته است و برای رسیدن این مجموعه به پخش، باید صدای فرزاد فرزین از تیتراژ حذف شود.

البته این مسئله مسبوق به سابقه است. پیش از این مهدی یراحی، در بهمن سال ۹۷ با انتشار قطعه «پاره سنگ» ممنوع الکار شد. او چند ماه بعد رسما اعلام کرد که توسطِ مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا اطلاع ثانوی عملاً از هرگونه فعالیتِ رسمیِ هنری منع شده است.

اما در حال حاضر، هیچ نهادی ممنوع الکار شدن را به فرزاد فرزین اعلام نکرده است. اما ساترا تایید می‌کند که بنا به نظر مراجع قضایی، استعلامی و نظارتی او ممنوع الکار شده است.

گرچه مشخص هم نیست که محدودیت در نظر گرفته شده برای فرزین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، از آن سو هم همچنان معلوم نیست که آیا فرزاد فرزین علاوه بر ممنوع الکاری در پلتفرم ها، از فعالیت در دیگر حوزه‌ها هم منع شده، یا خیر.

فرزاد فرزین پیش از اجرای تیتراژ سریال میدان سرخ، در سه سریال شبکه نمایش خانگی عاشقانه، مانکن و ملکه گدایان به ایفای نقش پرداخته است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید